Det är tur att de bestämt sig för att skära ner på mängden 'aero' även om man undrar om det är "too little, too late".
Ett tråkigt race från 2014 är jävligt mer underhållande än det här, som ger mera F1-vibbar och man bara undrar när dom skall börja med DRS...
Det brukade heta att skillnaden mellan F1 och MotoGP var att i F1 var det "80%bil+20%förare" och att MotoGP var "20%cykel+80%förare"...
Det känns som att den skillnaden är borta och knappast till racingens fördel.
Ja det är normalt sett ett j-a ofog att visa 100 repriser på starten under loppets gång men just det här loppet var ju ganska sömning ändå.Vi hinner väl med en till repris på MM93s start innan vi ser målflaggan?
Samt minst två till omnämningar…
En härva som kommer få watergate skandalen att se liten ut. Förmodligen sex, droger, pengar och makt...Är fortfarande förundrad över hur det gick till när de japanska märkena tappade allt och lite till och jag hoppas få reda på vad som hände innan jag dör för nåt lurt är det
Ja, reagerade också på att JMart inte ens kunde hålla rygg på Pecco.Tråkigt precis som alla andra säger men lite fundersam över Peccos övertag i accelerationen ut på målrakan. Han bara försvann från JM.
Stoner har ju kommenterat detta att Ducati har skapat en hoj som många kan vara snabba på och att förare som MM och Bezzechi som är väldigt duktiga på att ställa upp hojen och hitta grepp inte längre kan använda det med ride height. En posistiv sak med den utvecklingen är att alla har tvingats blivit extremt duktiga på att bromsa. Längtar till 2027 då allt försvinner.
Läste någonstans att de europeiska tillverkarna hade tillgång till F1-stallens 'aero'-research.En härva som kommer få watergate skandalen att se liten ut. Förmodligen sex, droger, pengar och makt...
Hahaha
En annan grej som förstört F1 är ju den ökade säkerheten. Avkörnings-zoner och annat som gör att förarna kan strunta i att bromsa inför en kurva och ändå vara säkra på att överleva skapar ett 'klimat' där fordonets egenskaper är viktigare än förarens.
Är man inte beredd att riskera livet får man hålla på med en annan sport.
NJA: En annan grej som förstört F1 är ju den ökade säkerheten. Avkörnings-zoner och annat som gör att förarna kan strunta i att bromsa inför en kurva, slut citatLäste någonstans att de europeiska tillverkarna hade tillgång till F1-stallens 'aero'-research.
Ducati t.ex. sades ha dragit fördel av de senaste 20årens utvekling av aerodynamik hos Ferrari.
(om jag kommer ihåg det rätt. det borde finnas folk här som kan rätta mig om det är fel.)
En annan grej som förstört F1 är ju den ökade säkerheten. Avkörnings-zoner och annat som gör att förarna kan strunta i att bromsa inför en kurva och ändå vara säkra på att överleva skapar ett 'klimat' där fordonets egenskaper är viktigare än förarens.
Är man inte beredd att riskera livet får man hålla på med en annan sport.
Mer troligt på Anderstorp än Mantorp och gubben var Smokey Åsberg.Att banorna förbättrats i avseende att färre ska köra ihjäl sig kan ju jämföras med F1-körningen på Mantorp -73, där Jackie Stewart påpekade att man inte kunde ha en stubbåker direkt utanför kurvan.
Repliken från han den ansvarige, vad han nu hette (han med cigarren ständigt närvarande i truten): "Därute ska ni väl för fan inte vara".
Jupp och angående Smokey så finns det en dokumentär om honom på SVTMer troligt på Anderstorp än Mantorp och gubben var Smokey Åsberg.
Ja, supertydligt att Pecco hade bättre grepp ur kurvorna. Sista kurvan i början på sprinten såg ut som Martin och Marquez satt på ett annat fabrikat...Tråkigt precis som alla andra säger men lite fundersam över Peccos övertag i accelerationen ut på målrakan. Han bara försvann från JM.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |