Syster-Tysk
Fullgasförespråkare.
- Gick med
- 3 Jan 2008
- Hoj
- KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)
Peter1980 skrev:Jag TESTADE s1000rr på mc-live i barkarby. Fet hoj.. men när jag satte mig på min 5 år gamla R1:a för att åka hem så tyckte jag ändå att den var ljusår skönare/bättre än bmw:n.. kanske är fel på mig...
Absolut inte något fel på dig! Du bara stärker min tes om att världens bästa motorcykel är den DU är nöjd med!
När det sedan gäller att utnyttja kraften i en modern sporthoj så är det 90% föraren och 10% hoj! Vilket betyder att en bättre förare kör betydligt fortare än en sämre förare med bättre hoj!
Tester av motorcyklar är intressant underhållning att läsa, men snabbast och starkast är inte bäst vad än tidningen säger!
Vi kör motorcykel för att det är kul, och vi tycker olika motorcyklar är mer eller mindre kul. Om den motorcykel jag tycker bäst om förlorar ett test betyder det ingenting, jag har förhoppningsvis lika roligt med den ändå!
BMW har i år den snabbaste och effektstarkaste, men jag tycker just nu att min sambos BMW R1200S var roligare!
Jag tror att jag kommer växa i hojen mer och mer. Åtminstonde hoppas jag på det, för just nu skrämmer den bara skiter ur mig!