Motul Grand Prix of Japan 2023

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Och nu är det Röd Flagg och omstart med MM på 3:e plats

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Så, är det klimatförändringarna som gör att man inte kan köra klart regnrace nuförtiden?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Så, är det klimatförändringarna som gör att man inte kan köra klart regnrace nuförtiden?
Regnade tydligen så mycket att det inte var någon sikt för de längre bak i racet som kör i sprutet.
Motegi banan dränerar vattnet lite för långsamt ?

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Och inte blir det lättare för MM att besluta om han ska
Sluta med MotoGP
Fortsätta med Honda
Byta stall till Gresini och Ducati
efter dagens podium !
Lyxproblem ?

reccttp

Medlem
Gick med
8 Sep 2020
Hoj
kawa
Regnade tydligen så mycket att det inte var någon sikt för de längre bak i racet som kör i sprutet.
Mugello banan dränerar vattnet lite för långsamt ?
Har väl lite eller ingen inverkan i Japan?

Svenska kommentatorerna säger "och Marquez på en 3:e plats visar vilken förare han är".
Vad har jag missat?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Har väl lite eller ingen inverkan i Japan?

Svenska kommentatorerna säger "och Marquez på en 3:e plats visar vilken förare han är".
Vad har jag missat?
Rättat Mugello till Motegi, TACK !

reccttp

Medlem
Gick med
8 Sep 2020
Hoj
kawa
Att en Honda inte är podium-material.
Det är ju absolut sant.
Dock så tycker åtminstone jag att det var slumpen som gjorde att Marquez stod på pallen, och inte Marquez som förare. Det var Marquez tillsammans med Pecco(?) som började vifta och ville bryta racet. Möjligen pga av deras fördelaktiga placeringar om man tänker lite strategiskt som nog många förare gör.

Men åter till Lyon: I ett flag-to-flag race, som innefattar hojbyte, omstart (ok den blev aldrig av), och att racet bryts efter halva loppet så anser Lyon att det var Marquez´s skicklighet som förare som gjorde att han stod på pallen.
Ok.

Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7

Nä, jag tror mer på att nutidens veklingar är influerade av fackföreningar, byggnadsarbetare, vägarbetare, chaffisar och annat vänsterpack som kör något snack om att ”ingen ska behöva dö på jobbet”. För man får väl anse att den risken ökar om greppet minskar med en faktor tio och sikten med en faktor hundra…?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Nä, jag tror mer på att nutidens veklingar är influerade av fackföreningar, byggnadsarbetare, vägarbetare, chaffisar och annat vänsterpack som kör något snack om att ”ingen ska behöva dö på jobbet”. För man får väl anse att den risken ökar om greppet minskar med en faktor tio och sikten med en faktor hundra…?
För att inte tala om chansen att få hela alltet elektriskt vid ett blixtnedslag.
När åskan går händer det att fotbollsmatcher avbryts.
Jag tyckte det var rätt att bryta på grund av vädret. (Men jag är en fegis !)

reccttp

Medlem
Gick med
8 Sep 2020
Hoj
kawa
Kan det fetstilta, tillsammans med att poängen man tävlar om över en säsong har dubblats från typ 400 till 800, leda till att vi ytterst sällan får se klassiska bataljer som Rossi/Gibernau på Jerez, Rossi/Stoner på Laguna Seca, Rossi/Marquez... var det nu var?, Rossi/Lorenzo på Suzuka m.fl fast i en annan konstellation?
"Säjfar" förarna mer nu när de kanske känner att det finns så många fler poäng att fajtas om så man måste inte tänka "do or die"?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Kan det fetstilta, tillsammans med att poängen man tävlar om över en säsong har dubblats från typ 400 till 800, leda till att vi ytterst sällan får se klassiska bataljer som Rossi/Gibernau på Jerez, Rossi/Stoner på Laguna Seca, Rossi/Marquez... var det nu var?, Rossi/Lorenzo på Suzuka m.fl fast i en annan konstellation?
"Säjfar" förarna mer nu när de kanske känner att det finns så många fler poäng att fajtas om så man måste inte tänka "do or die"?
Det har du rätt i ! Varför riskerar nått i dimman bakom Jorge Martin, bättre bryta än vurpa !

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Visst är det så, och förra racehelgen var det för varmt! Hoppas något emirat bygger en inomhus bana snart med skumgummi runt hela banan en fet klimatanläggning. Inga läktare heller, så slipper förarna distraktionen med publiken också.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Visst är det så, och förra racehelgen var det för varmt! Hoppas något emirat bygger en inomhus bana snart med skumgummi runt hela banan en fet klimatanläggning. Inga läktare heller, så slipper förarna distraktionen med publiken också.
Även på Isle of Man
ställs det in / skjuts upp , både träning och race
idag vid "dåligt väder".

Någon med historiken om när "man" började med
ställs det in / skjuts upp
på Isle of Man ?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Alltid lite antiklimax när inte hela racet kan köras. ?
JMar bevisar att han inte bara är snabbast enskilda varv, sprint och race, han är också snabb i alla väder. ?
Inte många svagheter där nu.
Bäva månde Bagnaia.

Marc gör ett fantastiskt lopp på en mlm okörbar Honda tack vare regnet.

Regn borgar ju för en hel del fighter som man annars inte får se.
Det blandar om fältet på ett sätt som blir rätt intressant. ?

Ser fram emot fortsättningen i ett vidöppet mästerskap! ??

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år