Motul Solidarity GP of Barcelona 2024

Hoppas Martin behåller lugnet och ser till att ta titeln och inte riskera något i onödan. Han och Pecco har varit så mkt bättre än resten så han borde kunna dra ner lite på risktagandet och ändå komma tvåa.
Jo Martin och Pecco leder ju med ca 100 p före "treorna" MM och Enea Bastianini och leder med 250+ p över "övriga".
Men att slå av på farten innebär tyvärr att "man" hamnar hur lätt som helst med "treorna" eller till och med "övriga" och blir knuffad av banan.
Jag skulle tro det förs / har förts intensiva diskussioner hos Pramac om bästa taktiken för ta hem VM-titeln på Catalunya.
Den enklaste är ju kör som vanligt i varje fall i Sprinten. Går det så går det.
Och blir det vurpa i Sprinten, Bagnaia i mål, kom inte för långt efter Bagnaia i Racet.
För Bagnaia enklare, är Bagnaia inte före Martin i mål i Sprinten så B. troligen 2:a i VM 2024.

Jo Martin och Pecco leder ju med ca 100 p före "treorna" MM och Enea Bastianini och leder med 250+ p över "övriga".
Men att slå av på farten innebär tyvärr att "man" hamnar hur lätt som helst med "treorna" eller till och med "övriga" och blir knuffad av banan.
Jag skulle tro det förs / har förts intensiva diskussioner hos Pramac om bästa taktiken för ta hem VM-titeln på Catalunya.
Den enklaste är ju kör som vanligt i varje fall i Sprinten. Går det så går det.
Och blir det vurpa i Sprinten, Bagnaia i mål, kom inte för långt efter Bagnaia i Racet.
För Bagnaia enklare, är Bagnaia inte före Martin i mål i Sprinten så B. troligen 2:a i VM 2024.
Håller med helt jag tänkte mer på att han inte behöver göra som han gjorde i Malaysia. Dom kör ju redan på gränsen så det är mer att inte ta det över den ännu mer.

Det ska vara stabilt väder mellan 15-20 grader varmt vilket inte helt minimerar risken för däckproblem osv men det är betydligt kallare än vad det brukar vara där så någon överraskning kan komma.

Last edited:
Verkar som att det ska regna/regnar redan väldigt mycket i delar av Katalonien. Främst runt Tarragona så en bit sydväst i Katalonien så får bara hålla tummarna för att det inte blir värre eller rör sig åt nordöst, närmare där banan är i Barcelona.

Verkar som att det ska regna/regnar redan väldigt mycket i delar av Katalonien. Främst runt Tarragona så en bit sydväst i Katalonien så får bara hålla tummarna för att det inte blir värre eller rör sig åt nordöst, närmare där banan är i Barcelona.

Prognosen för helgen ser "Torr" ut.
1731531296704.png
Det kan jämföras med prognosen för Circuit Ricardo Tormo som jag lade in i MotoGP Thailand tråden 27 oktober, utan att riktigt ta mig själv på allvar trots det var 200+ mm på 4 dagar.
1731531787911.png
Inlägg # 39

Free Practise gick ca 1 sekund långsammare idag än Free Practise på samma bana 24 Maj.
Temperaturer , idag 15 Nov 13 Luft / 14 Mark mot 24 Maj 19 Luft / 25 Mark ?
Idag 15 Nov toppade Nakagami, 24 Maj toppade Martin.
Eller är det "skada dig inte", det här är ointressant, Q0, Q2, Sprint och Race går när det är varmare.

Last edited:
Verkar som toppgänget i MotoGP lyckades i Practise=Q0 gå direkt till Q2. Enea dock nära Q1.
Johan Zarco på Honda var 15:e i Practise=Q0 24 Maj, nu 4:e man.
Har Johan eller Hondan varit på Utvecklingssamtal ?
1731683105157.png

Okej:
Kan inte kommentarerna sluta prata om hur många poäng en förare tagit, och istället prata om hur många procent en förare tagit av maximalt?

Det känns som att det i alla klasser pratar om nytt rekord för poäng på en säsong, och de nämner ofta att de slår MM, CS, JZ eller liknande.

Klart det blir nya rekord i antal poäng när antal GP ökar väldigt ofta.

PS
:;:
Heja Zarco!

Okej:
Kan inte kommentarerna sluta prata om hur många poäng en förare tagit, och istället prata om hur många procent en förare tagit av maximalt?

Det känns som att det i alla klasser pratar om nytt rekord för poäng på en säsong, och de nämner ofta att de slår MM, CS, JZ eller liknande.

Klart det blir nya rekord i antal poäng när antal GP ökar väldigt ofta.

PS
:;:
Heja Zarco!
Du har rätt men när jag ser läget i % är jag glad kommentatorerna talar om poäng.
1731742258852.png
% av 703 poäng för MotoGP och 475 poäng för Moto2 och Moto3. Intressant är att mest överlägsen är David Alonso i Moto3 som dragit hem 83,37 % av 475 möjliga poäng.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick