Motul Solidarity GP of Barcelona 2024

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Hoppas Martin behåller lugnet och ser till att ta titeln och inte riskera något i onödan. Han och Pecco har varit så mkt bättre än resten så han borde kunna dra ner lite på risktagandet och ändå komma tvåa.
Jo Martin och Pecco leder ju med ca 100 p före "treorna" MM och Enea Bastianini och leder med 250+ p över "övriga".
Men att slå av på farten innebär tyvärr att "man" hamnar hur lätt som helst med "treorna" eller till och med "övriga" och blir knuffad av banan.
Jag skulle tro det förs / har förts intensiva diskussioner hos Pramac om bästa taktiken för ta hem VM-titeln på Catalunya.
Den enklaste är ju kör som vanligt i varje fall i Sprinten. Går det så går det.
Och blir det vurpa i Sprinten, Bagnaia i mål, kom inte för långt efter Bagnaia i Racet.
För Bagnaia enklare, är Bagnaia inte före Martin i mål i Sprinten så B. troligen 2:a i VM 2024.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Jo Martin och Pecco leder ju med ca 100 p före "treorna" MM och Enea Bastianini och leder med 250+ p över "övriga".
Men att slå av på farten innebär tyvärr att "man" hamnar hur lätt som helst med "treorna" eller till och med "övriga" och blir knuffad av banan.
Jag skulle tro det förs / har förts intensiva diskussioner hos Pramac om bästa taktiken för ta hem VM-titeln på Catalunya.
Den enklaste är ju kör som vanligt i varje fall i Sprinten. Går det så går det.
Och blir det vurpa i Sprinten, Bagnaia i mål, kom inte för långt efter Bagnaia i Racet.
För Bagnaia enklare, är Bagnaia inte före Martin i mål i Sprinten så B. troligen 2:a i VM 2024.
Håller med helt jag tänkte mer på att han inte behöver göra som han gjorde i Malaysia. Dom kör ju redan på gränsen så det är mer att inte ta det över den ännu mer.

Det ska vara stabilt väder mellan 15-20 grader varmt vilket inte helt minimerar risken för däckproblem osv men det är betydligt kallare än vad det brukar vara där så någon överraskning kan komma.

Last edited:

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Verkar som att det ska regna/regnar redan väldigt mycket i delar av Katalonien. Främst runt Tarragona så en bit sydväst i Katalonien så får bara hålla tummarna för att det inte blir värre eller rör sig åt nordöst, närmare där banan är i Barcelona.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Verkar som att det ska regna/regnar redan väldigt mycket i delar av Katalonien. Främst runt Tarragona så en bit sydväst i Katalonien så får bara hålla tummarna för att det inte blir värre eller rör sig åt nordöst, närmare där banan är i Barcelona.

Prognosen för helgen ser "Torr" ut.
1731531296704.png
Det kan jämföras med prognosen för Circuit Ricardo Tormo som jag lade in i MotoGP Thailand tråden 27 oktober, utan att riktigt ta mig själv på allvar trots det var 200+ mm på 4 dagar.
1731531787911.png
Inlägg # 39

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar