DesmoHellman
Gudomlig sporthojare
Jag har en hel del motorcyklar men kör inte mer än omkring 300 mil totalt per år nuförtiden - hur myckert kör du själv ?
Hur mycket co2 bidrar du med till atmosfären ?
Har du gjort något som hade till syfte att minska din miljöbelastning de senaste åren ?
1. 900 mil i år. Tyvärr ett kasst år. Brukar försöka med 1500 mil, allt nöjeskörning, även på bana om jag kan.
2. Ingen jävla aning. Mycket mindre än en flygresa till tropiskt resmål och förmodligen mycket mindre än en fotbollsmatch åstakommer. Bättre att förbjuda fotboll än motorsport då fotbollen säkert är en större miljöbov när alla ska ta sig till från arenan.
3. Jag har gjort mig av med min bil. Jag köper ekologisk/kravmärkt mat (min fru iofs), jag åker inte på kn*llsemester till Thailand varje jul, jag köper inte ny mobiltelefon varje jävla år, i mitt yrke köper jag in svenska produkter istället för att köpa från Kina, överlag köper jag aldrig skit som producerats i Kina/asien för jag anser inte att en frakt över halva jorden är värd sitt lite lägre pris, äter inte sushi som fiskas i norge-fraktas till asien-fraktas till Icas frysdisk, köper mina PC-spel online/download, plus en jävla massa saker...
Jag tänker, handlar därefter men är som alla andra en hycklare och skulle aldrig rösta på en mupporganisation som MP (eller VPK för den delen). För däri är alla hycklare som talar fint och handlar fult.