Mr Schumacher

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Jag e phet diggare av F1, det enda tvsända sporten jag INTE missar.

Skoj att Wirdheim har fått testköra lite oxå, är väl BAR på Fredag om jag inte har fel.........

Ang. Schumi så finns det väl en paralell när Doohan åkte Honda å det var lite HONDA cup över det hela.......... ? *nu får jag spö av alla motogp fans* :hej

Meissner

Skriver!
Gick med
10 Aug 2003
Hoj
Diverse
No1 skrev:
Visst har han vid flera tillfällen kört fult, och i bland mycket fult.........men vem utav toppförarna har inte det!!?? (ta bara Senna & Prost för ett ex antal år sedan, och inte minst den nya sk stjärnan- Pablo Montoya... :skrämd )

Hallå här, sakta i backarna!

Visst fanken är han bland de absolut bästa, jag menar de är få som är lika snabba som han. Ingen tvivlar väl på det här inne...

MEN!

Du har fel i när du säger att "men vem utav toppförarna har inte det!!??" Visst har de kört fult, men det beror på hur fult du anser att fult är...

Nej, varken Senna, Prost, Villeneuve, Häkkinen, eller någon utav alla de andra sanslöst bra förarna har sänkt sig till den extremt låga nivån Schumacher har att försöka krascha av folk när han själv har förlorat chansen att vinna på vanligt sätt...

Det är därför jag inte har någon respekt för honom!

Diversion

Guest
Snabbe_jag skrev:
Nog därför som han tar sin sjätte titlel också.

Schumi är i mina ögen den bästa.

Hur bra var Benetton bilen han vann 94 och 95 med?

Ford V8:an i 94:an var väldigt driftsäker om än lite efter Renault i effekt.

95:an var nog inte särskilt långt efter Williamsbilen.

Gillar inte skomakarn efter det han gjorde mot Hill i Adelaide. 3 år senare är man på plats i Jerez och ta mig f-n om han inte försöker samma manöver på Villeneuve :brynad

Perra

SRH
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 525EXC-07
Diversion skrev:
Ford V8:an i 94:an var väldigt driftsäker om än lite efter Renault i effekt.

95:an var nog inte särskilt långt efter Williamsbilen.

Gillar inte skomakarn efter det han gjorde mot Hill i Adelaide. 3 år senare är man på plats i Jerez och ta mig f-n om han inte försöker samma manöver på Villeneuve :brynad

Tycker nog att incidenteten med Hill var lite av bådas fel. Hill tog changsen i en lucka som inte riktigt fanns. Har ju sett mycket värre manöverar från många av förarna som kör nu... Sen den mot Villeneuve är inte mycket att säga om den var ful...
Slänger med ett klipp från den med Hill för dom som inte kommer ihåg den http://www.farzadsf1gallery.com/fea...del94/adel4.mpg

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Diversion skrev:

:fakta :fakta :fakta

Förmodligen är han den tekniskt bästa föraren/testföraren som finns idag men att släppa lös honom på en racerbana bland andra förare... :kocko

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Som tur är har FIA tagit till sig kritiken om att F1 blivit tråkigt. Jag ser fram emot att de flesta tekniska hjälpmedlen försvinner. När det gäller Schumi så har han gjort alldeles för många osportsliga saker för att jag ska kunna heja på honom, bl.a. den mot Villeneuve -97. Team orderna under senare tid gör sitt till för att han och Ferrariteamet ska kännas som osportsliga.

Det finns flera stora talanger inom F1 just nu som jag däremot med glädje följer. Kimi, Alonso och Webber känns ganska heta just nu.

Dessutom instämmer jag med övriga att det känns fint att vi äntligen (möjligen med undantag av Kenny Bräck) har en svensk som visar att han kan köra formel. Björn Wirdheim i mitt hjärta!

Diversion

Guest
Perra skrev:
Tycker nog att incidenteten med Hill var lite av bådas fel. Hill tog changsen i en lucka som inte riktigt fanns. Har ju sett mycket värre manöverar från många av förarna som kör nu... Sen den mot Villeneuve är inte mycket att säga om den var ful...
Slänger med ett klipp från den med Hill för dom som inte kommer ihåg den http://www.farzadsf1gallery.com/fea...del94/adel4.mpg

Håller nog inte med där, dom värre manövrerna som du talar om har utförts i racingsituationer mellan två fullt fungerande bilar.

En F1:a är ju bräcklig och Schumacher slog i väggen hårt. Han visste att han mest troligt var ute ur loppet. I bästa fall skulle han kunna linka tillbaka till depån för att kolla bilen (även om dom nog inte skulle ha kunnat åtgärda något)

Ingen vid sina sinnens fulla bruk vill tävla med en hjulupphängning som troligtvis är skadad och kan ge upp när som helst. Som kommentatorn senare sa när dom ryckte i staget på Hills bil i depån. "...no responsible team will send a driver out with a damaged suspension..."

Vad vill jag ha sagt med detta? Jo Schumacher rejsade inte mot Hill för han hade ingen position att försvara i det läget. Han försökte helt enkelt förstöra Hills bil. Därför tycker jag att det faktiskt är värre än incidenten med Villeneuve.

Schumacher må vara den bäste, men det finns förare som klarat av att förlora med värdighet och inom det området är tysken liten.

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda
Jag älskar när han lägger den sidan till, som när han låg före Coulthard och hade kört bort ett framhjul och vägrade åka av banan(tror det var typ 99).

P.S Han vill inte höra vad ni säger :D D.S

Bifogat

• schumacher-test_020903_220x154.jpg
    schumacher-test_020903_220x154.jpg
    7.1 KB · Visningar: 131

Perra

SRH
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 525EXC-07
Diversion skrev:
Håller nog inte med där, dom värre manövrerna som du talar om har utförts i racingsituationer mellan två fullt fungerande bilar.

En F1:a är ju bräcklig och Schumacher slog i väggen hårt. Han visste att han mest troligt var ute ur loppet. I bästa fall skulle han kunna linka tillbaka till depån för att kolla bilen (även om dom nog inte skulle ha kunnat åtgärda något)

Ingen vid sina sinnens fulla bruk vill tävla med en hjulupphängning som troligtvis är skadad och kan ge upp när som helst. Som kommentatorn senare sa när dom ryckte i staget på Hills bil i depån. "...no responsible team will send a driver out with a damaged suspension..."

Vad vill jag ha sagt med detta? Jo Schumacher rejsade inte mot Hill för han hade ingen position att försvara i det läget. Han försökte helt enkelt förstöra Hills bil. Därför tycker jag att det faktiskt är värre än incidenten med Villeneuve.

Schumacher må vara den bäste, men det finns förare som klarat av att förlora med värdighet och inom det området är tysken liten.

Det är svårt att spekulera i hurpass skadad hans bil blev när han åkte in i muren vi första tillfället... Men jag håller med dig, vet man att man har en bil som inte håller in till mål eller knappt in till depån då ska man inte hindra andra... Men själva manövern tycker inte jag var så farlig. Utan mer "raceincident"

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Jag kommer med den mest genomtänkta / upplysande kommentaren genom denna tråd:
Forza Ferrari!

Så länge Ferrari vinner, så bryr jag mig mindre om vem som kör.

Meissner

Skriver!
Gick med
10 Aug 2003
Hoj
Diverse
No1 skrev:

Montoyas hårda körning kommer väl sällan till nivån att putta av en motoståndare medvetet när man inte har nån chans...

Jo jag följde Senna och Prost också, var rätt svårt o missa... Anser ändå inte att de kommer till samma låga nivå som Schumacher.

Diversion

Guest
goodfella skrev:
Jag älskar när han lägger den sidan till, som när han låg före Coulthard och hade kört bort ett framhjul och vägrade åka av banan(tror det var typ 99).

P.S Han vill inte höra vad ni säger :D D.S

Du menar inte Spa 98 då han körde in i Coulthard vid en varvning? Han åkte därefter direkt in i depån men var ju tvungen att köra runt halva banan.

Stavfelet

Team KnubbSäl
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
R1
Absolut skönaste inom F1 var när McLaren-bilarna med Coult å Hakkinen rullade in för ett antal år sedan, preppade & klara för att sedan bara totaldominera! :Bugar
När sedan Hakkinen skaffade knodd så dog sporten, han la av å mina tv4-helger försvann med det.

Henken

Guest
Blablabla...
Über-tysken är ful som stryk men då kan han köra som ingen annan iställlet. Var lite schysta mot stackarn nu...

Nurse Ratched

Ny medlem
Gick med
7 May 2003
Hoj
Emmaljunga Duo Kombi -03, Brio Sitty -04, Emmaljunga Twin Cerox -05
Visst har Schumacher betett sig osportsligt men han vann ju inte mycket på Villeneuvemanövern -97 som någon här tidigare antytt. Totaldiskad för hela säsongen. Dock tycker jag att Schumacher mognat och någonstans tycker jag att man inte är dömd för alltid om man bättrar sig. Gudabenådad förare.

Parallell kan dras med Capirossi; när han räddade sitt VM-guld 98(eller var det nåt annat år?) genom att köra omkull Harada i sista kurvan så blev han ju bara diskad i det loppet men borde ha blivit fråntagen alla sina poäng. Snodde Haradas titel och fick sparken från Aprilia. Hatar karln men börjar bli lite impad när han fetsladdar Ducatin i MotoGP. man mjuknar med åren...

Sista F1-loppet sitter jag dock med min McLaren Mercedes teamskjorta på och håller alla tummarna för Räikkönen. Vore dock kul om vi fick en konkurrenskraftig svensk i F1 så man slipper sitta och påminna sig om att man är halvfinne hela tiden för det vill man ju helst glömma....

/Hising

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Har inte kollat på ett helt F1-lopp på burken sen Eurosport slutade sända.. Saknar John Watson å Ben Edwards..

Saknar Prost, Senna, Mansell å dom andra åsså för den delen.. Samt första året med 3-litersmotorer.. Ferrari tog ner sin tolva (hade inte uvecklat nån V10 till skillnad mot Renault å dom andra) Guuud vilket ljud det blev..

/B

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Konstigt att inte gul flagg gäller för tysken... :rolleyes:

För er som inte kan finska så står det, ja, helt riktigt:

"Gäller ej Michael Schumacher" :mad:

....behöver jag säga vem jag håller på?....

Bifogat

• ohituskielto.jpg
    ohituskielto.jpg
    83.1 KB · Visningar: 46
Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...