Fantastisk historia, låter som den passerat många ljugarbänkar.
315km/h på mätaren med 147 hästar, måskollision och oljeläckage.
(Varvstopp för originaldrevning går vid 307km/h)
Hastighetsmätaren på Kawan kan ha varit Optimistisk.

Enligt test ca 270km/h vid visade på mätaren 315km/h, se andra sidan av reportaget.

Men det är lätt dreva om. Vid behov om det behövdes 1992.
När jag fick bänkningspapperet som visade att toppeffekten på min GSX1300R 2008 låg vid 9500 RPM vilket med originaldrevning som jag minns motsvarade 285km/h så kändes ganska naturligt att dreva om för 9500 RPM vid 300 km/h . Det räcker med att byta främre kedjedrevet från 18 tänder original till 19 tänder.
Vid test i Bike(?) av GSX1300R 2008 hade ju maxhastigheten varit 301km/h mätt med GPS(?) Hastighetsmätaren visade då 300km/h. (ECU begränsat vid 10000(?) RPM på 6:ans växel)
Vad det gäller måsen var det tur för reportaget att måsen träffade Kawasakin. En vän klöv en talgoxe med skärmen på hjälmen omkring 1967. Han berättade att det svartnade till för ögonen men han lyckades hålla hojen på vägen. Detta hände på en BMW R50 med ungefär halva topphastigheten jämfört med Kawasakin.
Vad det gäller Kawasakin var nog viktigaste trimmet förstorad tank.
