Tackar.. ska ta en bild imorgon..Tooby skrev:2235454Det såg ju trevligt ut.Det får en att fundera på att ändra på MT-03:an. Har du någon bild från sidan på hela hojjen?
Bilder.. (blinkers fram ska ju också bytas, såklart!)Tooby skrev:2235454Det såg ju trevligt ut.Det får en att fundera på att ändra på MT-03:an. Har du någon bild från sidan på hela hojjen?
cbjorkman skrev:2174275Ja, jag hörde talas om det men har inte hittat nånting på nätet om nåt kompressorkit så det kanske bara var svammel![]()
Nu blev jag mycket intresserad!!!WarriorSwede skrev:2238592Kan nog bli svårt med kompressor om man inte vill byta till förgasare. Det är några som experimenterat med kompressor till Warriorn (i princip samma motor) men ingen som lyckats få det att funka tillfredsställande med insprutningen. Turbokit finns däremot till warriorn så det borde gå att få till på MT-10:an![]()
wannagofast skrev:2240199Nu blev jag mycket intresserad!!!
Har själv letat "överladdning" till "Warrior" motorn men inte hittat något..
Skickat mail till Sprintex som har kompressor till V-rod men inget svar..
Har du koll på var turbokiten finns så blir jag en gladare skåning!!![]()
Wiseguy skrev:2240289Jag antar att dessa bilder får er MT-01 åkare att dregla...
(Det är en svensk hoj btw..)
Inte retas nu.. var hittar jag maskinen och mannen bakom???Wiseguy skrev:2240289Jag antar att dessa bilder får er MT-01 åkare att dregla...
(Det är en svensk hoj btw..)
Det satt ett klistermärke från www.amracing.se på hojen.wannagofast skrev:2243782Inte retas nu.. var hittar jag maskinen och mannen bakom???![]()
Trevliga siffror!! Jag ska kolla länkarna, tack för info´n..WarriorSwede skrev:2240320I staterna såklart, vet dock inte om det finns nått "bolt-on" till MT-01 men både: http://www.orientexpress.com/ & http://www.patrick-racing.com/pages/cruiser-main.html har turbokit till warriorn. Det borde väl bara vara avgsröret efter turbon som skiljer sig? Det borde ju gå att lösa...
Patrik Racing har haft en MT-01 som dom skruvat på, dock inte turbo men dom kanske kan ordna nått.
Med Turbo & NOS plockade orientexpress ut: 174 häst & 261 Nm![]()
Utan Nos 135 häst & 197 Nm
Detta på sunkig USA soppa (91 oktan är det väl) på svensk 98 går det nog att höja laddtrycket en del
Spännade ställe att ha luftfiltret, han lär få tvätta det ganska ofta...
wannagofast skrev:2244123Trevliga siffror!! Jag ska kolla länkarna, tack för info´n..
Hyggligt att du "tittade" fram, tack för det!!Steffe MT01 skrev:2245369Tjena,
Hojen är min och jag bifogar lite fler bilder.
För mer info gå in på www.amracing.se och ta kontakt med Andreas eller Markus.
Tjena Johan..jonomt skrev:2253409Tjena!
åker också MT-01, köpte den i vintras, då med 200 mil på mätaren, det är en 05:a. Under vintern har jag satt på framskärm och hugger i kolfiber, Raask slutrör och kellermans vita diodblinkare. Har även flyttat upp skylten något och tagit bort den urfåniga reflexen. Har tyvärr inga bra bilder i dagsläget men har en lite halvcool från senaste tvätten!
ang Raask-systemen så åker jag utan db-killer, den låter inte allt för grönjävligt på låga varv men vid högre varv låter den enormt. Det går också att ta ur en mindre insats i dem men jag är skeptisk till det då jag tror allt motstånd i systemet försvinner då vilket knappast är bra för effekten. Nu var min prio ljud före effekt denna gång så jag får se om det ev blir något annat system i framtiden. Ett tips till dem som köper systemet dock är att köp andra klämmor än de som följer med och byt alla muttrar till låsmuttrar och alla brickor till låsbrickor... vibrationerna gjorde att mina skakade loss efter ett tag utan dessa åtgärder!
Mvh
Johan (silverfärgad MT-01 '05 i Örebro)
andreas b skrev:2270708halloj grabbar!! en liten fråga, är era hojar nåt å ha? min vän är lite sugen på en mt 01 men har inte prov kört någon, men han har kört min å är lite sugen på en sådan ochså.. är dom roliga? varvar det inte lite väl lite? tunga? va va det för NM?
tacksam för ärliga svar..
dom är för jävla feta annars![]()
Deimos skrev:2270716Nu har jag visserligen ingen MT01 själv men har provat en sådan flera ggr.
Blev väldigt överraskad av chassiet. Mycket bättre än både XJR1300 och GSX1400. Dock tycker jag motorn är trist. Fast det uppvägs nästan av det underbara ljudet.
jonomt skrev:2253409Ett tips till dem som köper systemet dock är att köp andra klämmor än de som följer med och byt alla muttrar till låsmuttrar och alla brickor till låsbrickor... vibrationerna gjorde att mina skakade loss efter ett tag utan dessa åtgärder!
Deimos skrev:2270716Nu har jag visserligen ingen MT01 själv men har provat en sådan flera ggr.
Blev väldigt överraskad av chassiet. Mycket bättre än både XJR1300 och GSX1400. Dock tycker jag motorn är trist. Fast det uppvägs nästan av det underbara ljudet.
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |