Raask..2990104shit!! Det va fan inte gratis!! går det inte å ta ut någon "insats" i orginaldämparen för att få den å låta mer? Låter ju knappt mer än en mt50 orginal....
Väldigt kort avstånd sadel/fotpinnar för passageraren.. Men det finns "fix" för detta!
Var får man tag på fixen?
Det finns att beställa im Deutschland och heter "Tieferlegungssatz für Soziusrastenträger 30mm"2993525Var får man tag på fixen?
Kan inte tänka mig att garantin skulle påverkas av Powercommander.. Den är ju snarare ett hjälpmedel att optimera insprut osv, borde ju bara göra motorn "glad"..3013911Hur går det med motorgarantin om man installerar en power commander? sitter bara acra på nu, å det verkar som den går lite snålt vid avslag på gasen, bluddrar å smäller ibland Låter coolt men det är väll inte så bra kanske..Blir mt,n sådan av bara acra på? insatserna är kvar i dämparna..
Kan inte tänka mig att garantin skulle påverkas av Powercommander.. Den är ju snarare ett hjälpmedel att optimera insprut osv, borde ju bara göra motorn "glad"..
För att slippa smällandet så får man plocka bort AIS/EGR eller vad man nu vill kalla det.. Kostar ca 500kr hos din mc-mek..[/QUOT
Sitter det ett egr system på? Men det borde väll inte göra att det smäller? Sitter det kanske nån typ av puls air system i utblåset? Det hadde inte varit fel med en verkstadshandbok nu.. ingen som hittan någon till mt-01an?
3014373Jag tror det heter AIS (någon kallade det EGR).. Skickar in luft i avgas för att bränna ev "oförbränd" soppa..Kan inte tänka mig att garantin skulle påverkas av Powercommander.. Den är ju snarare ett hjälpmedel att optimera insprut osv, borde ju bara göra motorn "glad"..
För att slippa smällandet så får man plocka bort AIS/EGR eller vad man nu vill kalla det.. Kostar ca 500kr hos din mc-mek..[/QUOT
Sitter det ett egr system på? Men det borde väll inte göra att det smäller? Sitter det kanske nån typ av puls air system i utblåset? Det hadde inte varit fel med en verkstadshandbok nu.. ingen som hittan någon till mt-01an?
Det finns färdiga satser att köpa till Warriorn för att plocka bort det hela, vet ej om dessa funkar på MT´n? (lite brickor odyl)..
Hittade "kontakten"..3013159Hur kollar jag om lambda sensorn är urkopplad.. Misstänker att det finns en "kontakt" någonstans..
Hur går det med motorgarantin om man installerar en power commander? sitter bara acra på nu, å det verkar som den går lite snålt vid avslag på gasen, bluddrar å smäller ibland Låter coolt men det är väll inte så bra kanske..Blir mt,n sådan av bara acra på? insatserna är kvar i dämparna..
Kan bara hålla med! Fick packboxen i v-gaffelben bytt på garanti för ett par veckor sedan på Yama-center HBG, men när jag kom hem med hojen ser jag att de inte orkat ställa in fjäder/dämp efter h-benet.. Slarv!3015320Smäller gör det även med original dämparna . Har sett nån förklaring på nåt brittiskt MT-forum (som jag glömt).
Pratade med Yamaha-Center i Göteborg för ett tag sedan.
Enligt dem är det OK för garantin att byta till vilket slipon som helst UNDER FÖRUTSÄTTNING ATT MAN MONTERAR EN PC OCH GÖR EN BÄNKNING. Detta gäller åxå om man byter till Acrapovic. Detta sa killen i tillbehörsdisken, bäst är nog att fråga Yamaha Scandinavia AB.
Är f-n så irriterad på Yamaha i Göteborg , köpte min 2005:a i maj, frågade när jag hämtade hojen om alla garantiåterkallningar var åtgärdade. Det fanns inga enligt säljaren. Vid 100-mila servicen kollade verkstan (Bike i Trollhättan) och hittade 2 grejer som skulle åtgärdas!!! Jobbet tar 2 timmar så de kunde inte fixa det direkt, så det blir att ta ledigt från jobbet igen.
Ett tips är att kolla upp om era hojar är fixade innan ni blir stående vid vägkanten, Yamahas "automatiska" garantiåterkallningar fungerar inte.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|