MT 01-tråden

bazookabill

Kvidinge
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Kvidinge
Hoj
-82 Honda CB 900F Boldór
Hejs på Er!
Här är en för dagen nybliven MT-01 ägare.
-05:a med powercomander, Sato-slipon och luftfilter.
Har provat den en kort sväng och väntar bara på någorlunda hyfsat väder för att få den till garageplatsen, måtte det bli bra väder i veckan... :)
Det verkar ju som om vi är några stycken i Skåne Nordväst, kunde ju vara kul att ses någon gång fram på vårkanten
Baz
 

Äpplerum

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2008
Ort
Borgholm
Hoj
2007, Yamaha MT-01
Förresten så kan ni få se lite fler bilder på skönheten...
 

Bifogat

  • 2.JPG
    2.JPG
    141 KB · Visningar: 247
  • 3.JPG
    3.JPG
    124.4 KB · Visningar: 204
  • 4.JPG
    4.JPG
    138.8 KB · Visningar: 218

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Hejs på Er!
Här är en för dagen nybliven MT-01 ägare.
-05:a med powercomander, Sato-slipon och luftfilter.
Har provat den en kort sväng och väntar bara på någorlunda hyfsat väder för att få den till garageplatsen, måtte det bli bra väder i veckan... :)
Det verkar ju som om vi är några stycken i Skåne Nordväst, kunde ju vara kul att ses någon gång fram på vårkanten
Baz
Välkommen!

Tycker också "träffar" vore kul.. Vi får kanske försöka organisera oss lite bättre, även resten av landet såklart..
 

X-nilsson

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2005
Ort
Mölndal
Hoj
Yamaha XV950R
Förresten så kan ni få se lite fler bilder på skönheten...


Den vita ser riktigt bra ut. Har den vita blinkers original?

Jag köpte en fab.ny 06'a nu i mars. Det blir min andra silverfärgade MT-01, då jag hade en under säsongen 2005, vilken jag körde 900mil. Den bytte jag in mot en FZ1 N, men saknaden efter vridet blev för stort, så nu blir det MT-01 igen.:yoparty
 

Äpplerum

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2008
Ort
Borgholm
Hoj
2007, Yamaha MT-01
Den vita ser riktigt bra ut. Har den vita blinkers original?

Jag köpte en fab.ny 06'a nu i mars. Det blir min andra silverfärgade MT-01, då jag hade en under säsongen 2005, vilken jag körde 900mil. Den bytte jag in mot en FZ1 N, men saknaden efter vridet blev för stort, så nu blir det MT-01 igen.:yoparty

Ja det var meningen att jag skulle köpa en svart från början och första gången jag var och tittade på den så var jag skeptisk till vitt men sen tycker jag bara att den har växt i mina ögon. Det är ju ganska mycket
metallic i den, hade den varit solid vit hade jag aldrig köpt den.
Dessutom tycker jag att sadeln är snygg tvåfärgad.
Dom vita blinkersglasen har jag köpt, jag orkade inte krabba med miniblinkers men jag tycker det blev riktigt snyggt.
 

Janne 1212

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Norrköping
Hoj
05 Yamaha MT01
Jag har satt dit en mindre nr plåt mått 15 * 11 cm, det blev riktigt bra.
Är det någon som har erfarenhet av hur farbror blå reagerar och vad det då kostar. Ser man hojen så tänker man inte på att den är mindre men om man åker brevid någon så syns det direkt.
 

Äpplerum

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2008
Ort
Borgholm
Hoj
2007, Yamaha MT-01
Jag har satt dit en mindre nr plåt mått 15 * 11 cm, det blev riktigt bra.
Är det någon som har erfarenhet av hur farbror blå reagerar och vad det då kostar. Ser man hojen så tänker man inte på att den är mindre men om man åker brevid någon så syns det direkt.

Jag har det på min gamla hoj, körde med det i 6 år och har bara fått en tillsägelse men vad jag har hört ska dom vara lie hårdare nu. 1500:- kostar det om dom är på det humöret.:tummenupp
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Jag har satt dit en mindre nr plåt mått 15 * 11 cm, det blev riktigt bra.
Är det någon som har erfarenhet av hur farbror blå reagerar och vad det då kostar. Ser man hojen så tänker man inte på att den är mindre men om man åker brevid någon så syns det direkt.
Kör med 9 x 11cm.. 1500kr i böter på tre år, och då för att skylten satt "fel" (bilden)..
Inte mycket att gnälla över..
 
Last edited:

ludwig 1

ludwig 1
Gick med
23 Mar 2008
Ort
Ed
Hoj
FZ-1 SA-07,XT-600
vindruta

Finns det en vettig kåpa som tar fartvinden om man har lust på lite längre turer,och om man vill ha med lite grejer,hur har ni andra löst det?
 

Surre

--------------
Gick med
12 Sep 2004
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha Ténéré 700
Kör med 9 x 11cm.. 1500kr i böter på tre år, och då för att skylten satt "fel" (bilden)..
Inte mycket att gnälla över..

Hehe...Den var lite väl "diskret" placerad, kanske. :D

Hej förresten! Har varit på SH ett tag men bara ett par veckor med min nyförvärvade mt (05:a, silver).

//Mattias
 

Syndrome

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Ort
Olofström
Hoj
05, yamaha mt-01
Hejsan, Var med och köpte mig en Svart mt med acra på:) Kunde inte låta bli, kanske inte den smidigaste fösta hojen men Vilken hoj alltså!! helt underbar. plockat insatserna så nu är det gott ljud i den:yoparty
Jepp håller med om att det hade varit skoj om man kunde träffas nån gång! är med från sydswe
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top