HowardFlynn
Medlem
Tjena!
Köpte mig en MT-10 -20 för 2 månader sedan ungefär. Nu har jag hunnit ta ett par rundor med hojen och har märkt att den dricker mycket soppa. Innan ni säger att det är en törstig hoj, vilket jag redan visste innan jag köpte den så tycker jag min dricker bra mycket mer än vad den borde.
Första 2 tankarna blev det bus körning, rakt av. Då kom jag inte långt på en tank. Trippa inte dessa 2 påfyllningar och har aldrig haft en tanke på att trippa en tank heller tidigare då jag kör för det är kul och det får kosta vad det vill.
MEN, jag kom ingenstans på en tank tyckte jag.
Så beslutade mig för att fylla tanken, nollställa trippen och köra så försiktigt jag kunde vid blandad typ av körning, utan rejäla gaspådrag.
Efter denna väldigt långtråkiga runda kom jag ca 15 mil innan lampan började blinka. Jag vet inte hur länge man klarar sig på reserven så jag har inte kört mer än tills lampan blinkar.
Men med en 17 liters tank och ”gubb kört” hojen kom jag med andra ord 15 mil. En bra bit över 1l/milen i soppa.. är detta verkligen normalt? Vad jag har kunnat läsa mig till så kommer folk närmre 25 mil på en tank om de kör väldigt lugnt. Och speccen säger 0,7l/milen blandat.
Finns inte på kartan att min hade lyckats med det.
Vad spökar? Någon som har en susning?
kan tillägga att hojen är ECU flashad av tidigare ägare hos en firma. Hojen går bra i övrigt. Enda jag märkt är att vid uppstart när motorn är kall så kommer det ”vit rök/avgaser” från avgasröret, detta avtar så fort motorn blivit något varm. Kan det vara som så att den går för rikt på bränsle?
Har garanti kvar hos handlaren förövrigt
Tacksam för råd och tips.
Köpte mig en MT-10 -20 för 2 månader sedan ungefär. Nu har jag hunnit ta ett par rundor med hojen och har märkt att den dricker mycket soppa. Innan ni säger att det är en törstig hoj, vilket jag redan visste innan jag köpte den så tycker jag min dricker bra mycket mer än vad den borde.
Första 2 tankarna blev det bus körning, rakt av. Då kom jag inte långt på en tank. Trippa inte dessa 2 påfyllningar och har aldrig haft en tanke på att trippa en tank heller tidigare då jag kör för det är kul och det får kosta vad det vill.
MEN, jag kom ingenstans på en tank tyckte jag.
Så beslutade mig för att fylla tanken, nollställa trippen och köra så försiktigt jag kunde vid blandad typ av körning, utan rejäla gaspådrag.
Efter denna väldigt långtråkiga runda kom jag ca 15 mil innan lampan började blinka. Jag vet inte hur länge man klarar sig på reserven så jag har inte kört mer än tills lampan blinkar.
Men med en 17 liters tank och ”gubb kört” hojen kom jag med andra ord 15 mil. En bra bit över 1l/milen i soppa.. är detta verkligen normalt? Vad jag har kunnat läsa mig till så kommer folk närmre 25 mil på en tank om de kör väldigt lugnt. Och speccen säger 0,7l/milen blandat.
Finns inte på kartan att min hade lyckats med det.
Vad spökar? Någon som har en susning?
kan tillägga att hojen är ECU flashad av tidigare ägare hos en firma. Hojen går bra i övrigt. Enda jag märkt är att vid uppstart när motorn är kall så kommer det ”vit rök/avgaser” från avgasröret, detta avtar så fort motorn blivit något varm. Kan det vara som så att den går för rikt på bränsle?
Har garanti kvar hos handlaren förövrigt
Tacksam för råd och tips.