sandstream
Guest
Har jag missat något nu igen?
Är inte tobaksreklam förbjuden inom EU?
(Tänker på Checas hoj som det stod Marlboro på)
Är inte tobaksreklam förbjuden inom EU?

(Tänker på Checas hoj som det stod Marlboro på)
Nej, bara i vissa länder.sandstream skrev:Är inte tobaksreklam förbjuden inom EU?![]()
(Tänker på Checas hoj som det stod Marlboro på)
valmers skrev:Javisst, men visst är det en intressant jämförelse; hur bra en riktigt bra 125-VM-racer är jämfört med en mindre bra 250-VM-racer.
sandstream skrev:Jag tror nog att Yamaha och Honda lägger mer pengar på MotoGP än vad Suzuki och Kawasaki gör, lr?
Där ser man!valmers skrev:Nej, bara i vissa länder.
Det skulle inte förvåna mig om det fortfarande lägger mest pengar följda av Yamaha.Chris Ash skrev:Jo, siffor är iofs alltid svåra att få tag i men när 500 blev MotoGP så ryktades det att Honda lade ner lika mycket på klassen som de tre andra japanska fabrikerna tillsammans. Jag vet inte hur väl det stämde då eller idag men Honda lägger iaf mest pengar...
sandstream skrev:Det skulle inte förvåna mig om det fortfarande lägger mest pengar följda av Yamaha.
En annan fråga som någon kanske kan svara på:
Har Suzuki i modern tid kört med mer än ett team och 2 hojar?
Honda och Yamaha har väl nästan alltid haft flera team som kört på ungefär samma hoj men fått lite olika delar?Chris Ash skrev:Nej, på den gamla goda 500-tiden hände det dock att vissa privatförare körde på Suzukis. Simon Buckmaster bland annat.
sandstream skrev:Honda och Yamaha har väl nästan alltid haft flera team som kört på ungefär samma hoj men fått lite olika delar?
Känns som att Suzuki lider av något kontrollbehov![]()
Där ser man!Chris Ash skrev:Ja men förr så var det betydligt färre fabrikshojar,det är först mot slutet man haft flera team med lika bra hojar. Det kunde vara 20 Yamaha som var med på en 500-säsong men de flesta var gamla och icke-konkurrenskraftiga cyklar.
Tycker faktiskt att de var lite bättre i dagMacho Woman skrev:Lite fånigt att Dahlbom inte ens läser nyheterna på motogp.com. Känns som att det är en enkel grej att göra och kanske något man borde som kommentator. Han och Nyström (som förresten är trist...) visste ju inte ens att Rossi blivit doktor. Fy på dem.
Biaggi missar pallenMacho Woman skrev:Rossi vinner. Gibernau och Biaggi fajtas om andra. Gibernau tar den platsen knappt. Melandri blir fyra om man ska gå efter statistiken (han blivit trea eller fyra i alla racen).
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |