Mugello GP

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Det var givetvis med viss ironi som jag påstod att det var bättre förr. Klart att det var roligare utan traction control, när McCoy kastade ut RedBull Yamman på feeeeta ställ.... :yoparty

Men självklart så går utveklingen frammåt, och allt var inte bättre förr... Var faktiskt inte speciellt mycket som var bättre förr om man tänker efter..
Sämre hojar, mindre konkurrens, och förare som var otränade och tog en (eller 10) pilsner med ciggen i mungipan, kvällen innan race...

MC Doktorn

Guest
Är rossi gay???

Ren spekulation men alla toppförare har en läcker skönhet i depån tom Sete.
Men rossi han har inget eller är det så att det är en mansdominerad sport. :rolleyes:

Hur som helst var paraply brudarna grymt läckra :tungan

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard

CarlE

Fil. Kand. i njutning...
Gick med
9 May 2005
I en luftig 9-rumsvilla på Lidingö, Stockholm
Hoj
Suktar efter en KTM 660...
2ono skrev:
Hur som helst var paraply brudarna grymt läckra :tungan
När har tjejerna i pitline någonsin varit fula??? Sen att racet var i italien gör ju knappast utbudet sämre!!!

Jag ville bara passa på att höja Capirossi lite mer till skyarna... Grabben går ut och säger att han skall ta första kurvan, från 3:e i ANDRA startledet, och sen så gör han det!!! Hur jäkla coolt e inte det??? Sen att han klarar av jättejobbet med att knipa tredjeplatsen är även det värt en aplåd. Det sättet som han kontrollerar Melandri genom att först låta honom glida förbi i de sista kurvorna på näst sista varvet och sedan på sista varvet äga honom totalt... Priceless!!!

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
CarlE skrev:
När har tjejerna i pitline någonsin varit fula??? Sen att racet var i italien gör ju knappast utbudet sämre!!!

Grabben går ut och säger att han skall ta första kurvan, från 3:e i ANDRA startledet, och sen så gör han det!!! Hur jäkla coolt e inte det???

Brudarna var som vanligt supersnygga :yoparty

Tycker ändå att Rossis start var klart snyggare, gör en usel start men leder ändå innan dom kört halva första varvet :banana

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
CarlE skrev:
Jag ville bara passa på att höja Capirossi lite mer till skyarna... Grabben går ut och säger att han skall ta första kurvan, från 3:e i ANDRA startledet, och sen så gör han det!!! Hur jäkla coolt e inte det??? Sen att han klarar av jättejobbet med att knipa tredjeplatsen är även det värt en aplåd. Det sättet som han kontrollerar Melandri genom att först låta honom glida förbi i de sista kurvorna på näst sista varvet och sedan på sista varvet äga honom totalt... Priceless!!!

Rätt, Capirossi förtjänar respekt, han är en av de absolut snabbaste förarna i klassen. Vilket han visar när han sitter på bra material.

sandstream

Guest
J-Bone skrev:
Med ditt synsätt så är det ju lika bra att de gör det, deras resultat och karriärer kommer ju ändå att suga om 15 år...
Ditt synsätt blir ju minst sagt svårt att förstå eftersom det är svårt att tävla mot något som inte finns ännu (eller är det du som är McFly?).
Idrottsmän/kvinnor kämpar för att vara bäst nu.
Om du dammar av dina gamla VHS-band (som enligt dig säkert är överlägsna dagens DVD) så kommer du att upptäcka att de sprang omkring i princip oattackerade och kunde göra lite vad de vill med bollen.

Såg för ett tag sedan bilder från US Open, tror det var 1988, när Ivan Lendel (stavning) och Mats Willander stod och slog ballongbollar från baslinjen till varandra.
De hade inte fått ett game mot dagens toppspelare med sin utrustning och sitt spel.

J-Bone skrev:
Mmm... och mittfältslegender som Socrates och Platini i sitt esse är det nog också bara jag och Arne som minns.
Nope, jag minns dem också men anser att dagens spelare på toppnivå är ett par snäpp bättre, pga av den ökade och hårdare konkurrensen.

J-Bone skrev:
Tycker du? Inte jag...
Menade att det blir bättre och bättre varje år, skönt att se att du håller med :tummenupp

sandstream

Guest
Chris Ash skrev:
Vilket givetvis inte existerar inom dagens friidrott?

Är världsrekorden godkända så är de......
Hört talas om DDR?
Kvinnor som såg ut som män?

WADA jobbade ju lika hårt då som nu :rolleyes:

Fazer

Medlem 191
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Min Italienska älskarinna
Länken?

Ingen som har länken, så man kan ladda hem loppet? Satt som på nålar, hatten av för Rossi.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
sandstream skrev:
Ditt synsätt blir ju minst sagt svårt att förstå eftersom det är svårt att tävla mot något som inte finns ännu (eller är det du som är McFly?).
???

sandstream skrev:
De hade inte fått ett game mot dagens toppspelare med sin utrustning och sitt spel.
Nej, de hade inte tagit ett game men det förringar inte deras prestation det minsta, dagens toppspelare skulle inte ta ett game mot nästa generations toppspelare heller... är du med? Sen hur kul det är/var att se på är ju upp till var och en att bedöma. När det gäller GP-racing så tycker jag att den var som bäst/intressantast i slutet på 80 och början på 90 (Schwantz/Rainey/Doohan).

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
J-Bone skrev:
???

Nej, de hade inte tagit ett game men det förringar inte deras prestation det minsta, dagens toppspelare skulle inte ta ett game mot nästa generations toppspelare heller... är du med? Sen hur kul det är/var att se på är ju upp till var och en att bedöma. När det gäller GP-racing så tycker jag att den var som bäst/intressantast i slutet på 80 och början på 90 (Schwantz/Rainey/Doohan).

Och en bra idrottsman är alltid en bra idrottsman, Björn Borg,Maradona eller Kevin Schwantz skulle tillhöra den absoluta världseliten om de hade haft sina karriärtoppar nu. Det är inte så att det evolveras fram övermänniskor idag jämfört med för 20 år sen liksom.

Men eftersom detta är uppenbart och dessutom hejdlöst OT så lägger jag ner tennis och friidrottssnacket nu.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Macho Woman skrev:
Bittert att Kallio gjorde ett raceavslut i typisk finsk Häkkinen-Räikkönen-anda. Jag är superglad när min lille ödmjuke Dani vinner och de tre italienarna på pallen känns som en skön klassiker. :tummenupp
Äh, han gjorde bort sig. Pungt.

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Chris Ash skrev:
Det är inte så att det evolveras fram övermänniskor idag jämfört med för 20 år sen liksom.

Rekorden förbättras ju från år till år i alla sporter. Folk tränar mer nu och börjar tidigare. Fler håller på och de kommer fram fler talanger. Kvaliteten på alla sporter blir hela tiden högre. Det måste du ju hålla med om. ?

sandstream

Guest
Macho Woman skrev:
Rekorden förbättras ju från år till år i alla sporter. Folk tränar mer nu och börjar tidigare. Fler håller på och de kommer fram fler talanger. Kvaliteten på alla sporter blir hela tiden högre. Det måste du ju hålla med om. ?
Jag håller iaf med :tummenupp
Det var nog enklare för dem med stor talang att bli stjärnor för 20-30 år sedan än vad det är idag.
Nu måste du ha talang och dessutom träna som en idiot för att komma någon vart.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Chris Ash skrev:
Jag tittade på Sydafrikas GP 2000 förra veckan.......apropå sladdar och "det var bättre förr"...

Det kan aldrig ses för många gånger....

Finns GP-serierna att köpa på DVD någonstans? Kommer nämligen ihåg när jag såg just det loppet och skulle gärna ha det i DVD-hyllan för att kunna plocka fram när andan faller på.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Satt f ö och såg på MotoGP nu i helgen. Har lyckats missa loppen senaste tiden men i helgen fanns det äntligen tid till det. Zappade lite fram och tillbaks när fikaklasserna körde men när väl MotoGP drog i gång så var det ett av de bättre GP-loppen jag sett på ett bra tag. Ser fram emot nästa race.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
abstruse skrev:
Satt f ö och såg på MotoGP nu i helgen. Har lyckats missa loppen senaste tiden men i helgen fanns det äntligen tid till det. Zappade lite fram och tillbaks när fikaklasserna körde men när väl MotoGP drog i gång så var det ett av de bättre GP-loppen jag sett på ett bra tag. Ser fram emot nästa race.
:hihi

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Tittade på gårdagens race (MotoGP) från Mugello först nu.

Det var riktigt skönt att se hur Gibernau hade svårt att följa tätklungan, bli om- och ifrånkörd av Biaggi och sedan avsluta helgen i ett stort dammolm. Han ligger nu fyra, en poäng före Barros och det bräckliga psyket lär ha fått sig en knäck som heter duga. Det skulle förvåna mig om vi får se honom på pallen mer i år.

För det andra blev det riktigt tydligt att det aldrig är spännande på allvar om vem som ska vinna. Jerez i år var ett ovanligt undandtag. Man vet att Rossi alltid - alltid - har kapacitet att sänka sina varvtider och köra i mål först. Spännande på riktigt skulle det bli om han flyttade till Kawasaki utan Burgess & Co.

Last edited:
Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...