Munstycke ? Husaberg

herriherri

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
YZF 426
Supermoto skrev:
Tycker detta låter jättekonstigt. Den _borde_ enligt mig gå supersnålt med originalnål och så små munstycken. Jag stoppade i ett 200 tillsammans med en annan nål (200 kräver annan nål) igår på inrådan av killarna på utvecklingen. Får se hur det blir när jag fått prova den lite. Startade iaf jättelätt och jag märkte inget konstigt på den lilla provturen på 400m jag gjorde. Kör Akra helsystem.


Ja, det känns som om det vore rimligt att gå upp i MJ och kanske även PJ när man hänger på ett FP system, men den går j....igt mkt bättre nu, jämn genom hela registret när det är varm. Den går som en påse skridskor när den är kall dock men det brukar inte vara så länge ;).


//Hinken
 

glib

Wannabe member...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg 650 -04 *Såld*
Supermoto skrev:
Tycker detta låter jättekonstigt. Den _borde_ enligt mig gå supersnålt med originalnål och så små munstycken. Jag stoppade i ett 200 tillsammans med en annan nål (200 kräver annan nål) igår på inrådan av killarna på utvecklingen. Får se hur det blir när jag fått prova den lite. Startade iaf jättelätt och jag märkte inget konstigt på den lilla provturen på 400m jag gjorde. Kör Akra helsystem.

Vad är de största skillnaderna mellan 04/05? Cylindervolym/slag vet jag. Andra kammar? Har förgasaren ändras något? Kan det verkligen vara sån skillnad?
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
herriherri skrev:
Ja, det känns som om det vore rimligt att gå upp i MJ och kanske även PJ när man hänger på ett FP system, men den går j....igt mkt bättre nu, jämn genom hela registret när det är varm. Den går som en påse skridskor när den är kall dock men det brukar inte vara så länge ;).


//Hinken
Jag gick ju upp massor på MJ men ner ett snäpp på PJ. FCRn kräver dock nålbytet oxå för att klara av så stort MJ jag kör med nu. Nåt var tvunget att göras eftersom den gick toksnålt med originalbestyckningen. Har du kollat air/fuel eller vad det heter med "lilla" bestyckningen??


Basse skrev:
Vad är de största skillnaderna mellan 04/05? Cylindervolym/slag vet jag. Andra kammar? Har förgasaren ändras något? Kan det verkligen vara sån skillnad?
-16cc på min så det borde inte spela nån större skillnad...

Ska försöka bänka snarast och få svar på hur min går efter ombestyckning.
 

herriherri

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
YZF 426
Supermoto skrev:
Jag gick ju upp massor på MJ men ner ett snäpp på PJ. FCRn kräver dock nålbytet oxå för att klara av så stort MJ jag kör med nu. Nåt var tvunget att göras eftersom den gick toksnålt med originalbestyckningen. Har du kollat air/fuel eller vad det heter med "lilla" bestyckningen??

Jag har ju bara killen med dynojetbänken att lysna på. Det är lite svårt att kolla vad det är för blandning man får utan rätt utrustning men han sa att den fortfarande gick lite fett för att det var bra för motorn.
Bonusen nu är ju att den drar typ hälften så mkt soppa. 12 pix litern är ju semikul.

//Hinken
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top