musik i hjälm?

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
speedy_speed skrev:
2245653 e det nån som kör med musik i sin hjälp,typ freestyle eller dyl!

mp3 när jag ska åka en långre sträcka. Men jag har bara såpass hög musik så jag hör trafiken ändå.

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
I min splitter nya Arai hjälm så funkar det med vanliga iPod hörlurar upp till normal motorvägsfart ;) Så på långtouring så brukar det bli såna. Med lämplig InFlames eller nått ;)

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag körde Koss The Plug förra säsongen men de sitter så jäklarns dåligt så jag vill ha nya, bättre ljuddämpade. MP3-spelaren ligger i innerfickan på stället, alldeles utmärkt.

Kodden

Som senap ska vara: söt, stark och grov.
Gick med
10 Feb 2005
Hoj
Supkerduke(såld!)
Creative-lurarna som de säljer för 299:- på teknikmagasinet funkar skitbra för mc-åkning. Täpper till väldigt bra, sitter kvar och helt acceptabelt ljud. Jag kör alltid med musik på längre sträckor. =)

Zephro

gult é inte fult....
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
Blade 929:a
Har oxå kört med koss the plug, fast med andra gummipluppar..(tror dom heter pro eartip eller nåt, ser ut som nån form av sexhjälpmedel i miniformat :hihi ).

brillfisk

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2005
Hoj
Ja
Kör alltid med musik på lite längre sträckor, Sony Ericsson plug in hörlurar i Arai hjälm funkar bra för mig, självklart hip hop och soul :tummenupp

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Här tjatar vi konstant på hur dåliga bilisterna är på att uppmärksamma oss hojåkare, inte fan ska vi då vara lika kassa & visa bristande omdöme genom att åka med musik i hjälmen? Ok med en stereo på en Guldvinge, men att köra med lurar i öronen är f-n för mycket.

Dessutom, bästa musiken att lyssna till är motorljudet. :)

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
jag kör me Ipodlurarna som är som pluggar, går på 4-500:- bästa som finns

mikee

living on the red line
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
honda cbr 954rr-02 och audi a4 96 chippad 1,8t me lull lull
:corn :musik
X-up skrev:
2248009 Här tjatar vi konstant på hur dåliga bilisterna är på att uppmärksamma oss hojåkare, inte fan ska vi då vara lika kassa & visa bristande omdöme genom att åka med musik i hjälmen? Ok med en stereo på en Guldvinge, men att köra med lurar i öronen är f-n för mycket.

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
X-up skrev:
2248009 Här tjatar vi konstant på hur dåliga bilisterna är på att uppmärksamma oss hojåkare, inte fan ska vi då vara lika kassa & visa bristande omdöme genom att åka med musik i hjälmen? Ok med en stereo på en Guldvinge, men att köra med lurar i öronen är f-n för mycket.

Mina Creative EP-630 låter mig höra musik, motor och tutor/sirener. De funkar för att dämpa vindbrus. Dessutom föredrar jag musik framför öronproppar på längre turer, för utan hörselskydd skulle iaf jag få (mer) nedsatt hörsel. Se'n får man hålla musiken under 100 dB också ;) Jag lider av konstant tinnitus med ett par-tre konstanta högfrekventa diskanttoner, inget jag rekommenderar direkt.
Kör jag mer inspirerat så ger jag fan i lurarna så att jag kan höra bra och hålla fokus på risker som är betydligt mindre i lagliga farter.

tokmaa

Risig?? Jag??!
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Super Ténéré -91, YZ 426-00
X-up skrev:

Håller med till 101%!! Musik ska spelas utav glädje, inte på en sporthoj för där ligger tongångarna från en vrålande motor...
...kan ju börja resan i hemmet med ett gäng sånger från härligheterna MASTODON, börja med "mother puncher" :yoparty Sen är det faan bara att tuta och köra. :tummenupp. Laglydigt förstås :huvet

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
X-up skrev:

Vad är det för skillnad egentligen på att köra med hörselproppar kontra musik...? :va

Med normal volymnivå på musiken borde det inte vara någon större skillnad...

tokmaa

Risig?? Jag??!
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
issi skrev:
2248586 Vad är det för skillnad egentligen på att köra med hörselproppar kontra musik...? :va

Med normal volymnivå på musiken borde det inte vara någon större skillnad...

Vem har pratat om hörselproppar? :va :)

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
tokmaa skrev:
2248590 Vem har pratat om hörselproppar? :va :)

vad jag vet kör väldigt många med hörselproppar...(jag själv bla.) och det anses väl inte som trafikfarligt... eller?? :tomten

Så vad är då skillnaden mellan det och musik?

tokmaa

Risig?? Jag??!
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Musiken påverkar ditt koncentrationsförmåga och omdöme, hörselproppar din, ja hörsel kanske! :D

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept