musik i hjälm?

Läderknutte

Läderknutte
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Såld
tokmaa skrev:
2248652 Musiken påverkar ditt koncentrationsförmåga och omdöme, hörselproppar din, ja hörsel kanske! :D

Kan du visa statistik på att de är fler som har krockat med hoj som har lyssnat på musik, än utan?

:tungan

tokmaa

Risig?? Jag??!
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Super Ténéré -91, YZ 426-00
rSEXa skrev:
2248678 Kan du visa statistik på att de är fler som har krockat med hoj som har lyssnat på musik, än utan?

:tungan

Varför skulle jag det, räcker väl med att man känner sig själv. Skulle jag stoppa i ett par pluggar och dunka på Children Of Bodom eller någon annan jävulsmusik skulle transportsträckorna gå fort...väldigt fort!!! :cdevil

Men vad vet jag, britta spjut kanske får en att manövrera lugnt och harmoniskt till "toxic" eller nåt annan dritlåt. :7peta

Struve

Go å gla
Gick med
17 May 2006
Hoj
Suzuki GSX 400E -83
Blir lätt musik i hjälmen, även vid pendlandet till jobbet.

Långresor blir det lite blandat, mest melodiös hårdrock typ Sonata Artica m fl.

Riskerna ökar inte om man riktar uppmärksamheten dit man skall, trafiken......

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
tokmaa skrev:
2248652 Musiken påverkar ditt koncentrationsförmåga och omdöme, hörselproppar din, ja hörsel kanske! :D

Hmmmmm...

Jag är tjej... jag hör bara det jag vill höra... :tuttar
och om jag hör något annat... så tolkar jag det ALLTID på sämsta tänkbara sätt :rofl

tokmaa

Risig?? Jag??!
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
issi skrev:
2248720 Hmmmmm...

Jag är tjej... jag hör bara det jag vill höra... :tuttar
och om jag hör något annat... så tolkar jag det ALLTID på sämsta tänkbara sätt :rofl[/QUOTE=issi]

Det var ju ett luddigt svar men å andra sidan har man inga proppar kan man ju alltid stoppa ludd i örona. :tummenupp

Flyer

...?
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Ducati Multistrada -03, Cagiva Elefant ie GT-91
imaster skrev:
2245680 Jag körde Koss The Plug förra säsongen men de sitter så jäklarns dåligt så jag vill ha nya, bättre ljuddämpade. MP3-spelaren ligger i innerfickan på stället, alldeles utmärkt.

Hade samma problem själv men fixade detta genom en enkel tweak:
bytte de svarta originalpropparna mot vanliga gula EAR hörselskydd som jag borrat ett smalt hål i. Sitter numera som gjutet! Inga problem att de trillar ur när man sätter på sig hjälmen. :tummenupp

Falcon

BikerBoyz medlem
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
Z1000 -04, Hornet 600 -01
Numera så lyssnar jag bara på musik under längre sträckor...tröttnade på att stanna bredvid andra hojar inne i stan utan att kunna kommunicera :tungan

Och kan du inte köra hoj med lite musik i öronen för att du tappar koncentrationen så tror jag du har koncentrationssvårigheter och bör åka kommunalt :hihi ...är så trött på alla som klagar över att man inte ska köra med musik...det handlar väl som alltid att anpassa allt efter sin egen förmåga.

Använder själv Koss the plug och tycker det funkar hyfsat.

JRT

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Suzuki GS1000G, Husqvarna -53:a, Kines minimoto
Jag har börjat köra utan hjälm och hör ingenting p.g.a vindbruset. Det är skönt att slippa sitta och lyssna efter konstiga motorljud, dessutom hör man inte när bilisterna tutar när man kör mellan filerna.

Mr Magsnus

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
R6-99
JRT skrev:
2248875 Jag har börjat köra utan hjälm och hör ingenting p.g.a vindbruset. Det är skönt att slippa sitta och lyssna efter konstiga motorljud, dessutom hör man inte när bilisterna tutar när man kör mellan filerna.

Jag kör också utan hjälm, fett mycket skönare och ballare. Bra att folk ser vem det är som kommer så de flyttar på sig! Dessutom går jag på gym och är grymmt stark så jag klarar mig bra även om jag skulle krocka :näsblod :squid

jardstal

ny burnad
Gick med
23 Nov 2005
Hoj
yamaha R6 2000 (svart som natten) , gsxr 750 under om byggnad & ktm 640 lc4 2001..
JRT skrev:
2248875 Jag har börjat köra utan hjälm och hör ingenting p.g.a vindbruset. Det är skönt att slippa sitta och lyssna efter konstiga motorljud, dessutom hör man inte när bilisterna tutar när man kör mellan filerna.

jag sjunger det högsta jag kan så jag varken hör eller ser något... och det är riktig musik vi snackar då.. britta spears, alla astrid lindgrens barn visor och eddi medusa.. hörseln förlorar jag på grund av mitt ton val och synen försvinner när någon åkerförbi i en bil hör min vackra sång. åker till närmsta mack köper en kopp kaffe, letar upp mig och kastar den i mina ögon... :backontop :skrattaåt

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
När jag köper guldvinge skall jag börja lyssna på musik...

Musik på hoj är touring om något...

29Racing

SST600 2010
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
YZF-R6 2007
speedy_speed skrev:
2245653 e det nån som kör med musik i sin hjälp,typ freestyle eller dyl!

Har monterat in freestyle högtalare i min arai kruka!

Funkar kannon o man slipper få ont i öronen av små hörlurar :yoparty
Hör "ganska" bra upp till ca 150 km/h, och då e det ändå billiga högtalare....

tokmaa

Risig?? Jag??!
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Marcus74 skrev:
2249236 Vadå, kan du inte göra två saker samtidigt?
:arsele :) :tummenupp

Jo, klart jag kan...jag kan faktiskt steka bacon och digga till DLK samt sjunga otroligt falskt! Men...inte i trafiken!!! :banana

trollkarlen

Med lem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
GSX-R 750, CBR 600RR banhippie
Klart man gör e koss the plug man får trycka in dom rejält bara så sitter dom.
Dom dämpar bra motor ljud och vindbrus, man får växla på vibrationerna ist för på ljudet :)

/R

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Jag håller med om att musik på hoj är lite touring. Touring är precis vad jag sysslar med när jag kör 20-25 mil i sträck. Därmed inte sagt att det behöver gå sakta =)
Lågtrafikerade 110-vägar är ganska inbjudande faktiskt. Det man får se upp med är renar och älgar, men det kräver ändå inte samma koncentration som lite mer inspirerad körning på vältrafikerade vägar.

Läderknutte

Läderknutte
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Såld
tokmaa skrev:
2248696 Varför skulle jag det, räcker väl med att man känner sig själv. Skulle jag stoppa i ett par pluggar och dunka på Children Of Bodom eller någon annan jävulsmusik skulle transportsträckorna gå fort...väldigt fort!!! :cdevil

Men vad vet jag, britta spjut kanske får en att manövrera lugnt och harmoniskt till "toxic" eller nåt annan dritlåt. :7peta

Jag skojjar bara med dig :tungan

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Jag har ett par Koss The Plug men fick låna ett par Sennheiser toksmå lurar av kollegan idag. Sjukt mycket bättre. Passformen är ruskigt bra och det funkade o höra iPoden upp till 200 blås i alla fall... Dock kostade dom 600:- så det får bli sedan när lönen kommer _nästa_ månad...

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept