Musikfestival 2013

Vargen2k

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
klotad rsv mille samt en ofärdig fz750
Mindre än ett dygn kvar innan man åker neråt. Mot Metaltown och Maiden!

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Nu är man tillbaka till verkligheten efter att ha varit på Metaltown. Det var riktigt skojjigt i år trots att vädret till en början sög. Vi hade jävligt roligt och man träffade många sköna människor. En snubbe gick omkring filmade för festivalen och några i gänget samt vårt militärtält kom med på bild.

Något som jag uppmärksammade ganska tidigt var ordningsvakternas tuffa hållning. Dom slängde ut folk på löpande band, nästan som om det vore iscensatt, det var bisarrt. Vi slängde också ut en snubbe från vårt camp, han fick rejält med stryk eftersom han var ett rövhål. Annars såg jag inga bråk alls på området, bara bröl och fylla som det brukar vara.

Slipknot och Katatonia var bra men bästa band var helt klart Korn. Mycket bra samspel med publiken och man såg att dom hade kul på scen. Jag däremot var rätt osugen på fest och drack apelsinläsk under konserten eftersom min fredag var 48 timmar lång :glömdet

Matpriserna gör en rätt galen. 90 spänn för en langos som man dessutom tappade på marken, wtf. Tur att man bara äter en gång om dagen på festival. Only fluids the doctor said.
Skönt och vara hemma och nyduschad men lite vemodigt är det allt.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Korn var grymma sist jag var på MT!!! :)

Ser fram mot Katatonia på Getaway.
Har inte sett dem sen de var förband åt Porcupine Tree på fryshuset.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Då var det dags för Sjönevadsfesten. Skulle bli saftigt högtryck i helgen, uppåt 28-30 grader verkar det som, ingen regnkappa medtages! Min semester börjar officiellt på måndag men jag har ansökt om ledigt imorgon så hinner vi köra upp ikväll.

Har inte fått ledigheten beviljad än, chefens första arbetsdag efter semestern är idag så han har väl viktigare saker för sig än att bevilja min ledighet. Skulle det inte gå igenom så kan jag ända köra upp ikväll och direkt till jobbet imorgon, det är max två mil mellan festivalen och min arbetsplats.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Idag kom man hem från den flummigaste festivalen ever. Fantastisk stämning, skön miljö och mycket dreadlockfolk som tassar omkring barfota och täljer pinnar. Rejv på två ställen i den mörka skogen som lystes upp av konstverk längs strandsandsbeklädda stigar förtrollade av den klara natthimmelns skinande stjärnor :lol

Detta tillsammans med chillout-soffor lite överallt i skogen, en ihopsnickrad bio och samling kring värmande brasor gjorde den här festivalen fantastiskt mysig. De två första nätterna höll man på till 3-4 på natten, på lördagen blev det lite softare. Träffade även xibalba, det var mycket trevligt :hihi men jag missade honom på rejvgolvet.

För övrigt är det här den mest kreativa presentation av ett spelschema jag sett

2yv5ooz.jpg

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
De två första nätterna höll man på till 3-4 på natten, på lördagen blev det lite softare. Träffade även xibalba, det var mycket trevligt :hihi men jag missade honom på rejvgolvet.

Kände ju igen dig direkt från avataren :hihi

Helfvete att man blivit gammal, somnade 02 som senast och missade allt dunkadunk :näsblod

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Kände ju igen dig direkt från avataren :hihi

Helfvete att man blivit gammal, somnade 02 som senast och missade allt dunkadunk :näsblod

Ja, vi börjar bli gamla. Öppnade min första öl vid 17-tiden idag och har suttit på uteservering och druckit öl och grogg och jag är redan hemma trots att stan vimlar av 20-åriga blondiner i avklippta jeansshorts och vita converse.

Japp, jag är lik min avatar. Jag kände också igen dig via din avatar, det var så jag hittade dig nere på ängen.
Dom gångerna jag träffade dig inne på det gigantiska festivalområdet var jag lite väck, som på Partiets spelning. Snygg kamera du hade. Sjönevadsfesten kommer bli en tradition, har du problem med boendet där är du alltid välkommen i vårt 20-mannatält. Fast den som lägger sig innan 02 kommer nog vakna bryskt när resten av gänget ramlar in. :hihi

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Lördagkväll på Getaway i Gävle bjöd på uppehåll.
Och grymt mycket bra musik!
Killswitch Engege var klart över förväntan.
Soilwork är bra men "lyfte" inte riktigt för mig.
System Of A Down var helt magiska!
Gojira var festivalens höjdpunkt för mig. :tummenupp

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Lördagkväll på Getaway i Gävle bjöd på uppehåll.
Och grymt mycket bra musik!
Killswitch Engege var klart över förväntan.
Soilwork är bra men "lyfte" inte riktigt för mig.
System Of A Down var helt magiska!
Gojira var festivalens höjdpunkt för mig. :tummenupp

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping