xibalba
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 13 May 2007
- Hoj
- GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Är det skoj?
Har aldrig varit där men den här typen av evenemang tilltalar mig. Hängde mycket på Tipifesten utanför Jonstorp när det begav sig men sen några år tillbaka existerar inte Tipifesten mer. Det var i särklass den roligaste och lugnaste festival jag besökt sen festivalandet började i mitten av 90-talet.
Kostade några tior i inträde, ölen två tior, inga vakter, inga snutar, inget bråk. En stor och en liten musikscen, en tipi och en biograf som visade filmer dygnet runt förutom en period på nätterna då det spelades musik där. Det enda negativa var att det bara serverades veggo-mat fast å andra sidan var det jäkligt billigt. Saknar Tipifesten och dess besökare, till och med de hemsnickrade utedassen var en njutning på stället!
Jodå jag gillar den skarpt, lots of hippies
Inget tjaffs bara trevligt folk, inga vakter, ingen polis.
Inflation på ölpriset, tror det kostade 15 kr första gången och 25 kr sist,
överskottet går till något indiskt barnhem.
Musiken är ju sådär då alla artister spelar mot gratis mat, bra elektronisk musik på natten men det brukar mitt sällskap avsky så då får jag vara själv.
Ser du en rommerca med husvagn så är det vi
Mat varierar under dygnet, från våfflor och pancakes till kinamat på natten, brukar väl vara 3 olika restauranger som skiftar i mattältet.