Muskö 27/6, Glassturen :)

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
Stockholm , Muskö 27/6, Glassturen :)

Imorgon tänkte vi (dvs för närvarande den oljekylde, EBS samt undertecknad) åka ut till Muskö för att inhandla lite glass av glassförsäljande BikerBitch.
Därefter blir det sannolikt någon liten runda på de fina vägarna runt södertörn, för att se om den oljekylda bakdämparen håller måttet på kurviga vägar :)

Vi tänkte samlas vid OKQ8 i Haninge kl 16.
Om någon vill ha närmare vägbeskrivning eller fråga något så går det bra att ringa mig på 0739-174530.

Last edited:

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Re: Stockholm , Muskö 27/6, Glassturen :)

Tom skrev:
Imorgon tänkte vi (dvs för närvarande den oljekylde, EBS samt undertecknad) åka ut till Muskö för att inhandla lite glass av glassförsäljande BikerBitch.
Därefter blir det sannolikt någon liten runda på de fina vägarna runt södertörn, för att se om den oljekylda bakdämparen håller måttet på kurviga vägar :)

Vi tänkte samlas vid OKQ8 i Haninge kl 16.
Om någon vill ha närmare vägbeskrivning eller fråga något så går det bra att ringa mig på 0739-174530.

Låter ju spännande :)

Men, letat runt, hittar i Haninge minst två OKQ8: NYNÄSVÄGEN 23, NYNÄSVÄGEN 130, vilken av dom, och gärna en liten vägbeskrivning så är det inte omöjligt jag dyker upp! Får vi Sporthoj.Com-rabatt på glassen?!?! :D

/B

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Hallå! Jag tänkte att man kanske kunde möta upp er vid ösmokorset (som numer är en rondell)? åker ni direkt ut till muskö eller?

//Erik

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
Re: Re: Stockholm , Muskö 27/6, Glassturen :)

benkar skrev:
Låter ju spännande :)

Men, letat runt, hittar i Haninge minst två OKQ8: NYNÄSVÄGEN 23, NYNÄSVÄGEN 130, vilken av dom, och gärna en liten vägbeskrivning så är det inte omöjligt jag dyker upp! Får vi Sporthoj.Com-rabatt på glassen?!?! :D

/B

Vad gäller rabatt så vet jag inte, men du kan säkert få lite extra strössel :)
Det är nynäsvägen 130 som gäller, dvs den som är i närheten
av jordbro. Om man som jag är slö och kör touringhoj så åker man motorvägen till avfarten mot jordbro, sen håller man högerspår, förbi rondellen, sen ser man den OKQ8-macken.

Till Cayle: Jo, mot Muskö blir raka spåret, de övriga krokbitarna tar vi efter glassen. (Det finns hamburgare och sådant också, ifall man vill ha mer att äta än bara glass).

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Stockholm , Muskö 27/6, Glassturen :)

Tom skrev:
Vad gäller rabatt så vet jag inte, men du kan säkert få lite extra strössel :)
Det är nynäsvägen 130 som gäller, dvs den som är i närheten
av jordbro. Om man som jag är slö och kör touringhoj så åker man motorvägen till avfarten mot jordbro, sen håller man högerspår, förbi rondellen, sen ser man den OKQ8-macken.

Jag får elaka utslag av motorvägsåka... :p Kommer nog via väg 259 (Huddinge-Haninge) Kommer då fram till en rondell (efter att ha passerat infarten till Jordbro Industriområde). Ska jag då svänga höger i rondellen?

/B

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
Nej, då skall du svänga vänster. Sen är det bara några hundra meter efter rondellen, om mitt teflonminne(R) fungerar någorlunda.

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tom skrev:
Nej, då skall du svänga vänster. Sen är det bara några hundra meter efter rondellen, om mitt teflonminne(R) fungerar någorlunda.

Oiki! Då vet jag nog var det är! Är det bara regnfritt så dyker jag nog upp, t.o.m i tid, ska upp och snurra runt i Roslagen på dagen, tuta om ni hör/ser en förvirrad VTR passera macken... ;)

Undrar hur mycket extra strössel man får... :D

/B

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Okay, jag plingar EBS imorrn om jag hinner eller inte. När är ni vid ösmorondellen ungefär?

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
är det den bemannade ok-macken precis vid coop ni menar, eller den obemannade alldeles i närheten precis vid rondellen mitt emot statoil?

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
anja skrev:
är det den bemannade ok-macken precis vid coop ni menar, eller den obemannade alldeles i närheten precis vid rondellen mitt emot statoil?

Det är den på Nynäsvägen 130. Hur är det med läsförståelsen?

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Jag tänkte ändå elda lite på tullingevägen i morrn så när man ändå är i krokarna, vilken mack är nummer 130, den närmast Jordbro eller den närmast McDonalds?.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Närmast Jordbro. Fast det trodde jag absolut inte efter det första inlägget. Den macken ligger ju jättelångt upp i Haninges anus. Ingen som inte varit där förr hittar dit.

Ronny

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -18, Honda CBR600RR -08
Ta på er vinterkläder, skoteroverall eller motsvarande och montera värmehandtagen för det är bra kallt i muskötunneln :eek:
Och förbered er på att tvätta hojen efteråt, man kan tro att man kört GGN efter att kört fram och tillbaka i slasktunneln.

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
Mattias skrev:
Närmast Jordbro. Fast det trodde jag absolut inte efter det första inlägget. Den macken ligger ju jättelångt upp i Haninges anus. Ingen som inte varit där förr hittar dit.

Så svårt är det ju inte.
Antingen kör man in från jordbrohållet, då är det bara att svänga mot Haninge C vid rondellen, alternativt kör man rätt igenom Haninge, så hittar man rätt ändå.
Det var inte jag som valde mötesplatsen, jag tyckte också den låg lite offside, men det är inte så svårt att hitta.

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
fan att ingen sagt något till mej..
då jag inte hjinner surfa på sh så mycket..

va ju i trakterna i dag

rosenhill - tungelsta - sthlm

:(

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
anja skrev:
god glass...

det låg en död skunk på nynäsvägen när jag körde hem. :(

Ligger 148 st döda flygfän på mitt kåpglas... :( och 37 st på visiret, samt att jag svalt 14 stycken eftersom jag körde med öppet visir på vägen hemåt... (visiret nedkladdat och oanvändbart i motsol pga av flygfän och klägg från tunneln)

Men, glassen var god! Och kaffet väldigt billigt! :D

Kommer snart några bilder, men var tusan är den där tråden med BB på Ducati???

/B

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...