Muskö 27/6, Glassturen :)

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Jahapp, så har man missat en rolig åkning igen då, men jag kunde inte undvika ett oljebyte på hojen längre, 700 mil sen jag bytte i April. Men nästa gång, då ska ni få höra på fyrcylindrig sensation i tunneln, gillar akustiken där....... :crash

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
OLJEKYLD GSXR skrev:
Jahapp, så har man missat en rolig åkning igen då, men jag kunde inte undvika ett oljebyte på hojen längre, 700 mil sen jag bytte i April. Men nästa gång, då ska ni få höra på fyrcylindrig sensation i tunneln, gillar akustiken där....... :crash

Överröstar den tom Duccen ? :D

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
yamtt600r skrev:
Det var stackars jag på bild 11, Göran från huddinge, slö hoj som fan, men om det svänger hänger jag med. Precis hemkommen från Patricia, SKÅL! Fick lite panik vid Rosenhill når jag såg att den oranga VTR:en åkte åt mitt håll...då blev det på med hjälm och tokkicka för att sedan åka i fatt innan jag skulle svänga av mot huddinge. Och det lyckades jag ju tyvär med och de stackars kylflänsarna glödde... (såg du att det var jag?)
Annars tack till de stolta kvinnorna (kvinnan) som höll tempot nere på "motorvägarna" TACK TACK. Mer av de där guppiga och grusiga vägarna. Annars får man låna brorsans hoj eller låtsasfarsans HD för att hänga på. :)

Inga mer sådana små kostigar tack, jag ska åka ut idag och se om jag kan hitta igen mina pungkulor, alla har ju inte mjuk fjädring som klaror hål och bulor i vägbanan!. :(

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
benkar skrev:
10. anja, när ska du laga din, vänster(?)-blinkers?

Vad var det nu bb sade om blinkare, storlek och sexualdrift? :)

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
DumDum skrev:
Vad var det nu bb sade om blinkare, storlek och sexualdrift? :)

Det där är mina blinkers, till att börja med. Dessutom är de inte stora, det är motorcykeln som är liten.

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Hightuned skrev:
Inga mer sådana små kostigar tack, jag ska åka ut idag och se om jag kan hitta igen mina pungkulor, alla har ju inte mjuk fjädring som klaror hål och bulor i vägbanan!. :(

Jo, vägen mellan Grödby och Nynäsvägen var/är en smula guppig... men som ett salsgolv i jämförelse med en del andra vägar jag av misstag/nyfikenhet hamnat på i år... :eek:

VV tycks ha ont om pengar, tycks vara en bitter verklighet nu, och säkert i flera år framåt, så ibland hamnar man på dåliga vägar när man ska ta sig mellan dom bra. Hemligheten är att antingen helt enkelt köpa sig tex en Triumph Tiger, hyfsad effekt och lång fjädringsväg (tanken har dykt upp, både pga vägar och förs.premie, men håller nog kvar vid VTR ett tag till... ) Alternativt köra sakta, eller som jag gör, försöka köra slalom runt dom värsta pucklarna samt "lätt sits", dvs står på fotpinnarna, funkar hyfsat, men har någon gång varit på väg sätta mig just som hojen slår upp, bara att spotta ut kulorna... :p

Men, just det här är förklaringen till att tex jag gärna håller till norrut, IOFS finns det många dåliga vägar där också, men väldigt mycket som är riktigt bra. Får väl smälta att det blir samma vägar, fast i lite olika riktning och i olika ordning på norr-rundor, är i alla fall relativt guppfritt. Häng med på nästa "Norr-Runda" !

/B

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
OLJEKYLD GSXR skrev:

Vad det gäller akustik så är Götgatsbacken, när man kommer från Slussen, och drar på i uppförbacken mellan 5-våningshusen riktigt finfin, ett par,tre sporttwinnar, så blir det riktigt bra :D OCH, ljudposörfaktorn är, låt oss säga, en smula, framförallt en fredagskväll, högre än i Muskötunneln.. ;)

/B

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
OLJEKYLD GSXR skrev:
Hörrdu, det är genomfart förbjuden där.... :7peta

Jag är gammal och kan skylla på dålig syn, måste ha missat eventuell förbudsskylt.... :rolleyes: mÅsTe tA oCh leta upp vIta kÄppen... :D

/B

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...