Hightuned skrev:
Inga mer sådana små kostigar tack, jag ska åka ut idag och se om jag kan hitta igen mina pungkulor, alla har ju inte mjuk fjädring som klaror hål och bulor i vägbanan!.
Jo, vägen mellan Grödby och Nynäsvägen var/är en smula guppig... men som ett salsgolv i jämförelse med en del andra vägar jag av misstag/nyfikenhet hamnat på i år...
VV tycks ha ont om pengar, tycks vara en bitter verklighet nu, och säkert i flera år framåt, så ibland hamnar man på dåliga vägar när man ska ta sig mellan dom bra. Hemligheten är att antingen helt enkelt köpa sig tex en Triumph Tiger, hyfsad effekt och lång fjädringsväg (tanken har dykt upp, både pga vägar och förs.premie, men håller nog kvar vid VTR ett tag till... ) Alternativt köra sakta, eller som jag gör, försöka köra slalom runt dom värsta pucklarna samt "lätt sits", dvs står på fotpinnarna, funkar hyfsat, men har någon gång varit på väg sätta mig just som hojen slår upp, bara att spotta ut kulorna...
Men, just det här är förklaringen till att tex jag gärna håller till norrut, IOFS finns det många dåliga vägar där också, men väldigt mycket som är riktigt bra. Får väl smälta att det blir samma vägar, fast i lite olika riktning och i olika ordning på norr-rundor, är i alla fall relativt guppfritt. Häng med på nästa "Norr-Runda" !
/B