Jag skulle rekommendera en väldigt lång hylsnyckel, till att börja med. Då behövs inte slag på verktyget, med risk att slinta, eller liknande. Dessutom tycker jag att slag inte är så effektivt.
Jag har förlängt en hylsnyckel genom att svetsa fast en stålprofil som är ca 1,2m lång. Med det verktyget har jag fått bort allt, utan att någonsin slå. Brukar behöva hänga och gunga med hela min vikt ibland, men det går, och man känner genom skaftet hur skruven släpper. En av de skönaste känslorna som finns. Tar fram detta verktyg så fort något sitter hårt, så slipper jag riskera att göra något dumt med något annat verktyg. Allt som sitter halvhårt släpper relativt enkelt. D.v.s utan att behöva ta i så att armen vibrerar, och att armbågen sedan går in i en vass kant när skruven släpper. Tycker att det är märkligt att riktigt långa hylsnycklar inte finns att köpa i affären (vad jag vet).
Bromsok brukar sitta stenhårt, och kan samtidigt vara svåra att komma åt med min långa hylsnyckel. Men det har faktiskt oftast gått. Antingen genom att vrida till fullt rattutslag, och arbeta från sidan. Eller genom att ställa hjulen rakt, och sedan hissa bilen högre, för komma åt mellan marken och framskärmen/hjulhuset.
Min hylsnyckel är alltså minst dubbelt så lång som biltemas teleskopiska hjulmutternyckel, vilket ger högt vridande moment. Min ger utöver detta, ett mindre böjande moment på hylsan, eftersom att hylsfästet sitter direkt mot hävarmen, och inte med 10cm stång ut från hylsfästet till hävarmen, som biltemas hjulmutternyckel. Om man inte kommer åt att använda en andra hand för att motverka det böjande momentet som blir av biltemas verktyg, hamnar det böjande momentet i hylsan/skruvskallen. Väldigt dåligt. Det förstör hylsa/torxbit och/eller skalle.
Eftersom att mitt verktyg dessutom kräver mindre kraft för önskat vridande moment, blir det böjande moment ännu lägre. Skiljer säkert en faktor 10 mot biltemas.
Annat som brukar hjälpa för att få loss skruvar, är att speja massor av rostlösning en dag innan, gärna med påfyllning några gånger. Och att sedan innan lossning, slå till skallen, rakt på, med en handslägga, för att förhoppningsvis knäcka rosten i gängorna. Dock brukar jag inte bry mig om sånt här, när jag använder min hylsnyckel. Men då jag har också en "känsla" för hur mycket hylsan/skallen tål. Använder så klart smörjning och liknande om det känns som att jag är på väg att dra sönder något.