Myterna FRIHET och BRUDAR

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Bra skriven berättelse...men den ger MIG kalla kårar.!! :skrämd

Varför måste livet bli ett ekorrhjul med ungar o Volvo o sälja hojen o hela det där köret!??

Man väljer väl själv, om man vill räta in sig i ledet eller köra sitt eget race. Är det så "fel" att vilja satsa på sig själv o välja att "stå utanför" cirkusen.

När folk böjrar tjata om biologiska klockor o jävelskap, har jag lust att.. :kocko

"Som tjej" ska man tydligen inte vilja annat än, snyta ungar,anordna barnkalas....o se till att pengarna läggs på annat än sporthojar. :rolleyes:

//M

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Arne_Duck skrev:
Vi ger aldrig upp hoppet? Och tjejer som kör hoj har de lite mer förspänt. Alla killar gillar tjejer som kör hoj, så är det bara.

Men för "rätt" tjej skulle jag nog kunna offra hojåkningen några år, men tro inte att jag gör mig av med katten.....

Nja, det har inte att göra med att man kör hoj. Killar vill ligga med tjejer. :fakta

Tycker ändå inte man ska behöva "offra" sina intressen för någon partner, hur kan det vara rätt? Om man inte sysslade med just det man gör skulle man ju inte vara den man är, den person som de blev intresserade av från början... Nej, det verkar konstigt. :3freak

Kawasaki/Nils

Gammal nybörjare
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Kawasaki Z 650 SR -81
Slutet gott allting gott

Nu ska ni inte tro att livet ”dog” eller blev grått och tråkigt när hojen såldes (= tvingades säljas). Nej då! Tvärtom!
Nu började bilbanor, radiostyrda båtar/bilar, gräsklippare, en gammal jordfräs, som än idag hänger med efter att ha blivit helt genomgången i källaren att dra till sig ”skruvar” intresset. Att få rusta upp/trimma dessa grejer ger en viss stimulans men om en så lite.
Efter ett par år och en ny bil införskaffats börjar den innersta, medfödda abstinensen visa sig.
Man sitter bakom ratten och lutar sig i kurvorna som om man hade sadeln mellan benen. Hur fånigt är inte detta beteende? Fattas bara att man ber sin fru lägga armarna runt sin mage också….
Bilen tvättas och vaxas med samma omsorg som när man kom efter en heldag på cykeln.
Den mest markanta skillnaden är nog att numera är det inte flugskitar som sitter på glasögonen, det är minstingen som nyst…..

Syss skrev:
Nja, det har inte att göra med att man kör hoj. Killar vill ligga med tjejer. :fakta

Tycker ändå inte man ska behöva "offra" sina intressen för någon partner, hur kan det vara rätt? Om man inte sysslade med just det man gör skulle man ju inte vara den man är, den person som de blev intresserade av från början... Nej, det verkar konstigt. :3freak

Sagt av en ungkarlstjej i sina bästa år..... hum :rolleyes:

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Kawasaki/Nils skrev:
Sagt av en ungkarlstjej i sina bästa år..... hum :rolleyes:

Yey, jag har ju varit singel en vecka nu eller vad det är, eller hur var det nu igen?? Spela roll, det är litegrann det livet går ut på, tycks det... :gnissla

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Skrutten skrev:
Underbart skrivet, Lucius! Dagens bästa garv.. :D Tyvärr är det ju en sådan vardag som infinner sig i alltför många förhållanden.. och sen står man där och undrar vad som gick snett. :va
Var det gick snett...?

Här nånstans:

"Men ibland händer det… Det säger liksom klick, en av brudarna kommer fram till en (tack gode gud för Marinella o Russian samt Alkoläsker, utan dessa drycker hade vi dött ut för länge sedan - vi män alltså för kvinnorna överlever alltid på något magiskt sätt)."

:D

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Maverick_ou812 skrev:
Var det gick snett...?

Här nånstans:

"Men ibland händer det… Det säger liksom klick, en av brudarna kommer fram till en (tack gode gud för Marinella o Russian samt Alkoläsker, utan dessa drycker hade vi dött ut för länge sedan - vi män alltså för kvinnorna överlever alltid på något magiskt sätt)."

:D

Allt är spritens fel :mattias

avfartsgatan

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
Sålda
Sika tofflar det finns:

"52” TV:n du haft i 3 år, den som skänkt dig så mycket glädje under nätterna då piratkortet till TV1000 fortfarande fungerade, den är nu ”ful”… Den är inte FUL-ful, den är bara inte tillräckligt rund."

Letar själv efter stora feta fina fronthögtalare till en ny hemmabioanläggning på blocket. Nästan alltid är det nån snubbe som skall sälja för att bruden tycker dom är "fula". Skaffa en barbara istället, så slipper ni gnället :banana

David Lundin

Hade Jehu levat idag hade han kört hoj!
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
VFR 750 -95
avfartsgatan skrev:
Sika tofflar det finns:

"52” TV:n du haft i 3 år, den som skänkt dig så mycket glädje under nätterna då piratkortet till TV1000 fortfarande fungerade, den är nu ”ful”… Den är inte FUL-ful, den är bara inte tillräckligt rund."

Letar själv efter stora feta fina fronthögtalare till en ny hemmabioanläggning på blocket. Nästan alltid är det nån snubbe som skall sälja för att bruden tycker dom är "fula". Skaffa en barbara istället, så slipper ni gnället :banana

Eller så hittar man en flickvän som förstår att uppskatta en stor tv...och att åka hoj. :banana En barbara gör det inte för mig iaf :hihi

syss skrev:
Tycker ändå inte man ska behöva "offra" sina intressen för någon partner, hur kan det vara rätt? Om man inte sysslade med just det man gör skulle man ju inte vara den man är, den person som de blev intresserade av från början... Nej, det verkar konstigt.

Kan bara instämma! :tummenupp Har varit i förhållanden där man inte "får plats". Det funkar iaf inte för mig. Sparkar bakut på nolltid. :gnissla

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Madhonda skrev:
Bra skriven berättelse...men den ger MIG kalla kårar.!! :skrämd

Varför måste livet bli ett ekorrhjul med ungar o Volvo o sälja hojen o hela det där köret!??

Man väljer väl själv, om man vill räta in sig i ledet eller köra sitt eget race. Är det så "fel" att vilja satsa på sig själv o välja att "stå utanför" cirkusen.

När folk böjrar tjata om biologiska klockor o jävelskap, har jag lust att.. :kocko

"Som tjej" ska man tydligen inte vilja annat än, snyta ungar,anordna barnkalas....o se till att pengarna läggs på annat än sporthojar. :rolleyes:

//M

Som tjej ska man.... Det är väl bara att göra så som du brukar skriva
Alla gör som dom själva vill. Då funkar det bra. En del vill ha barn en del inte.
En del vill köra mc och andra inte.

Själv har vi klabbet med hus, barn, volvo (som ska ut för en ny Audi och en BMW) men har våra mc kvar och kör en massa på bana.

Så man behöver inte sälja för att snyta ungar när dom är snoriga. Man göra bara som man själv vill :)

Biologiska klockan är en annan femma, den är ju sann. Efter ett tag i livet kan det bli svårt rent av omöjligt att skaffa barn. Vill man en dag ha barn så är den biologiska klockan jobbig för en del.

Vilken crikus man rättar sig efter är den man väljer själv. En del ser nog vårat mc åkande med flängande på banor som rena taiikon cirkusen.

Gällande berättelsen. :tummenupp Den gav mig ett gott skratt en dag som varit rätt grå och tråkig. Bra skrivet

Jocke K

Glad Medlem
Gick med
10 May 2004
Hoj
R1 06 & R6 00
-Rosen- skrev:
usch, jag tänker aldrig bli äldre än 21.

Lugn!

Jag är 34 och trivs fortfarande med livet! :tummenupp
Jag har Sambo, barn, Saab med 320 hk, en sporthoj samt att vi letar efter ytterligare en sporthoj som sambon ska köra med.
Det blir bara bättre för varje år..

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
Kardansporttourer
Bättre sent än aldrig, men har läst berättelsen nu. :tummenupp :tummenupp

Många garv och en hel del tänkbart, på gott och ont. Men är man MAN, ska det nog inte ha en betydelse om man vill ha hojen kvar eller ej. Visst - det suger om man inte kan/har tid att använda den.

Men men - Tycker man ska acceptera varandra för vad, vem samt hur man är. Bara man utvecklas åt samma håll...i sin egen takt! :D

organdonator

långsam
Gick med
28 May 2005
Hoj
yamaha xt660z -08, Honda Z50 -76
Och jag som precis fått tjej som inte är det minsta intresserad av hemmabio, bil eller hoj.. Hon kan tänka sig att testa att åka med nån gång.. men inte mycket mer än det...

Får ju lite smått panik efter att ha läst det där inlägget, kanske dags att bryta sig ur och köpa ny hoj som tröst innan det är för sent?

Jag lovar då att jag ska vara på min vakt för den där grymma ödet vill jag inte gå till mötes.. huvva..

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Syss skrev:

Jag har hört talas om killar som inte vill ligga med tjejer faktiskt .. :va

En del vill ligga med andra killar, andra med hundar eller barn. Andra vill inte ligga alls. :mattias

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
lorkan skrev:
Jag har hört talas om killar som inte vill ligga med tjejer faktiskt .. :va

En del vill ligga med andra killar, andra med hundar eller barn. Andra vill inte ligga alls. :mattias

Jo, jag vet. Från början var det en smilie till där, men jag tänkte att budskapet skulle gå fram ändå... Tydligen inte. :gnissla

Då kommer den här istället, då: :rolleyes:

sajk

speedbully.se
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
SC50 SSMH
den va fin. :hihi man kanske ska va ungkarl för evigt, så sin säd under fyllekväller på affärsresor i fjärran länder där ingen vet ditt riktiga namn. sen fly med svansen mellan benen och hoppas att grabben får det fint i gdansk eller vart det nu var du tillverka den senaste.

frågan är vilket liv som är mest beklagligt. smaken är väl som baken.

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Haha :tummenupp

Rolig läsning, kände igen mig i vissa saker längs historien men nu är man (och efter läsningen - förblir?) singel!

Jag trodde faktiskt det skulle sluta med att han blev påkörd och dog av en annan Volvokombi när han var ute och premiärkörde sin Virago, det hade varit deppigt om något.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år