Roligaste jag läst på ett bra tag
Men det behöver inte vara så illa.
Man måste bara respektera varandras behov av fritid, hobbies och att ändå kunna kombinera det med ökat ansvar som en familj innebär. Visst blir det kompromisser, men det får uppvägas av andra och nya fördelar.
För att ta några exempel från Gsx-r Freak's lista:
1. Vi har nästan samma smak gällande filmer och TV, så det blir sällan krockar. Och är det någon samuraj-rulle jag vill se, så har vi fler apparater att glo på
2. Ostbågar och chips i sängen är helt OK.
3. Prydnader... tja, den biten hajar jag inte till fullo, men jag är man, så det är inte meningen att jag ska fatta
Men inget som är fult eller står ivägen - min sambo har god smak...
4. Radiostyrd stridsvagn som skjuter plastkulor ? Lustigt sammanträffande - jag fick en sådan i julklapp
5. Tidningar har vi fullt av på muggen
6. Trogen - alltid. Finns inget alternativ! <pungt>
7. Ja, städning lite alltför sällan egentligen
8. Jag bytte trx850 och rs250 mot en R1 med god uppmuntran från min bättre hälft. Den har bättre lyse (man ser och syns), bättre chassi (säkerhet) och är skjutsvänligare (äldsta grabben intygar). Mer pulver för snabbare och bättre omkörningar. Bidde kalas det...
9. Sprit är inga problem. Jag får konsumera för två. Men jag mår ändå så illa dagen efter, att det brukar bli måttligt av det skälet (vilket min lever uppskattar).
Så att det finns hopp för er andra också...
/Tvåbarnsfar med sambo, villa och kombi (och rejsbuss och hojar och eget garage)