Myterna FRIHET och BRUDAR

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
HAAAHAAAAAA!!!!!!
Måste bara tacka för den bästa läsningen på länge!
Tack och lov så har man inte det problemet.
Nu när man vet varningssignalerna så borde jag klara mig i framtiden också.

Än en gång, tack! ...Du kan mycket väl ha räddat mitt liv :tummenupp

Gsx-r Freak

Gsx-r 4 ever
Gick med
4 Jan 2006
Hoj
Gsxr600k4 +14e skrotet=bra fotpall
Fördelarna utan brud

1 (tv,n) du slipper tv program som sex and the city o kan se vad du vill när du vill

2(sängen) du kan ta din beställda ohälsosamma pizza direkt till sängen o droppa fett

3(prydnader) du slipper prydnader etc som är så dåligt placerade att man borde förstått att olyckan skulle ske 1min efter placering

4(Prylen du ska ha) den där roligt onödigt nödiga prylen ex viss pansarvagnen som är radiostyrd o skuter plastkulor eller den radiostyrda inomhushellicoptern ser du 100 fördelar med istället för 1000nackdelar

5(toan) Behöver inte se ut som en resturang varje dag o tidningar får gärna ligga utplacerade lite här o var

6(trogen) dom gånger du e ute o svirar kan du med gott samvete förja med den där lättflörtade ------- hem utan o behöva stänga av mobilen för att sedan hitta på en krånglig icke trolig bortförklaring

7(städning) sker när du pallar dvs inte för ofta

8(hojen) får vara på hur många hk o cc utan risk för övertalning om nerbyte eller enu värre (en chopper)

9(alkoholen) du behöver inte begrensas till att inta en mindre mängd för att du blir löjlig efter en större

Kom igen fyll på listan vem tar nr 10???

:D

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
:rofl :rofl :rofl

Lucius, det är klockrent.

/Badger, en småbarnsföräldrer med villa och kombi som var tvungen att pinka in sitt revir (garaget, min heliga plats) och hojen är absolut :ajjabajja för henne (jag får klargöra detta varje säsong).

Ludde-man

örrnnn öööörrrrrrnnnnn ööööööörrrnnnnnnn
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
/Honda cbr 1000 rr -08/GSXR1000 -03 rosa edition/Yamaha RX1 skoter-06/mini cross 125cc/KTM 640 -05
Vilken klockren läsning du borde bli en författare :)
Men lite rädd blev man nu sitter jag å försöker övertala tjejen att skaffa hoj kort .lite sugen är hon tack och lov..

men fan vad bra skrivet det va en eloge till dig har inte garvat så mycket på länge :banana :banana

Kawasaki/Nils

Gammal nybörjare
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Kawasaki Z 650 SR -81
Som nummer 10

Gsx-r Freak skrev:
1 (tv,n) du slipper tv program som sex and the city o kan se vad du vill när du vill

2(sängen) du kan ta din beställda ohälsosamma pizza direkt till sängen o droppa fett

3(prydnader) du slipper prydnader etc som är så dåligt placerade att man borde förstått att olyckan skulle ske 1min efter placering

4(Prylen du ska ha) den där roligt onödigt nödiga prylen ex viss pansarvagnen som är radiostyrd o skuter plastkulor eller den radiostyrda inomhushellicoptern ser du 100 fördelar med istället för 1000nackdelar

5(toan) Behöver inte se ut som en resturang varje dag o tidningar får gärna ligga utplacerade lite här o var

6(trogen) dom gånger du e ute o svirar kan du med gott samvete förja med den där lättflörtade ------- hem utan o behöva stänga av mobilen för att sedan hitta på en krånglig icke trolig bortförklaring

7(städning) sker när du pallar dvs inte för ofta

8(hojen) får vara på hur många hk o cc utan risk för övertalning om nerbyte eller enu värre (en chopper)

9(alkoholen) du behöver inte begrensas till att inta en mindre mängd för att du blir löjlig efter en större

Kom igen fyll på listan vem tar nr 10???

:D

Som nummer 10 måste den omtvistade, allomspännande totala FRIHETEN
vara. eller? :confused:

flugan skrev:
Det är inte förräns du varit med om skiten som du lär dig att känna igen varningssignalerna :D :D

Vilka varningstecken? :confused: Inte märkte jag några. :huvet
Men det är väl så att det är en ömsesidig, tyst överenskommelse mellan din kvinna och din undermedvetna drift att fortplanta dig som tar över allt sunt förnuft..... :tummenupp

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Kannon! Jag gillar det där med gummilukt kontra hudkrämer...

Falcon

BikerBoyz medlem
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
Z1000 -04, Hornet 600 -01
Måste bara ställa mig raden och tacka för underbar läsning :Bugar :Bugar :Bugar
Själv skaffade jag min första hoj nu efter skilssmässa och det ska mycket till innan jag byter ut den :D

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Efter att ha läst det där, så håller jag tummarna för alla killar att dom letar på rätt ställe och hoppas på att alla hittar en vettig tjej som kör hoj.
Eller så får ni se till att dom har intresset och lära dom köra hoj.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Tjejer vill inte samma sak som killar, i början av ett förhållande så funkar det mesta, kärlek är som ett slags optimistfilter där man ser allt i rosenrött och bägge parter trivs bra tillsammans. efter ett par månader så kommer verkligheten & vardagen ikapp.

Killen tycker att det räcker att träffas ibland men tjejen vill ha ett förhållande som bygger på framtidsvisioner, frågor som vad vill vi med vårt förhållande samt krav om att bli sambo tillkommer.

Då finns det två vägar att gå, antingen så flyttar man ihop och försöker att få allt att fungera (läs kompromissa), eller så gör man slut och går tillbaka till sitt gamla liv med polare & massor av fritid (läs kompromisslöst).

Vilken väg man än väljer så har det både för och nackdelar, fördelarna är att man har tid med sina polare och kan göra va man vill utan att behöva fråga om lov hela tiden, nackdelarna är i huvudsak brist på sex.

Sexbiten går att lösa men rätt snart kan man hamna på ruta ett igen och historien upprepar sig, det finns tjejer som bara vill ha sex men då får man va beredd på att få mer än man ville ha om man inte är försiktig.

Många tjejer vill träffa killar som är lite farliga och svåra, en slags modersinstinkt, oftast så försöker dom sen att ändra på killens attityder och åsikter, om killen går med på detta så kommer han snart att får höra hur tråkig han har blivit och att han numera är ointressant.

Kvinnor & män är olika så är det....

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Roligaste jag läst på ett bra tag :tummenupp Men det behöver inte vara så illa. :pannkyss Man måste bara respektera varandras behov av fritid, hobbies och att ändå kunna kombinera det med ökat ansvar som en familj innebär. Visst blir det kompromisser, men det får uppvägas av andra och nya fördelar.

För att ta några exempel från Gsx-r Freak's lista:

1. Vi har nästan samma smak gällande filmer och TV, så det blir sällan krockar. Och är det någon samuraj-rulle jag vill se, så har vi fler apparater att glo på :)

2. Ostbågar och chips i sängen är helt OK.

3. Prydnader... tja, den biten hajar jag inte till fullo, men jag är man, så det är inte meningen att jag ska fatta :D Men inget som är fult eller står ivägen - min sambo har god smak...

4. Radiostyrd stridsvagn som skjuter plastkulor ? Lustigt sammanträffande - jag fick en sådan i julklapp :hihi

5. Tidningar har vi fullt av på muggen :tummenupp

6. Trogen - alltid. Finns inget alternativ! <pungt>

7. Ja, städning lite alltför sällan egentligen :3freak

8. Jag bytte trx850 och rs250 mot en R1 med god uppmuntran från min bättre hälft. Den har bättre lyse (man ser och syns), bättre chassi (säkerhet) och är skjutsvänligare (äldsta grabben intygar). Mer pulver för snabbare och bättre omkörningar. Bidde kalas det...

9. Sprit är inga problem. Jag får konsumera för två. Men jag mår ändå så illa dagen efter, att det brukar bli måttligt av det skälet (vilket min lever uppskattar).

Så att det finns hopp för er andra också...

/Tvåbarnsfar med sambo, villa och kombi (och rejsbuss och hojar och eget garage)

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
TomK skrev:
Roligaste jag läst på ett bra tag :tummenupp Men det behöver inte vara så illa. :pannkyss Man måste bara respektera varandras behov av fritid, hobbies och att ändå kunna kombinera det med ökat ansvar som en familj innebär. Visst blir det kompromisser, men det får uppvägas av andra och nya fördelar.

--snip--

Så att det finns hopp för er andra också...

/Tvåbarnsfar med sambo, villa och kombi (och rejsbuss och hojar och eget garage)

Fan vad avis jag blir... :4skrika :huvet

Bara att gratulera :tummenupp :yoparty

Min flickvän är "fartintolerant", har inte stereoseende och tycker allt med motorer är "Äh, det är en sån där Y-kromosomgrej :gnissla ".... *suck* :3freak

Det tog 20+ år att få tummen ur och skaffa en hoj. Det visste hon redan i början av förhållandet. Aldrig att jag blir utan hoj, har ju för faen massor att ta igen... :4skrika

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
På något sätt måste man väl kunna lösa såna här saker.
Hur vettig är flickvän/pojkvän som ber en att sälja sin käraste ägodel???

Jag är glad att jag har hittat någon med lika intressen.
Eller kanske man ska vända på det och säga att Swedie ska vara glad att han har hittat någon med samma intressen ;)

young_rider

sommar sommar sommar
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Bmw s1000r
Gsx-r Freak skrev:
Just därför ska ja aldrig ha brud o leva singel hela livet :banana

Då är vi två.....

En mc e enklare, den låter om man vill (och bra dessutom), eller är tyst om man så vill, den kräver bara lite service och några klapp på tanken så kommer den ge så mycket tillbaka :tummenupp!Troligtvis är den billigare i drift också....

Jag vill slå ett slag för singel o MC! :yoparty

Kawasaki/Nils

Gammal nybörjare
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Kawasaki Z 650 SR -81
Alicia skrev:
På något sätt måste man väl kunna lösa såna här saker.
Hur vettig är flickvän/pojkvän som ber en att sälja sin käraste ägodel???

Jag är glad att jag har hittat någon med lika intressen.
Eller kanske man ska vända på det och säga att Swedie ska vara glad att han har hittat någon med samma intressen ;)

Jag börjar redan här se den kvinnliga listen och anar oråd..... :3freak :va

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Syss skrev:
:rofl

Fyfan, stackars er killar, att ni ens vågar tänka tanken att träffa tjejer?! Jag skulle lägga ner direkt! :död

Det var det roligaste jag läst på länge... :D

Vi ger aldrig upp hoppet? Och tjejer som kör hoj har de lite mer förspänt. Alla killar gillar tjejer som kör hoj, så är det bara.

Men för "rätt" tjej skulle jag nog kunna offra hojåkningen några år, men tro inte att jag gör mig av med katten.....

Kawasaki/Nils

Gammal nybörjare
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Kawasaki Z 650 SR -81
flugan skrev:
Det är inte förräns du varit med om skiten som du lär dig att känna igen varningssignalerna :D :D

Jag har vänner som gift sig både två och tre gånger och inte fan är dom döva, blinda, utan känsel eller utan förnuft...... Jag tror att det tredje huvudet är överlägsen de andra två...... :brinnerup :hihi

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Supersport(touring)
:rofl :rofl :rofl :rofl

Jag gjorde så här: Min gamla sambo tyckte att jag skulle "växa upp" och sälja min 15 år gamla Suzuki GS750E, som nog kostade 125:- i mån att försäkra. :huvet

Jag bytte ut henne istället, och köpte en ZX-9R. Som jag har kvar. Trots villa, 2 barn och katt. :tummenupp

Det FINNS bra :tuttar där ute. Jag fick tag på en av dom. Till sist. :fakta

Doable

FacePlant[NkpG]
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Wanda & Lill-Babs
PANIK!!!!
Det finns inget, inget, verkligen inget som skrämmer mig mer än Svenssons vardag...
...usch fy fan vad tragiskt, jag mår illa... :näsblod

Såg nåt program på dumburken igår, som handlade om hur någons fru gick en hunduppfostringskurs, för att senare tillämpa sina kunskaper på sin gubbe där hemma. Det roliga var att det faktiskt funkade. Istället för att tjata o gnälla infördes ett belöningssystem, som gynnade gubben så fort han visade sig lite tillmötesgående. Med lite tålamod, uppmuntran och uppmärksamhet, kommer man lite längre... Tänk på det alla ni som känner igen er i Lucius söndagsnovell.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept