Bearing
Gudomlig sporthojare
1. Binder
2. Dovi
3. Oliveira
2. Dovi
3. Oliveira
1. Pol
2. Rins
3. Miller
4-8. Dovi, Oliveira, Brad, Mir, Nakagami i någon ordning.
Ser fortfarande Pol som #1 hos KTM och jag är säker på att han hade vunnit förra helgen utan röd-flagg.
Men även jag tycker han betet sig "tveksamt" på slutet.
Han kan ändra/bättra det genom fokusera på sin egen körning och vinna i helgen.
Min känsla är att Pol redan är på väg ut. De tog den bästa de kunde få medan hojen var ett svårkört järnstaket men nu när de börjar visa att de har något konkurrenskraftig så lär de signa någon med större utvecklingspotential. Dovi 2022 t.ex. Eller redan nästa år om Pol fortsätter att köra med pannbenet? Kontrakt verkar ju alltid gå att köpa sig fria från.
Ja, Pol ska ju till Honda nästa år så då får Binder/Oliveira axla bördan som topp-förare.
Tror dom kommer klara det galant.
Just ja, hehe. Nu tänkte jag lite snabbt. Tror att KTM skulle behöva någon med längre erfarenhet än de två hur som. Igen, Dovi på en KTM, men i satellitteam? Gissar att de är sugna.
Vet du var man kan få fram den officiella infon om var teamen testar och när? Enligt min info testade Binder inte i slutet av maj på RBR (bara Pedrosa och Pol) men de kanske hade ett test till efter det. Däremot testade Binder i Misano.
Det har hettat till rejält mellan Pol och Oliveira!
“I don’t want to attack anyone or Pol but I think he either gets too emotional and doesn’t think so much,” Oliveira said then. “Unfortunately not everyone is born with the same intelligence"
Espargaro said: “I was really shocked. "
“Those were not good words. And I heard him just a few minutes ago with the press, and he was not even saying sorry for these words. Saying ‘we are not all born with the same intelligence’ is pretty hard, and especially because the bike he’s riding is the bike I’ve made."
https://the-race.com/motogp/espargaro-hits-out-at-criticism-and-oliveira-disrespect/
Varför lämnar Pol KTM nu när han utvecklat en sån grymt bra hoj under sina fyra år i teamet?
Varför kommer resultaten först nu, efter Pedrosas intåg i teamet, och främst med andra förare i sadeln?
Det har hettat till rejält mellan Pol och Oliveira!
“I don’t want to attack anyone or Pol but I think he either gets too emotional and doesn’t think so much,” Oliveira said then. “Unfortunately not everyone is born with the same intelligence"
Espargaro said: “I was really shocked. "
“Those were not good words. And I heard him just a few minutes ago with the press, and he was not even saying sorry for these words. Saying ‘we are not all born with the same intelligence’ is pretty hard, and especially because the bike he’s riding is the bike I’ve made."
https://the-race.com/motogp/espargaro-hits-out-at-criticism-and-oliveira-disrespect/
Varför lämnar Pol KTM nu när han utvecklat en sån grymt bra hoj under sina fyra år i teamet?
Varför kommer resultaten först nu, efter Pedrosas intåg i teamet, och främst med andra förare i sadeln?
När jag ser på hur många poäng de olika fabrikerna kört in hittils i MotoGP 2020 i genomsnitt per förare blir det
Yamaha 46 poäng
Suzuki 25 poäng
Ducati 22,9 poäng
KTM 21,25 poäng
Honda 15 poäng
Aprilia 9 poäng
Tycker det ser ut som Yamaha har ett rejält försprång jämfört med andra fabrikat.
MotoGP tycker jag kan jämföras med 10000meter eller 25 varv på 400meters bana.
Du får poäng / resultat bara om du kommer på en bra placering efter 25 varv.
Och sprinters som 400m, 800m och 1500m löpare som har snabbare varvtider än 10000meters löparna
har trotts detta inte en chans på 10000meter.
FIM MotoGP Stewards Panel har beslutat att Zarco var skyldig till "Irresponsible riding" och Z kommer starta från Pit Lane.
När jag ser på hur många poäng de olika fabrikerna kört in hittils i MotoGP 2020 i genomsnitt per förare blir det
Yamaha 46 poäng
Suzuki 25 poäng
Ducati 22,9 poäng
KTM 21,25 poäng
Honda 15 poäng
Aprilia 9 poäng
Tycker det ser ut som Yamaha har ett rejält försprång jämfört med andra fabrikat.
MotoGP tycker jag kan jämföras med 10000meter eller 25 varv på 400meters bana.
Du får poäng / resultat bara om du kommer på en bra placering efter 25 varv.
Och sprinters som 400m, 800m och 1500m löpare som har snabbare varvtider än 10000meters löparna
har trotts detta inte en chans på 10000meter.
Vad var oansvarigt?
Omkörningen?
Spårvalet?
Bromspunkten?
Morbidelli vill tydligen ha en hårdare bestraffning. Men hade han inte sagt att han gjorde valet att försöka gå över till vänster bakom Zarco? Och sedan blev han överraskad av att Zarco bromsade? Eller var detta bara spekulation bland åskådare?
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|