nick burn
Sporthojsnörd
Jag vill inte regna på paraden men...
Kval är inte race, tror flera tog det lugnt idag, kommer bli spännande imorgon
Kval är inte race, tror flera tog det lugnt idag, kommer bli spännande imorgon
Imponerande av Zarco även om han inte ens kommer finnas på griden imorgon. Han straff för incidenten med FM är ju en start från pitlane så ha kommer vara dead last imorgon och få jobba sig upp. Säkert enda gången som Rabat kommer starta före sin teamkollega detta året....
Jag fattar egentligen inte varför han ens bemödade sig med att sätta snabba tider för att komma till Q2 istället för att jobba på racepace. Han kanske ville "öva" på att kvala med duccen annars hade han ju fått sammanlagt ~30min av extra tid för finslipning av racepace samt sparat eventuella däck.
Genom att gå till Q2 fick en konkurrent inte chansen att kvala vidare. Det ger säkert en boost för egot också att vara snabb trots en skada. Det är mycket som sitter i psyket.
Du menar som att veta att man både klarar ett helt race och kan bevara däcken bättre än andra istället för att vara snabb ett enda varv....
Jag hade förstått det liite mer om han "behållt" platsen på griden genom att de lämnat den tom men det gör dom inte utan Mir kommer starta där. Det enda riktiga skälet jag ser kan vara att han vill visa ducati framfötterna för att ta Dovis plats.
så tror jag ingen Honda eller Yamaha kommer vara top 7.
När hände det isf senast?
Du menar som att veta att man både klarar ett helt race och kan bevara däcken bättre än andra istället för att vara snabb ett enda varv....
Jag hade förstått det liite mer om han "behållt" platsen på griden genom att de lämnat den tom men det gör dom inte utan Mir kommer starta där. Det enda riktiga skälet jag ser kan vara att han vill visa ducati framfötterna för att ta Dovis plats.
Chansen att synas och visa vad han kan denna helg var i kvalet. Det är inte bara teamledningar som ser det, även medtävlare har honom på näthinnan.
Jag hade förstått det liite mer om han "behållt" platsen på griden genom att de lämnat den tom men det gör de inte
Kommer inte att hända idag hellerDet är som att leta efter världens minsta nål i världens största höstack. Jag har hittills gått igenom alla race-resultat bakåt i tiden ända till 1992. Inget race har varit utan en Yamaha eller Honda i topp 7.
Tänkte fortsätta att kolla från 1991 och vidare bakåt, lite senare...
Tufft för Martin at förlora pga 4dm grönt på sista varvet i sista kurvan...
Men regler är regler.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |