Jag är en otrogen jävel om vi talar om mc kärlek
När jag var 15 så ville jag bara ha en Cagiva Mito det var de fetaste man kunde ha
Men det fick bli en kompromiss för sommarjobbs och sålda moppen pengarna brände i fickan. Så det fick bli en Cagiva Freccia istället då det aldrig kom ut någon Mito på annons, inte lika het men coolare än en NSR eller RGV
Efter att väntat på reservdelar en halv sommar så tänkte jag aldrig mer Italienskt
Åren gick och roliga bilar avhandlades i rask takt tills en polare köpte hoj och började tjata!
Jag började således tjata på en tredje polare som var med på noterna och tillslut var vi 5 st som köpte hoj och uppgraderade eller tog lappen.
Alla har väl en polare som kan utöva grupptryck så till den milda grad att man tillslut köper det han vill att man ska köpa? Jag har iaf
Han talade om för mig att Honda is tha sheet
Jag var inte sen att hålla med och köpte den hoj som han skulle ringa på dagen efter en 929:a
sen var han tvunget att köpa en -01a bara för att jag hade en -00a
929an blev man lite små kär i, snällare hoj och pålitligare får man leta efter! Jag var fast i Honda träsket trodde jag, var säker på att sommaren -06 skulle man sitta i sadeln på en 1000rr men försäkringsbolagen ville annorlunda
Så kom den, han den där coola arbetskamratens retta blev till salu för ett kompispris, värsta sortens med PCIII, bänkad, mappad, dunder och brak pipa osv.
Sen var det ju något magiskt över att se de första R1orna när man var 16år och vandrade runt runt på Carlbarks och dregglade...
Så jag som alltid sagt att jag aldrig ska åka Yamaha möjligvis Suzuki men helst Honda var nu ägare till en R1a och 929an såldes raskt.
Jag har nog aldrig kommit så långt i min hojåkning som jag lyckats med under denna sommar på 700mil hitills med R1an, den har allt känns det som, mkt roligare än 929:an
Nåja vi får väl se vad som händer nästa år, en Repsol? K5a? R1 -05? Kanske chokera ( stavning? ) med att inte byta ut vagnparken varje år?
Jag är en otrogen jävel