När blev du kär?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag har gillat Suzuki så länge jag kan minnas, sent 80-tal nån gång iaf. Visst finns det många fina hojar, men det är dom som pratar med min själ :) Och ska man välja en modellserie så är det ju GSX-R som gäller :fakta Jag minns att jag blev alldeles till mig när jag såg såna när jag var liten :hihi Så i vintras köpte jag en 750R, och jäklar vad underbar den är! Visst, förlåtande kan man ju inte kalla den, men den gör exakt som jag vill, och berättar om det går bra eller dåligt, helt underbart!
Fast tyvärr är den något trasig just nu, ganska sönderbruten. Men målet är att byta och laga allt, för hojen är underbar.

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
imaster skrev:
2317994 Så mycket snack och hårda ord på forumet nu, tänkte att det är dags att kramas lite.

När blev du kär i din hoj? I modellen? Eller är du bara kär i effekten? Bling-bling?
Nån som känner igen sig?

Karlavagnen, P4, over and out... :hihi

Jag hade först en Suzuki DR 650 RS som fungerade perfekt som nybörjar hoj men eftersom jag då o då åker lite längre trippar var den lite halvjobbig att sitta på, blåste som fan oxå... kollade runt på blocket och hittade väl lite äh ja den är väl cool o bla bal, farsan försökte hitta lite typar till mig men var väl när jag såg en Honda VFR750F, någon vit lite slitig från 88 tror jag det var. men fan själva formen oj oj, åkte och provkörde den och fastnande direkt men den var "sunkig" oxå så nje inte någon halvkörd hoj så letade vidare men letade bara efter VFR:ar nu...

så hittar jag min ögonsten, en schysst röd VFR från 91, ah lagom årtal, hade inte gåt så himla långt, inte en repa, (se bilden as nice :) och så åkte jag dit och det var kärlek vid första ögonkastet, var bara att köpa den :)

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
imaster skrev:
2317994 Så mycket snack och hårda ord på forumet nu, tänkte att det är dags att kramas lite.

När blev du kär i din hoj?

Har aldrig varit kär i någon av mina hojar..däremot kom jag ihåg att jag dregglade över Yamahas plansch över modeller anno 1987, samt suzukibroschyren från KGK när gsx-r 750 kom 1985. :drool :drool

RW

Österlens-skräck
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
TLS
sporTlovEr skrev:
2318384
imaster skrev:
2317994När blev du kär i din hoj?

Har aldrig varit kär i någon av mina hojar..däremot kom jag ihåg att jag dregglade över Yamahas plansch över modeller anno 1987, samt suzukibroschyren från KGK när gsx-r 750 kom 1985. :drool :drool

Kär o kär.. har jag nog aldrig varit i en hoj men Duccarna har alltid fått mitt hjärta att klappa lite fortare. Dock har förnuftet sett till att jag köpte en TLs istället för an 916, men visst är en 916 snyggare!

Erol

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2003
Hoj
Såld
Hoztic skrev:
2318348 Jag har gillat Suzuki så länge jag kan minnas, sent 80-tal nån gång iaf. Visst finns det många fina hojar, men det är dom som pratar med min själ :) Och ska man välja en modellserie så är det ju GSX-R som gäller :fakta Jag minns att jag blev alldeles till mig när jag såg såna när jag var liten :hihi Så i vintras köpte jag en 750R, och jäklar vad underbar den är! Visst, förlåtande kan man ju inte kalla den, men den gör exakt som jag vill, och berättar om det går bra eller dåligt, helt underbart!
Fast tyvärr är den något trasig just nu, ganska sönderbruten. Men målet är att byta och laga allt, för hojen är underbar.

Min första hojkärlek var i andra generationens gixxer 750 på sent åttiotal. Då var dom det absolut häftigaste jag sett. Vilka linjer, vilken racelook! :kär Tycker fortfarande att det är av de snyggaste hojarna som gjorts.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
När man gick i mellanstadiet och läste om KX80 i Kawasakikuriren från 91 fanns en ZXR 750 med vinge och slangar i tanken på mittuppslaget, en sån skulle jag ha, och köpte en 10-11 år senare.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Fürstenhoff skrev:
2318339 ... (eller så var det bara så att dom Engelska tjejerna var så förbannat fula som jag uppfattade dem :brinnerup ) ...

Då har du ju åtminstone något gemensamt med Rossi. Han klagar ju på de engelska tjejernas ofördelaktiga yttre i varenda intervju känns det som! :D

Ang. när jag blev kär i min hoj så är det uppdelat i två delar:

Streetfighter: När jag kört en halv säsong med min KTM 660 så började jag ledsna lite på att den knappt gick att köra över 150 med, ingen kraft och chassit blev trögstyrt och tråkigt i de farterna. Däremot gillade jag verkligen körställningen som det var på den och ville egentligen inte ha någon sporthoj igen. Det var i samband med detta som jag första gången började upptäcka streetfighters, det vill säga sätta crosstyre på en sporthoj och i allt väsentligt få en motard på steroider!

Honda 954: Jag letade efter lämpliga objekt att bygga en fighter på och ville ha en modell med svart ram och snygg bak till rimligt pris. Jag letade först R1:eek:r mellan 02 - 03 men hittade ingen. Eftersom jag gillar spetsiga bakdelar så funkar 954:an bra och efter att ha sett en bild på en sådan tagen snett bakifrån när den stod med ett depåstöd bak (alla hojar verkar se bättre ut när de står med endast det bakre depåstödet) så insåg jag att det var ju faktiskt en 954 jag ska ha!

Last edited:

Charlyze

Inkvoterad
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
Triumph Speed 4 och ombyggd Bonneville från 1969
Esquire skrev:
2318153
Nästa hoj blir nog en twin. De som jag kollar på just nu är: Suzuki V-Strom 1000, Ducati Monster S2R, Yamaha Bulldog, KTM Superduke och Triumph Thruxton 900. Triumphen ligger bäst till för tillfället, den är bara så snygg. :kär

Frågan är bara hur man ska kunna byta ner sig efter att ha kört GSX 1400... :(

- Thruxtonen är mest snygg, det krävs nog extremt mycket pyssel och trimjobb för att den ska gå lika bra som den ser ut. Har också provkört den och insåg efter ett fåtal sekunder att detta är en stilarhoj som är lagom att åka till röda cafét med en gång i veckan. Nada más! Och jag är ingen fart och effektdåre! Dessutom känns den liten som en moppe att sitta på. Bygg nått kul caféstukat av en kraftfullare Triumphmotor så är du hemma istället.

-Min kärlek är inget fartvidunder utan min gamla charmiga Bonnie 69! Min för evigt! Lööv! och nu är hon ännu vackrare än första gången jag såg henne med ny lack och tuffare stuk!

Bifogat

• small.JPG
    small.JPG
    50.6 KB · Visningar: 190
Last edited:

Instabil

Medlem
Gick med
25 Mar 2004
Hoj
RD 250 /RF 900
Det är tur att man har polare som fixar kärleken till en, Min Rf fixade Lobo gixxer,

Vi snackade lite om vad jag ville ha han snackar massa skit om utseende och jag siffror..
Jag: skall vara snabb 0-100..
Lobo: mm lång sving är snyggt..
Jag: skall spöa på bra på strippen,
lobo: kåpor är snyggt,
Jag: behöver inte toppa 300 och jag skall sitta bra.
lobo: sport touring är det du skall ha .. kolla här en RF 900R..
Fan lobo kan det där med hojar, letar upp snygga hoja med det som man önskar .. det är ju en djungel av hojar att välja mellan .. + att han känner mig och mina krav ..

Hoj nummer två .. Rd 250:n skulle jag enbart ha för att synas .. på mer än ett sätt *leR*, den är orange .. luktar "gott" låter fränt .. och är helrenoverad .. (orginal är för gubb jävlar) den har fått mycket tid och kärlek och mer kommer den att få ..

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
elwe skrev:
2318175 Prova innan du köper en ... Vi är alla olika och du kanske tycker att den är helt ok med det vrid och den effekt som den har, men min "vill-ha-lista" blev lite kortare efter den provkörningen.
Kärleken är blind. Jag impulsköpte en gång en Beta Alp 200 helt utan att ha provkört den något innan. Mycket snygg hoj som väckte en hel del uppmärksamhet. Men otroligt obekväm, delar skakade loss, 15hk maxeffekt och en toppfart på ca 107kmh är inte direkt något man blir hård i brallan av. Därför blev det bara att jag körde den 235mil innan jag tröttnade, sedan tog det nästan 1,5år att sälja den.

Varje hoj har sitt användningsområde. Den hade ett stort posörvärde och var en dräpare i tuff terräng. Inget som passade mig helt 100%.

Så jag kommer att provköra innan jag köper en Thruxton. Även om jag köpte min GSX1400 utan att provköra och det blev ganska lyckat...

Bifogat

• alp_foto2.jpg
    alp_foto2.jpg
    72.8 KB · Visningar: 51

KidNasty

Inte bara tuffa killar som har tatuering
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Hojlös... Men drömmer om en R1-07 eller nyare.
Alltid velat ha en R6...har alltid varit kär i dom.. satt och letade frenetiskt efter en blå r6 01-02.. Provkört brorsans cbr 600 fs -02..och drömde om en svart cbr 600 rr 03 och framåt.. Förbannat snygg men inte i min prisklass.. men så en dag hittade jag en sjysst billig CBR 600rr 03.. efter det var det kört.

nodblj

simul iustus et peccator
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Brutale 910R
Efter att ha varit hangaround två säsonger fanns inte alternativet att INTE skaffa kort o hoj (jag tackar KC för ALLT!). I DID fall in L.O.V.E med mc-körningen då. Jag blev förvånad av mina känslor...motorer o sånt har ALDRIG intresserat mig tidigare, hade inte ens moppe :)

Vad gäller min Brutale var det love at first sight! Efter första träffen var jag fast o kunde inte släppa henne! NOW IM HAPPILY MARRIED.

Last edited:

Hägglund

Varför bromsa om man kan gasa?
Gick med
6 Feb 2004
Hoj
Ducati Hypermotard
nodblj skrev:
2319052 Efter att ha varit hangaround två säsonger fanns inte alternativet att INTE skaffa kort o hoj. I DID fell in L.O.V.E med mc-körningen då. Jag blev förvånad av mina känslor för motorer o sånt har ALDRIG intresserat mig tidigare, hade inte ens moppe :)

Vad gäller min Brutale var det love at first sight! Efter första träffen var jag fast o kunde inte släppa henne! NOW IM HAPPILY MARRIED. NO DOUBT. Brutal kärlek!

:tummenupp Ingen dålig hoj det där inte...

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
nodblj skrev:
2319052Vad gäller min Brutale var det love at first sight! Efter första träffen var jag fast o kunde inte släppa henne! NOW IM HAPPILY MARRIED. NO DOUBT. Brutal kärlek!

Att du är kär i Brutalen förstår jag... :kär
En jobbarkompis till mig håller på att ta kort nu och han var så inkörd på en HD V-Rod. Jag tyckte han skulle skaffa sig nåt billigare och sportigare först - en Aprilia t.ex. :hihi - och han höll med om att han borde leka av sig lite och när han passerat 30 kunde han skaffa sig en HD. Jag tipsade om t.ex. Brutalen, Ducce Monster, Triumph Speed3 och lite såna hojar som är sportiga men ändå inte plastraketer. Ett par timmar senare kom han tillbaka och sa att "en sån där Brutale ska jag ha, snyggare hoj har jag aldrig sett". :hihi

Fortsätt fylla på era kärlekshistorier här nu..! :banana

jimpo

"THE DUKE"
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Duken såld, numer en rosa honda cb 900 f i delar.
så fort jag hörde ljudet va jag körd.

SISU

f i n l a n d
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Kawa ZX7R Ninja *såld* | R6an *såld* | Kawasaki KX250 Lapissa
Efter allt jag läst, sett och kört föll jag handlöst för Kawasaki ZX7R Ninja. Lackeringen är dessutom smaklöst underbar!

Bifogat

• ZX7R 3.jpg
    ZX7R 3.jpg
    83.4 KB · Visningar: 53
  • ZX7R 5.jpg
    ZX7R 5.jpg
    84.2 KB · Visningar: 63
Last edited:

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Jag är en otrogen jävel om vi talar om mc kärlek :rolleyes:

När jag var 15 så ville jag bara ha en Cagiva Mito det var de fetaste man kunde ha :yoparty

Men det fick bli en kompromiss för sommarjobbs och sålda moppen pengarna brände i fickan. Så det fick bli en Cagiva Freccia istället då det aldrig kom ut någon Mito på annons, inte lika het men coolare än en NSR eller RGV :tummenupp

Efter att väntat på reservdelar en halv sommar så tänkte jag aldrig mer Italienskt :huvet

Åren gick och roliga bilar avhandlades i rask takt tills en polare köpte hoj och började tjata!

Jag började således tjata på en tredje polare som var med på noterna och tillslut var vi 5 st som köpte hoj och uppgraderade eller tog lappen.

Alla har väl en polare som kan utöva grupptryck så till den milda grad att man tillslut köper det han vill att man ska köpa? Jag har iaf :fatta!

Han talade om för mig att Honda is tha sheet :yoparty

Jag var inte sen att hålla med och köpte den hoj som han skulle ringa på dagen efter en 929:a :D sen var han tvunget att köpa en -01a bara för att jag hade en -00a :huvet

929an blev man lite små kär i, snällare hoj och pålitligare får man leta efter! Jag var fast i Honda träsket trodde jag, var säker på att sommaren -06 skulle man sitta i sadeln på en 1000rr men försäkringsbolagen ville annorlunda :4skrika

Så kom den, han den där coola arbetskamratens retta blev till salu för ett kompispris, värsta sortens med PCIII, bänkad, mappad, dunder och brak pipa osv.

Sen var det ju något magiskt över att se de första R1orna när man var 16år och vandrade runt runt på Carlbarks och dregglade...

Så jag som alltid sagt att jag aldrig ska åka Yamaha möjligvis Suzuki men helst Honda var nu ägare till en R1a och 929an såldes raskt.

Jag har nog aldrig kommit så långt i min hojåkning som jag lyckats med under denna sommar på 700mil hitills med R1an, den har allt känns det som, mkt roligare än 929:an :)

Nåja vi får väl se vad som händer nästa år, en Repsol? K5a? R1 -05? Kanske chokera ( stavning? ) med att inte byta ut vagnparken varje år?

Jag är en otrogen jävel :rodnar

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Kär.. Tja, jag vet faktiskt inte ens hur det kom sig. Men det var väl fyra år sedan jag fick upp ögonen för motorcyklar, som i köra själv. Det tog inte lång tid innan jag såg en CBR600... Goddamn! Mitt hjärta tog ett skutt, och landade aldrig. Såå vacker hoj! :kär

Hade tyvärr inte råd med en som första hoj, så det blev en FWS istället, och det blev aldrig bra mellan oss... Efter en och en halv månad tyckte mamma så synd om mig som aldrig kom fram eftersom hojen bara stannade, så hon lånade mig pengar att köpa en CBR. ÄNTLIGEN!!!!

Victoria (min FWS) och jag har gått skilda vägar, och jag lever nu, ännu efter 1800 mil, i ett hett förhållande med min Ursula. Nothing can ever come between us... (Ja, min kille vet om det... ;))

Aldrig mera att jag kompromissar, jag tänker köpa det jag vill ha! Kostnaderna får man väl lösa! Det finns alltid något annat att dra in på, t ex klädkontot... ;)

KJECOP

Guest
För min del är det en kärlek som vuxit fram genom åren. Köpte hojen för att jag gillar BMW och sedan har känslorna vuxit sig allt starkare. Bilden på hojen är från Makedonien och hojen har i alla väder och väglag på ett tryggt och säkert sätt utan problem tagit en fram till mål. Men nu skall hon kanske bytas ut, jag vill ha en yngre... :kär

Bifogat

• Makedon.jpg
    Makedon.jpg
    32.3 KB · Visningar: 78

Ducceniclas

Ny medlem
Gick med
21 May 2006
Hoj
Utan hoj...
När jag för första gången såg en Ducati Monster, måste varit 93 eller 94, kände jag att en sån ska jag en dag ha.
Naken, ren, musklig och lite lagom rå :yoparty

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...