När blir man för fet för en sporthoj?

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Om du går snabbt och ler, är det ingen som ser att du är ful.
Gäller samma sak vad gäller sporthojar, kör snabbt och stanna aldrig :rock

Vem bryr sig, köp ett större skinnställ :tummenupp

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
När jag var på Mantorp i somras så var det en lätt överviktigt snubbe på en Panigale som gick upp på bakhjulet på de flesta växlarna på rakan. Han körde riktigt bra!:rock

panigale.jpg

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
När det sticker ut ett bakdäck mellan skinkorna?

Aha, så feta gays kör med svart gummi när de växlar upp i tvåan :hihi

Får mig att tänka på en polare som hade en gammal bumse och när han skjutsade sin tjej (fetmAnn, hon hette Ann) så såg man inte fälgkanten för att däcket vällde över (eller att fälgen trycktes ner i däcket) :D

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Jag vågar nog slå vad om att jag är större än de flesta men jag tycker det här funkar fint.

rc8r3.jpg

187cm och väl över 100kg.

Men inte är du så stor att du nödvändig vis behöver slitsa shortsen? Eller har du kjol på dig?

;)

WheelieWingård

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Yamaha YZF R1 -03, Honda VFR RC36 -90
Kör man sporthoj är man per automatik fetast i stan, Customnissarna är aldrig lika feta som oss, hur lite vi än väger :yoparty

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
När turbobusan går långsamt kanske det är dags att fundera lite..

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Grabbar! När ska ni fatta att vikten inte är en avgörande faktor? :4skrika

Inte TJOCK!.jpg

Treard

Ny medlem
Gick med
7 May 2012
Hoj
2003 Honda CBR954
Lätt, det är bara att kolla regbeviset, när man väger mer än maxlast är det illa

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Här gick jag och funderade på att banta, sen läste man den här tråden och plötsligt känner jag mig nätt och fin, tack för den tjockisar! :lol:rofl:krama

atilla

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2012
Hoj
Suzuki GSX 550e
När man blir för fet för sporthoj? Tja, kanske när man inte kommer i ett skinnställ längre?
View attachment 377807

Släpp ALDRIG en fis i ett skinställ! :lol

Edit: När fick vikt med hojåkande att göra? Som flera har påpekat, skit samma så länge man har kul! Det är väl ingen skönhetstävling. Men så är väl min egen sexpack väl dold också! :)

Last edited:

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Ser man hur det ser ut ute på vägarna så kan man tro att svaret på frågan är: aldrig.

Däremot är det lite lustigt att folk lägger 20k på ett helsystem och mappning för 10 hk extra istället för att bara gå ner ett par kg och dessutom få mer pengar över i plånboken.

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
När man blir för fet för sporthoj? Tja, kanske när man inte kommer i ett skinnställ längre?
View attachment 377807

Tänk om motivet på denna bild fått för sig att h*n var för tjock för att köra sporthoj, vad hade hänt då?
H*n hade missat en helt fantastisk dag på hoj. Men ingen annans liv hade blivit varken bättre eller sämre. Så skit i vad andra tycker. Vill du köra hoj, snabbt, långsamt, tjock, smal, på 600, på 1000, i skinnställ, i textil, på gata, på bana, till lofoten, till korvmojjen. Just do it. Den enda som tackar dig för ditt val är väl du? Och det är väl det som räknas? Vad du vill?

:hej från en som älskar att bli äldre och få insikt i att vad andra tycker om ens val är så sekundärt.

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tänk om motivet på denna bild fått för sig att h*n var för tjock för att köra sporthoj, vad hade hänt då?
H*n hade missat en helt fantastisk dag på hoj. Men ingen annans liv hade blivit varken bättre eller sämre. Så skit i vad andra tycker. Vill du köra hoj, snabbt, långsamt, tjock, smal, på 600, på 1000, i skinnställ, i textil, på gata, på bana, till lofoten, till korvmojjen. Just do it. Den enda som tackar dig för ditt val är väl du? Och det är väl det som räknas? Vad du vill?

:hej från en som älskar att bli äldre och få insikt i att vad andra tycker om ens val är så sekundärt.

:tummenupp:):kär:tummenupp:):kär:tummenupp:):kär:tummenupp:):kär:tummenupp:):kär

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Jag tycker absolut att man kan köpa till exempel en FJR 1300 (sporthoj eller inte) och leva livet ändå. Det är viktigare att ha kul än att inte våga sig ut pga andras fördomar.

Det finns många hojar som kan ta "lite last" om man säger så - och ändå räknas till sportiga

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750

Instämmer damen. Mannen på bilden lär ha stått i kö till en tur på Nurburgring så han lever garanterat efter ditt motto. Själv har jag inte åk där så jag får väl medge att han slår mig på fingrarna när det gäller att uppfylla åtminstone den drömmen.

Följande bild är till Jörgen. Här kan vi snacka om fet twin(s)!
twins2.jpg

Historien om dem är lite speciell:

Last edited:

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Om jag inte miss helt fel så var Tysken vi mötte nere på ringen ganska Michelinformad.
Hans Panigale gick rätt fort ändå :tummenupp

Så vad gör det att man är stor?

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...