När du köpte din mc, vad tänkte du på egentligen??

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
Jag tycker att mc köpet är en väldigt irrationell process eftersom man egentligen inte har någon nytta av en hoj. Intressantare blir det när en del ibland lyckas övertyga sig själv om att det finns logiska argument för att de köpte just sin mc.

Kan man argumentera logiskt för att komma fram till att exempelvis en glidare eller ducce är det bästa valet?

Det enda jag tänkte på var att jag ville ha en snygg mc med stenhårt elakt mullrande ljud. Dessutom skulle den hålla ihop och aldrig behöva mekas med. Mycket tillbehör och ett bekymmersfritt ägande skadade inte. Lättkörd med mycket vrid ingick i denna snurriga kalkyl.

Hur såg just din kalkyl ut? :va

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Bonnie skrev:
Intressantare blir det när en del ibland lyckas övertyga sig själv om att det finns logiska argument för att de köpte just sin mc.

Hur såg just din kalkyl ut? :va

Nån kalkyl hade jag inte, men eftersom jag lever för att köra hoj så köpte jag just en sån hoj som jag ville ha. Logiskt. :nicka

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Jag tänkte att jag skulle ha en hoj som klarar sig bra på en lååååååång färd genom europa, billig i inköp och försäkring och ändå rolig.

Sen köpte jag en sån.

Mago

I am Sofa King
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kavasaki ZX-7R -97 *såld*
Jag kan säga att jag gick så gott som 100% på utseende (i förhållande till plånboken).
Visste inte så mycket om hojar, men ett öga för det estetiska hade jag ju allt. Uh yeah, baby!

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Att köpa något som kostar en förmögenhet i försäkring och enl all statestik är helt livsfarligt har väldigt lite med logik att göra.

Det handlar om känslor,jag visste nog inte riktigt vad jag ville ha,men när jag såg den så var det inget att snacka om.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Plåtniklas skrev:
..och ack vad besviken du måste blivit. :näsblod

Den där tanken har jag tänkt då och då enda sen 1986 när jag tog körkort för bil. Då kände jag på mig att jag skulle få brudar. Jag var ballast i stan där jag cruisade fram i mammas Toyota Hiace minivan.

Men men.....

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
RoLLER skrev:
Den där tanken har jag tänkt då och då enda sen 1986 när jag tog körkort för bil. Då kände jag på mig att jag skulle få brudar. Jag var ballast i stan där jag cruisade fram i mammas Toyota Hiace minivan.

Men men.....

Då vet du hur jag känner mig i min Civic... :banana

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
Mago skrev:
Jag kan säga att jag gick så gott som 100% på utseende (i förhållande till plånboken).

Är antagligen på topp tre listan över skäl till mc-köp! :tummenupp

Ful mc är ju inte så kul???

antikrist

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
yamma busfemti
Det är väldigt logiskt att köpa hoj. Det går inte att leva och vara mentalt stabil utan att ha tillgång till en hoj. Det enda man behöver tänka på är därför hur mycket pengar man kan lägga och på vilket underlag man tänkt framföra sin pärla på sen tillkommer givetvis diverse variabler som har med tycke och smak att göra men grundförutsättninen är väldigt logisk!

sandstream

Guest
1. Den ska vara snabb
2. Den ska vara snygg
3. Den ska vara lagom dyr
4. Ju färre som har den, desto bättre
= Suzuki GSX-R750 -02 :)

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
"Äh, skit samma! Den duger!"

När jag köpte min första hoj, en RGV250, hade jag ingen som helst aning om nånting. Den funkade dock, för det var bara den första av fem RGV jag ägt. Av alla hojar jag ägt var CBR900RR-97 den allra tristaste. Den lovade prestanda, spänning och "vavavoom"*, men var inget annat än en tourer. Mina CBR600-or visste jag i alla fall att de skulle vara kompetenta allrounders, men med blejden hade jag hoppats på nån sorts spjutspets. Jag sålde blejden rätt snart och köpte R1 istället.

Numera får man ju rätta sig efter den ekonomiska situationen, så min antik-kamel får duga ett tag till.

*vavavoom betyder frän, kool, tuff och så.

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
det är sen min barndom när jag fick en grön trehjuling jag varit färgad. Och när sen jag fått möjligheten att prova en hoj var jag helt såld. Nu är jag helt fanatiskt och räknar ner varje dag då mitt första hoj inköp närmar sig med stormsteg.

Kriterier för mitt val:
- Grön
- Snabb
- Snygg
- Grön

det blir en kawasaki zx6-r 2005 till våren :banana grön såklart

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Snygg, snabb, skön att sitta på. Inget ovanligt/unikt, hade en Triumph tidigare. Ovanlig = knepigare och dyrare att hitta reservdelar och tillbehör. Kul med en udda hoj men det lämnar jag till customåkarna.

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Jag blev kär i min hoj vid första ögonkastet! Ett år senare blev jag erbjuden att köpa den något mer skamfilad och sliten och gjorde således slag i saken. :banana Inte det smartaste jag gjort kanske, men förmodligen inte det dummaste heller. :brinnerup

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
1. Sportig
2. Cool
3. Snygg
4. Passa till mitt skinnstället
5. Jag ska se snygg ut på den
6. Smidig att köra (eftersom jag aldrig kört mc innan)

Och därför köpte jag en Ninja.....

Kalkylen va: 50 tusen att handla mc:n för, sen var kalkyleringen slut...

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0