När du köpte din mc, vad tänkte du på egentligen??

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Köpte den helt efter plånboken. Jag är ingen märkesgay. Har haft både Suzuki, Honda, Yamaha och Kawasaki. Som sagt, hyffsat modern, rolig att köra, möjlighet att kunna äga den under studietiden...

Sen att även denna hade lite gayfärgade inslag :kär

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
1. En hoj som går att luta mycket med.
2. stånka.
3. bra bromsar.
4. nedläggningsvinkel.
5. att den ser snygg ut under mig.
6. ordentligt med markfrigång.

Typ.......

Remus

Radical Riders
Gick med
26 Jan 2004
Hoj
Hayabusa
Började med att fundera på beggade 600ór... Sen beggad R1á... Sen ny 600, sen upptäckte jag 600áns klena vrid.. Skulle köpt en Gixxer 750 ny, 03órna var dock slutsålda... Sen övertalade en polare mig till att köpa Masterbike, det värsta som fanns just vid det tillfället...
Blundade för försäkringen och allt annat utan ringde och bokade hojen efter att ha sett den på bild...

Iaf... Det finns inget värre än att på vårkanten möta alla dessa lyckliga hojägare som är ute & njuter & möta dem i en BIL!

Jag står helt enkelt inte UT att vara utan hoj... Och känslan av att rulla ut en hoj har jag bara varit med om en gång tidigare och känslan är Underbar! Sen är det aldrig fel med alla garantier etc...

Suck... Längar till våren....

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
ja tänkte aldrig när ja köpte min mc när ja provkörde den så var ja såld på den

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
alltid gillat 2hjuliga fordon! gillar känslan att köra, trevligt mcfolk, lite fart, lite annat...

blir nog en polkagris till sommarn eller en blå

SISU

f i n l a n d
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Kawa ZX7R Ninja *såld* | R6an *såld* | Kawasaki KX250 Lapissa
först satt jag och tänkte på någon gammal skithoj i 30k klassen en 600 från mitten på nittiotalet som man har råd att äga..

men sen insåg jag fan.. nöjer mig inte med mindre än det bästa..
så jag köper något jag egentligen inte har råd med..
något som antagligen har en skitdyr försäkring, men inte tänker kolla upp förrens den står i garaget..
något som låter grymt som fan - och går lika fort..

och nu står den där fick hem den idag - en R6a knappt 500mil i goddamn mint condition..

--------------> älskar min hoj :kär

o så klart brudarna.. :hihi

....längtar så innerligt till sommaren - det kommer att bli den bästa sommaren någonsin....

Bifogat

• ar6review.jpg
    ar6review.jpg
    39 KB · Visningar: 123

carsam

prone2failure
Gick med
29 Jul 2003
Hoj
ktm
När jag köpte hondan tänkte jag "klart jag ska ha en xr! Festligt ju!" Att jag knappt kunde starta den spelade mindre roll...
Kawan var lite mer genomtänkt där billig försäkring, 17" hjul och bättre touringmöjligheter spelade in. Dessutom tycker jag den ser rätt ok ut.

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
MTS 1200 S
SISU skrev:
först satt jag och tänkte på någon gammal skithoj i 30k klassen en 600 från mitten på nittiotalet som man har råd att äga..

men sen insåg jag fan.. nöjer mig inte med mindre än det bästa..
så jag köper något jag egentligen inte har råd med..
något som antagligen har en skitdyr försäkring, men inte tänker kolla upp förrens den står i garaget..
något som låter grymt som fan - och går lika fort..

och nu står den där fick hem den idag - en R6a knappt 500mil i goddamn mint condition..

--------------> älskar min hoj :kär

o så klart brudarna.. :hihi

....längtar så innerligt till sommaren - det kommer att bli den bästa sommaren någonsin....

vad väger den? :7peta

låDan

nybörjare
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
1100rw-93 "kamphoj"-inlöst Husa FS650-såld :(
Tänkte på att det skulle vara nästan okontrollerbart o mkt effekt för pengarna samt hållbart o kom fram till efter mkt läsning o frågor att en gsxr1100w va det självklara valet.
Men nu med facit i hand vill ja ha nått som väger mindre,fast min Sussie säljer ja aldrig!

DiscoDuck IV

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
R1M -17
Mitt senaste hojköp stod mellan den jag har nu och en yamaha R1 -99 blå.
Mitt val berodde på följande faktorer:

Säljaren.
Hojens kondition.

Hade inte R1 gått ojämt och att den misstände lite, plus säljaren inte kört så mycket klassiskt skitsnack så hade det blivit den.
Men den dominanta faktorn var helt klart säljaren.

Självklart skulle det vara en sporthoj, kvittar hur trevlig säljaren är så hade han inte kunnat trycka på mig en Virago :) .

Last edited:

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
Jag tänkte bara: Lika bra att beställa det värsta som finns så slipper jag byta upp mig, ack vad fel man hade redan nästa år hade gixxern ramlat ner från tronen

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Fick för mig att jag skulle slänga ut en annons på ninjan och eventuellt byta upp mig till våren -05... men så fick jag ett mail från gixxerns förra ägare om ett byte...sen var man såld. Var mest nervös att han skulle dra sig ur affären, själv hade jag bestämt mig så fort jag såg bilderna på den. Genomtänkt? näää.... Skoj? Jepp!

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Jag tänkte: Bra chassi, rolig motor, bästa hojjen för kurviga vägar, kring 50 loppper.

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
när jag såg den första gången tänkte jag fan va fin den är(köpte den osett på firma)
sen när jag började gasa hemöver tänkte jag fan va härlig den är att köra fast inte lika vass som jag trodde den skulle va.

FRiLLA

Kalas
Gick med
11 Oct 2004
Hoj
Zx6R/Bana . 2009.
Ramlade över sista hojen bara =) Så bra pris så man kunde inte låta blii.Alltså så var det priset som avgjorde den här ggr.Dom andra ggr har det typ bara varit -Vill ha kosta vad det kosta Vill .=)

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Liten Galen
Får citera talangjägarna i Ferdinand...
Excellente!! Magnifico!! Honom ska vi ha!!! :kär
Sen var det bara kila fram till kassan och betala :)

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0