När du köpte din mc, vad tänkte du på egentligen??

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
Lotta skrev:
1. Sportig
2. Cool
3. Snygg
4. Passa till mitt skinnstället
5. Jag ska se snygg ut på den
6. Smidig att köra (eftersom jag aldrig kört mc innan)

Låter nästan som min lista!

1. Cool
2. Attityd
3. Problemfritt ägande
4. Passa till mitt skinnställ
5. Jag ska se cool ut på den
6. Smidig att köra

"lånar" :tummenupp

sandstream

Guest
Holger skrev:
sen när jag började gasa hemöver tänkte jag fan va härlig den är att köra fast inte lika vass som jag trodde den skulle va.
Men R1 som är världens bästa och snabbaste hoj, det måste vara något fel på din :rolleyes: :D
Roger_SWE skrev:
5. Den ska också låta rätt
= Honda SP-2
Ja, gillar man HD-soundet så.... ;)
En hoj ska ha en ylande rad fyra! :yoparty

dim

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Hoj
hornet 900, vtr 1000
Jag gillar ju att åka fort, och sen optimerade jag acc per krona och km/h per krona och slog till...
sen lurade jag mig själv lite med att det kan vara smidigt att åka till jobbet med, det går ju inte att åka bil inne i stan i rusningstrafik, det går heller inte at hitta parkering däremot så råkar jag ha en mc-parkering precis utanför ingången!

Snake

Nu på fyra hjul och 1/4 av effekten...
Gick med
1 Nov 2003
Hoj
vw-buss tilldenna sommar...
Tänkte inte ett skit. Kan man göra det när man köper sporthoj.. :) Det var ren instinkt, mina grottmänniskodrifter som slog till!!!! :tuttar :fyllisar :kocko

HanneZ

Guest
Jag har köpt hojen låååååångt innan jag är och tittar på den. Jag är väldigt dålig på att avbryta köp. Så jag dregglar lite, tjötar lite, pröjsar o drar!

Ducati_Johan

Medlem
Gick med
17 Nov 2004
Hoj
Ducati 750 Paso
Lyssna när säljaren starta motorn, sen var det bara att hosta upp de pengar en fattig student klarar av att betala... sen att det var en ducce gjorde ju inte saken sämre....
:hihi

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
1. Den måste ha fler hk än min mans hoj..... Varade tyvärr bara ett halvår...sen köpte han en zx12r... :(
2. Den ska mullra = V-twin :tummenupp
3. Den ska vara lättkörd, men ändå sportig :yoparty
4. Den ska vara snygg :arsele
5. Den ska gå att köra bana med ,men oxå funka för långturer :tummenupp

det som sen medföljde på köpet var:

1. Svindyr försäkring :(
2. Svindyra reservdelar :(
3. Svindyr service :(
4. Drar svinmycket soppa :(
5. Drar till sig svinmycket förvånade grabbar som inte tror sina ögon när en 40-årig tant kliver av hojen och tar av sig hjälmen :hihi

RESULTAT= En svinsnygg, underbart kul Aprilia Falco!!

Last edited:

MikkE

Guest
för mig blir det

- ej för dyr
- billig att försäkra
- rolig
= motard

Joakim

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Utseende
Pris
Kvalite
Prestanda
Sittställning
Möjlighet att skjutsa eller ta packning

Är riktigt nöjd med mitt val efter fyra år och några tusen mil. Funkar bra som allroundhoj även om dagsturer på 100mil känns i rygg och axlar!

Tristan

Vilse i pannkakan
Gick med
10 May 2004
Hoj
Ducati 900 SSie - gul och fin =)
Blev kär på MC-mässan 2003 men insåg att jag inte hade råd utan fick harva vidare på min lilla 500-kubikare. Kärleken var en Ducati 800 SS och en av de få sporthojar som jag satt bekvämt på. 18 månader senare provkör jag en och inser att det verkar vara en fantastiskt rolig maskin och som nybliven singel så fanns det ingen som skrek och gormade över mitt beslut att låna massa pengar av banken för att köpa ett eget exemplar. Blev en pippigul 900 SS för min del.

Appropå hojar och brudar, jag har redan en kölista på flickor som vill åka med så snart våren kommer. :)

MACAMI

Guest
Den ska kännas ”rätt”
Den ska låta gött och minst 120 db= sexcylindrar och sex ”raka” pipor
Mäktig
Ståtlig
Snygg
Passa till långturer
Bra vrid
Ska vara svart

Vilken hoj är detta då? Jo, CBX -80 (snart återställd i nyskick).

RSV_Ante

Fort är kul...
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Varadero -99, Tengai -91, Pegaso -05
Den ska passa plånboken (eller bankens..) Ska vara Italiensk...

Förhoppningsvis kommer den aldrig passa mitt skinnställ :yoparty ... men man ska ju aldrig säga al....

skövde_pöjk

Team Piratos Racing
Gick med
21 Sep 2004
Hoj
R1 för gat bus & R6 räser för bansmiskning
Tänkte inte så mycke utan handlade bara!!!

Det enda jag visste var att det var tvunget att vara en italiano!!!*Inget annat*:)

wheelieman

I 300 kan ingen höra dig skrika
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Den enda jag har kvar står i bokhyllan
Hmmm...är den egentligen snygg ?!?!

Ja, va fan. Jag tar en provtur och känner lite på den i alla fall.
Sekunderna senare när jag grenslat busen så kändes det genast bättre, den ofrånkomliga känslan av att, -Det här kommer att gå FORT smög sig genast på :va hmm
När jag några minuter senare på landsvägen verkligen upptäckte hur magsäcken verkligen sög sig fast runt ryggraden och hjälmen satt som en blöt disktrasa runt ansiktet så var valet klart.
Har aldrig ångrat detta köp, den där känslan (ni vet när man skakar lite av adrenalinkicken efter en gasglad runda) som har försvunnit ett par veckor in på vårsäsongen, kommer aldrig på den här hojen.
Varje dag man sätter sig på den så är det som den första påställningsdagen en härlig vårdag.
Guuuuud vad jag älskar vrid och hk :Bugar :yoparty

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
man ska inte behöva tänka man ska ta de man vill ha :)
ena dan tar jag sportisen ..andra kör jag offroad o tredje så bli de en skön liten motardkväll :tummenupp

enda lösningen. :3freak

fast glidarn fattas då :(

Pluto

Nu har jag ingen hoj alls
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
2003 Yamaha R1
Bonnie skrev:
Jag tycker att mc köpet är......

Mitt val av första hoj bestämde inte jag utan mina tillgångar av pengar...vilket gjorde att jag började på en GSX400e från 84. Inte alls det jag ville ha men det var en mc och det rörde ändå ganska bra på sig...tyckte jag då. Sedan satte jag den i ett vägräcke och då blev det en ny mc, en helt ny men även då styrde kontantflödet mitt val och det blev en GSX600F-99. Tyckte den var ganska mycket det jag ville ha men med för liten motor men som kändes mycket väl tilräcklig i början. Kände dock efter en sommar att den var slö...varpå jag köpte min Ninja ZX9R. Och det var en sådan jag ville ha från början...eller det hade lika gärna kunnat vara någon annan 900R modell iof. Hur som helst är jag otroligt glad över min Ninja..äntligen en riktig sporthoj. Samtidgit är jag något helt överlycklig över att jag inte kunde köpa denna hoj på en gång för jag hade inte varit mogen för det och det är mycket tveksamt att jag hade suttit här idag om jag börjat med en 900R.

Vet inte vad du är sugen på direkt....men är det så att du går och tänker på en R hoj så köp en sportig hoj men utan R. Det räcker och blir över ändå i början...så kan du köpa dig en R hoj längre fram om du då känner att det är det du vill ha.

/Pluto

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...