När du köpte din mc, vad tänkte du på egentligen??

sandstream

Guest
wheelieman skrev:
Varje dag man sätter sig på den så är det som den första påställningsdagen en härlig vårdag.
Du har aldrig funderat på att börja skriva annonstexter åt KGK?
Fan, nu var ju jag sugen på att prova en Busa :D

mr_Pink

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
Aprilia
Var mycke funderande innan jag bestämde mig, tidigt inne på v-twin, kollade Ducati, Honda och Aprilia.

Jag köpte hojen när säljaren startade den, mullret från en twin...

Konsekvensen är att jag får prioritera bort småsaker som mat och annat oviktigt, men å andra sidan tillbringar jag frostfria delen av året i sällskap med en het italienska! :Rockbanan

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
1)Vad skall jag nyttja den till?
2) vilken typ av hoj jag vill ha?
3) Kostnader för hojen samt omkostnader med försäkringar etc.

Trots allt är hoj för mig mestadels ett nöje, andvänder den dock hela säsongen till och ifrån jobbet.

29Racing

SST600 2010
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
YZF-R6 2007
Handlar bara om KÄNSLA!!! :tuttar

...hitta hojen man verkligen vill ha och sedan försöka spara ihop till den :tummenupp

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
mr_Pink skrev:
Var mycke funderande innan jag bestämde mig, tidigt inne på v-twin, kollade Ducati, Honda och Aprilia.

Jag köpte hojen när säljaren startade den, mullret från en twin...

Konsekvensen är att jag får prioritera bort småsaker som mat och annat oviktigt, men å andra sidan tillbringar jag frostfria delen av året i sällskap med en het italienska! :Rockbanan

Vill bara säga att jag förstår dig :yoparty Fast min är ju en het Italienare..... :kär

ape

be a nice ape
Gick med
24 May 2004
Hoj
Triumph Daytona 600 04:a ***Såld.
Senast handlade jag mer med hjärna än hjärta. Försäkringskostnaden fick i princip avgöra valet mellan en TT600 och en R6.
Med facit i hand har jag nog valt rätt. Kanske inte lika agressiv som r6:an men 8600 kr i hel/hel + extra passagerarförsäkring är inte mkt pengar det :tummenupp.

I övrigt gäller kriterier som: den ska vara skön att köra, kvick, snygg, ja det gamla vanliga.

bsajanne

Först in i kurvan väljer spår!
Gick med
29 Jul 2003
Hoj
Multistrada 1100 -08
Bilen gick till skroten. Jag frågade barnen om vad de tyckte. Ska jag köpa bil eller en hoj till. (Hade en BSA med sidvagn vid det tillfället).
Barnen svarade BIL. :confused: Så jag köpte en hoj! Hade redan bestämt mig innan jag frågade. Ville bara veta vad de tyckte. Det här var vintern/våren 2003. Har fortfarande inte köpt bil... Nu har jag bara ett Monster 600cc kvar!

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
Lucius skrev:
Gick av en händelse på MC mässan i Sollentuna ett år och blev kär... Duccarna var ju bara så råa!! Vad gör man inte för kärleken?

Känner igen mig!

Kvaddade en CB250 och köpte en trajja för att den var snygg, dock utan att provköra för det var i februari... äkta kärlek!

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Det är skrämmande att se så att så många valt hoj efter andra egenskaper än hur dom är att köra... :jisses

Jester

Får aldrig nog...
Gick med
20 Nov 2004
Hoj
VFR800Fi + CR85
Pejo skrev:
Det är skrämmande att se så att så många valt hoj efter andra egenskaper än hur dom är att köra... :jisses

Hade Kawa som "ung" så med rasad topp och kam, var Kawa uteslutet. Efter ett långt uppehåll blev sjukan för stark. Stövlade in på närmaste hojbutik och frågade vad man får för ca 80 papp. En fräsch VFR sa han.
- Bra på allt. (dvs inte bäst på något...)
- Kul på småvägar
- Snygg
- Funkar med damen på pallen.
- Låter kalas med slipon

Hem och lusläser Bike, MC-nytt och allt annat. De instämmde.

Så blev det och är såååå nöjd.

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Dino Velvet skrev:
Inte du heller tydligen :rolleyes:

Du får gärna utveckla det där. Bra chassi, rolig motor, bästa hojjen för kurviga vägar hade jag som kriterium.

Och föressten, du får gärna en gång för alla översätta "Sillastrybarstan" till svenska.

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
MikkE skrev:

Med inbyggd kamera? :hihi

Glömde att den skulle vara bra att skjutsa med även om det där råder delade meningar... :rolleyes:

När jag köpte trajjan gjorde en rejäl rabatt på 18 000:- kanske att de ologiska argumenten blev lite starkare. Bara tanken på att få en mc med fungerande bakbroms, nya däck, mer än 28 hk, slippa varva 11000 innan växling, mm mm påverkade naturligtvis valet.

Men huvudfrågan var ändå, ser jag cool ut på denna mc?

Äntligen kunde jag byta in mina klotade GoreTex skitkläder mot skinn! Aldrig mer GoreTex, vurpa i 50 km/h, vad heter det nu när man faller först in i kurvan för att sedan falla ut igen??? Nåja, Rukka Jackan GoreTex var renskrapad in på bara armbågsskyddet och Spykebyxorna i GoreTex saknade Spyke loggan på höften och där tittade knäskyddet ut ur de fina revorna. Skulle aldrig våga ha likadana kläder igen...
:gnissla

Ludde-man

örrnnn öööörrrrrrnnnnn ööööööörrrnnnnnnn
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
/Honda cbr 1000 rr -08/GSXR1000 -03 rosa edition/Yamaha RX1 skoter-06/mini cross 125cc/KTM 640 -05
första tanken va måste ha nått att åka på nu!!! blev en gammal leksak men den fungerar iaf :tummenupp

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Blev omkörd av en zx9r (tror ja, hade inte så stor koll på den tiden) när vi va på väg till Gbg, vi låg o lekte lite med honom (läs, han lekte med oss :D ).
Då sa jag till polarna att när vi kommer hem ska ja köpa hoj, hade haft körkortet i ca 2 år men inte köpt nån cykel. Sagt och gjort, 7 dagar senare satt ja på MIN nya älskling påväg hem från sthlm!!

Har inte märkt ngt av att den skulle förlänga dicken något som alla säger, men man är ju snäppet coolare nu :hihi

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
Allas hojar är väl bra?

Pejo skrev:
Du får gärna utveckla det där. Bra chassi, rolig motor, bästa hojjen för kurviga vägar hade jag som kriterium.

Och föressten, du får gärna en gång för alla översätta "Sillastrybarstan" till svenska.

Då hade vi samma kriterier (förutom att min hoj ger brudar). Och se så olika det kan bli.

Mitt svar på ditt inlägg ang. att så få hade köregenskaper som kriterier var mest ett skämt. Du verkade vara lite "Bror Duktig". Trodde du fattade ironin i inlägg som "Få mer brudar" etc.

Sillastrybarstan=Sölvesborg

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...