jag och en polare möttes upp i hörby vid fem tiden i onsdags 25/4 och skulle köra till staffastorp för att gazza. e på väg ner genom byn i lugnt tempo, helt ärligt tror jag inte ens vi höll 50 blås. jag ligger bakom min polare när vi närmar oss en av hörbys "större" 4-vägs korsningar. när min polare e ca 15 meter från korsningen kör "givetvis" en så kallad eumoped bil ut framför han. min polare panikbromsar och låser framhjulet så att både han och bågen på något konstigt sätt åker in i bilen ungefär samtidigt och flyttar (eu) bilen 90 grader i sidled. riktigt otäck smäll. min polare ringde 4 timmar senare på väg hem från sjukhuset med lite blåmärke (jävla flyt) men skönt att höra. MEN varför kan inte bara alla bilister inte bara... vänta.. kolla... en extra liten stund att köra ut om det kommer ett 2 hjuligt motorfordon om det e så svårt att se skillnad på moppe och en båge. personligen tycker jag att en bra ide var om en båge skulle få en speciell varsel lampa i fronten med en speciell färg "röd grön gul" eller vad fan som helst och att sen vägverket skicka ut information om det till varenda jäkel som har körkort. korsnings olyckor fanimej alltid bilistens fel.