när fan ska bilister lära sig!!!!!!

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
2914320 Är det inte så att man måste ha eu körkort för att åka 45kmh? Som du sa, inte för att det spelar någon roll:va .
Förarbevis, inget körkort. Dvs de som kör rattfulla och liknande, som tappar sina körkort. Får köra runt i mopedbilarna. :huvet
 
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Täby. WWW.KLUBBLOS.SE
Hoj
WWW.KLUBBLOS.SE
ändel jävlar gör mig bara såååååå jävla sne!!!! kom idag ut från tunneln åkte motorvägen mot nacka låg i mina 90 blås i vänster fil som går ihop sen med en annan fil efter 300 meter..då kommer en vit jävla saab 9/3a och lägger sig brevid och tittar på en och bromsar till min fart och bara ligger där och stänger mig va tvungen att panik bromsa och lägga mig bakom aset..hela bilen va full av snorungar som tyckte dom va as balla tills dom svängde in på statoil där kom jag snje som fan och undra vafan idioten höll på med varav han säger vadå kan du inte köra lr din nolla sorry men då brann det fan så jag nitade den fan rakt av så nu har man väl en misshandel att se framemot men det va det fan värt!!!!!
 

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Ort
-----
Hoj
Honda
:rock
ändel jävlar gör mig bara såååååå jävla sne!!!! kom idag ut från tunneln åkte motorvägen mot nacka låg i mina 90 blås i vänster fil som går ihop sen med en annan fil efter 300 meter..då kommer en vit jävla saab 9/3a och lägger sig brevid och tittar på en och bromsar till min fart och bara ligger där och stänger mig va tvungen att panik bromsa och lägga mig bakom aset..hela bilen va full av snorungar som tyckte dom va as balla tills dom svängde in på statoil där kom jag snje som fan och undra vafan idioten höll på med varav han säger vadå kan du inte köra lr din nolla sorry men då brann det fan så jag nitade den fan rakt av så nu har man väl en misshandel att se framemot men det va det fan värt!!!!!

:rock .. ha,ha. Ett litet åtal kan det vara värt. Måste ha varit jävligt befriande att klappa till puckot?
 

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Ort
-----
Hoj
Honda
ja skojja inte jävla idioter som inte fattar och ska leka coola inför sina polare men han va inte så cool när han fick smaka på en kevlar smäll snacka om att hans polare såg ut som frågetäcken:yoparty

Ibland blir man lite irri.. I somras kom jag körandes i stan, ca 30-40km/h, då en biljävel bara bränner ut 5m framför. Jag fick göra värsta panikbromsavancerade undanmanövern. Kom i fatt idioten vid nästa rödljus, förblindad av raseri försöker jag slå mig genom rutan. Som tur är hann jag lugna mig innan han vevat ner. I bilen sitter en 80+ kepsgubbe med fru "Herregud, herregud.." hörs från tanten. De fick nöja sig med en rask och något högljudd order om att omedelbart klippa kortet och anlita färdtjänst i fortsättningen...

Jo, jag vet att sådant beteende enbart spär på de fördomar folk har om hojåkare, men ibland rinner det över..
 
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Täby. WWW.KLUBBLOS.SE
Hoj
WWW.KLUBBLOS.SE
Ibland blir man lite irri.. I somras kom jag körandes i stan, ca 30-40km/h, då en biljävel bara bränner ut 5m framför. Jag fick göra värsta panikbromsavancerade undanmanövern. Kom i fatt idioten vid nästa rödljus, förblindad av raseri försöker jag slå mig genom rutan. Som tur är hann jag lugna mig innan han vevat ner. I bilen sitter en 80+ kepsgubbe med fru "Herregud, herregud.." hörs från tanten. De fick nöja sig med en rask och något högljudd order om att omedelbart klippa kortet och anlita färdtjänst i fortsättningen...

Jo, jag vet att sådant beteende enbart spär på de fördomar folk har om hojåkare, men ibland rinner det över..

ja det kan man verkligen säga att det kan rinna över!!
vi mc förarare har ingen rätt överhuvud taget..vi blir helt nochalerade och folk tycker vi är jävla pack..men dom borde iaf ha lite trafik vett...och inte minst att tillägga folk som börjar bli gamla borde få ta om sitt kort vid en viss ålder...min morfar va iaf smart. när han märkte att han började se dåligt och inte hängde med i trafiken klippte han kortet han har inte kört en meter efter det och han va yrkeschafför i hela sitt liv.
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Det som stör mig mest är folk som inte kan stå för att dom gjort fel, om man har missat att man kom ut på huvudled så det var inte högerregel som man trodde, eller inte sett det andra fordonet, då är det väl bara att be om ursäkt och stå för det.
Verkar som många skiter i att om dom lyckas få skulden på motparten så får den oskyldige stackaren stå för hela repkostnaden själv om han bara har halvförsäkring, bara för att nån inte vill missa lite bonus. Är ju inte ens självrisk på trafikförsäkringen (iallafall inte hos if).

Det gör mig riktigt förbannad:mad: Senast hörde jag det från en polare som blev påkörd när han stod still och lämnade företräde. Bilen han lämnade företräde för kör rakt på honom, och hävdar sen att det var hans fel. Fanns dock vittnen, så han hade inte mycket att komma med, men utan vittnen hade förmodligen själv fått laga sin hoj för 30000 för att en gubbjävel inte kan erkänna för sig själv att han gjort ett misstag. :huvet Jag-kör-minsann-så bra-så-det-kan-INTE-vara-mitt-fel attityd verkar vara vanligt bland många tyvärr.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top