När kommer Biaggis första...

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
valmers skrev:
Han kan hoppa av hojen och sätta sig och ljuga om svunna blåtaktstider istället, gärna tillsammans med Roberts och McWilliams.

Åh Magnus! Hur kan du vara så klok! Fast du är blond och fjollig skriver du precis vad jag tänker. Fast jag vill gärna lägga till en loser till den listan: vurpfantomen Checa. Antingen är han långsam eller så tar han i för mycket och kör omkull. Jag tycker det är helt obegripligt att Yamaha vill satsa på honom. Han har haft sina försök att bli snabb nu. Dags att släppa in någon annan.

Fast... Kejsaren av Rom kan göra någon enstaka bra insats, och det är kul att ha någon att reta sig på. För min del kan jag vilken sekund som helst bli okontrollerbart arg bara genom att tänka på reklamen där han kliver omkring i handduk flankerad av två damer och anspelar på att om man är riktig man klarar man två på en gång. Suck!
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Biaggi är en ruggigt duktig förare, och man kan spekulera mycket i varför han inte nått ända fram i kungaklassen. För egen del finner jag honom häpnadsväckande gnällig. Jag tror faktiskt att detta eviga lipande ligger honom ordentligt i fatet. Riktigt stora förare har fokus strikt inställt på det jobb de har att utföra, nämligen att köra så fort det överhuvudtaget bara är möjligt. Har man detta fokus ödar man inte dyrbar energi på att beklaga sig över minsta lilla missförhållande såsom Max har gjort sig känd för.
Jag anser att gnällandet i sig är ett bevis för att Biaggi inte tillhör de allra största. Sen må han ha aldrig så många vm-poaäng eller 250-titlar. Hade han hållit käften och koncentrerat sig på det han borde, tror jag att han hade haft sin VM-titel i kungaklassen redan. Nu är han för sent ute. Han har sumpat chansen.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Macho Woman skrev:
......... reklamen där han kliver omkring i handduk flankerad av två damer och anspelar på att om man är riktig man klarar man två på en gång. Suck!

Det trodde jag alla visste?
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
OlleR6 skrev:
Tror de snarare är så att rossi grinar mest av alla, men inte för pressen ;)

Baserat på vad?
Och vem grinar han för? Tjejen? Mekarna?
Grinar han för mekarna så gör han väl rätt, han lyckas ju utveckla maskinmaterialet så att det blir det bästa som går att få tag på.

//A.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
valmers skrev:
Varför i hela friden då? För lång och trogen tjänst? För snyggast utförda low sider? För mest idiotiska beteende någonsin på en GP-bana (ignorera svartflaggen)?
Han kan hoppa av hojen och sätta sig och ljuga om svunna blåtaktstider istället, gärna tillsammans med Roberts och McWilliams.

Det är konstigt, förare som kämpat i motvind på långsamma hojar i år efter år och trots det visat vilka fantomer de är på att köra, eller förare som har spöat skiten ur hela dagens etablerade elit (inkl Rossi), eller förare med 4 VM-titlar och x antal 2:a och 3:e platser totalt i kungaklassen, blir dissade. Medans snorungar som vunnit nån amerikansk Kalle anka-serie och glidit in på den största räkmacka depån skådat hyllas som en slags hjältar.....

Edit: Fan vad kul det ska bli när King Kenny placerar en välriktad vinst rätt mellan ögonen på alla tvivlare....
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Det är konstigt, förare som kämpat i motvind på långsamma hojar i år efter år och trots det visat vilka fantomer de är på att köra, eller förare som har spöat skiten ur hela dagens etablerade elit (inkl Rossi), eller förare med 4 VM-titlar och x antal 2:a och 3:e platser totalt i kungaklassen, blir dissade. Medans snorungar som vunnit nån amerikansk Kalle anka-serie och glidit in på den största räkmacka depån skådat hyllas som en slags hjältar.....

Edit: Fan vad kul det ska bli när King Kenny placerar en välriktad vinst rätt mellan ögonen på alla tvivlare....
Om dina idoler Low Sider&Black Flag Biaggi och Tire Problems&DNF Roberts hade haft en promille av den ödmjukhet och inställning som exempelvis Edwards, Hayden, Bayliss och Rossi visar, hade jag respekterat dem till 100%.
 
Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Macho Woman skrev:
Åh Magnus! Hur kan du vara så klok! Fast du är blond och fjollig skriver du precis vad jag tänker.
Fjollor tänker som tjejer, du vet.
Macho Woman skrev:
För min del kan jag vilken sekund som helst bli okontrollerbart arg bara genom att tänka på reklamen där han kliver omkring i handduk flankerad av två damer och anspelar på att om man är riktig man klarar man två på en gång. Suck!
Annat vore det om du fick gå iklädd handduk med två MotoGP-stjärnor, och bevisa att du klarar två sådana?
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
valmers skrev:
Om dina idoler Low Sider&Black Flag Biaggi och Tire Problems&DNF Robert hade haft en promille av den ödmjukhet och inställning som exempelvis Edwards, Hayden, Bayliss och Rossi visar, hade jag respekterat dem till 100%.

Men McWilliams då? Han är måhanda gammal och kraschar ofta, men snabb och med samma inställning som en spikförsedd bandyboll, han skiter i om det är trams han sitter på, han försöker vinna ändå(raka motsatsen till Roberts faktiskt om man hårddrar det). Dessutom en riktigt trevlig prick som är publikfavorit i England. Motviljan mot honom förstår jag inte....

Edit:Black flag Biaggi har vunnit 4 VM-titlar och Roberts har spöat Rossi i 500-VM, där har du anledningen till att jag respekterar dem, hur gnälliga de än blir...
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Men McWilliams då? Han är måhanda gammal och kraschar ofta, men snabb och med samma inställning som en spikförsedd bandyboll, han skiter i om det är trams han sitter på, han försöker vinna ändå(raka motsatsen till Roberts faktiskt om man hårddrar det). Dessutom en riktigt trevlig prick som är publikfavorit i England. Motviljan mot honom förstår jag inte....
Han har beundransvärd kämpaanda, men han har varit en föredetting i flera år. Hör inte hemma i MotoGP (men varför inte SBK/BSB?).
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Chris, ett värmländsk drag är att älska och hata folk bara för att det är så. Kan ofta dra iväg mot det roande hållet men icke desto mindre är det helt omöjligt att förklara. Det enda som är säkert är att de har en gemensam fiende i väst, norrmän ska man akta sig för.

Ex
Gillar man Per Eklund så är han Gud men Kristoffersson är en idiot som fanimej inte ens borde få köra glassbil och den gnälllige kuken från Götene som vinner EM jämt och ständigt kan lika gärna köra ihjäl sig.

EDIT/ Det är även fullt möjligt för en värmlänning att hata en väg för att den går till Årjäng. Är den kul, fin eller snabb så kvittar det. Gillar inte den aktuelle värmlänningen Årjäng så åker han fanimej inte den vägen även om det är frågan om megaomvägar som alternativ......Varför? För att den går till Årjäng säger jag ju.
 
Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chrille skrev:
Chris, ett värmländsk drag är att älska och hata folk bara för att det är så. Kan ofta dra iväg mot det roande hållet men icke desto mindre är det helt omöjligt att förklara. Det enda som är säkert är att de har en gemensam fiende i väst, norrmän ska man akta sig för.

Ex
Gillar man Per Eklund så är han Gud men Kristoffersson är en idiot som fanimej inte ens borde få köra glassbil och den gnälllige kuken från Götene som vinner EM jämt och ständigt kan lika gärna köra ihjäl sig.
Är du länsrasist, din förbannade sillstrypare :mad:
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Chrille skrev:
Chris, ett värmländsk drag är att älska och hata folk bara för att det är så. Kan ofta dra iväg mot det roande hållet men icke desto mindre är det helt omöjligt att förklara. Det enda som är säkert är att de har en gemensam fiende i väst, norrmän ska man akta sig för.

Ex
Gillar man Per Eklund så är han Gud men Kristoffersson är en idiot som fanimej inte ens borde få köra glassbil och den gnälllige kuken från Götene som vinner EM jämt och ständigt kan lika gärna köra ihjäl sig.

EDIT/ Det är även fullt möjligt för en värmlänning att hata en väg för att den går till Årjäng. Är den kul, fin eller snabb så kvittar det. Gillar inte den aktuelle värmlänningen Årjäng så åker han fanimej inte den vägen även om det är frågan om megaomvägar som alternativ......Varför? För att den går till Årjäng säger jag ju.

Jaså, ja jag vågar inte tänka på vad som försiggår i den värmländska skobygden....
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
valmers skrev:
Jaså, ska jag sätta på kaffe?

Får se under helgen, funderar allvarligt på en tur till Karlstad nu när det är långhelg o allt. Det är ju Arvika som gäller ikväll....

Hormoner och grejer...
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chrille skrev:
Får se under helgen, funderar allvarligt på en tur till Karlstad nu när det är långhelg o allt. Det är ju Arvika som gäller ikväll....

Hormoner och grejer...
Vaffan, var det inte mig du menade?! :mad:
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
valmers skrev:
Vaffan, var det inte mig du menade?! :mad:

Men jag känner en schysst värmlänning...och en schysst värmländska!!! Menade jag ju! Naturligtvis mena jag dig ju!!!


Jättestark glasögonorm.....
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Att man tycker att Biaggi är en idiot är ju en sak men hur man kan vara en looser med följande meritlista är för mig en gåta. OK att han inte vunnit kungaklassen men följande är tecken på att man är mer än OK på att köra motorcyklar, oavsett utseende eller beteende.

4 VM-titlar i 250
41 GP vinster ( 29 i 250 och i 12 500/MotoGP )
Totalt 98 pallplatser i 250 och 500/MotoGP

Edwards ödmjuk? Han gnällde väääldigt högljutt på Honda i SBK, på Honda efter SBK och på Aprilia i MotoGP. Dessutom tar han åt sig äran för att ha tagit fram 16,5" framdäcket. Vad har han bevisat i MotoGP? Inget än så länge.
 
Last edited:

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Ort
-
Hoj
ZX-9R -01/02
Chrille skrev:
... Biaggi? ... Han kommer, trots sina meriter, sluta som en evig två och försvinna in i historien utan att lämna några större avtryck.

Vi minns Doohan men vem minns Criville??

Tja, det första återstår att se, men det är inte otänkbart, iaf när det gäller GP500/MotoGP. Blir mer kul att se hur väl Rossi kan utveckla Yamman & hur t.ex. fjolårets tvåa Sete kan köra Hondan i år.

Vad gäller det andra så minns jag Criville, men det kanske beror på att jag, förutom att vara en kalenderbitare läst en bok om alla 500cc-vinnarna nyligen. Han (Criville) vann ju faktiskt VM i kungaklassen 1999.
/F.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top