När kommer våren?

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
nu börjar de se bra ut här med, plusgrader natten igenom (cirkus 4 grader varmt i natt) slask på gaterna och fortfarande plus på dagen. Så våren är strax här. blir väl kanske lagom till raggarna och Elmia Custom mässan.

:hoppa:cpparty

Stefan_J

Allmän tok!!!
Gick med
11 Sep 2009
Hoj
BMW K1200S -2005, Triumph Sprint 1050 ST -05 (Såld), KTM 950 SM -05 (Såld), YZF600RG -95 (Skrotad)
Det blir nog en liten runda ja. :tummenupp

cyprox

Medlem
Gick med
26 Feb 2010
Hoj
KTM 690 Duke -17
Kommer bli en tur så fort de har torkat upp lite, men klarblå himmel och +5 i skuggan så borde de ju gå ganska fort:banana

ICEPICK

Nu även med större....
Gick med
21 Jan 2008
Hoj
Ingen:(
Våren är släpp "mcfångarna" lös :)

Ska väl oxå försöka ta en tur idag, tyvärr är det ju massor med grus ännu...men snart så :) :tummenupp :)

attack

Greve
Gick med
17 Feb 2007
Hoj
Suzuki GSX-R600 K1
Vad roligt att ni kan köra MC nu. Här kom det nyss 3 cm snö och fortfarande minusgrader...:huvet

Ja ä int bitter.

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Vad roligt att ni kan köra MC nu. Här kom det nyss 3 cm snö och fortfarande minusgrader...:huvet

Ja ä int bitter.

Pffss 3cm!! Här kom det 3dm :huvet. Känns riktigt ruttet läsa vad alla skriver, om att dom ska ut och köra bla bla..tittar man ut genom fönstret här så ser man stora berg med snö..menar stoora!! Aldrig varit så mkt snö tidigare tror jag!

daytonaracer

Guest
instämmer,minns inte senast det var så här mycket snö,snöhelvetet har vräkt ner de två senaste dagarna, man får vara glad om det alls går att köra i april som det känns nu....

HasSse666

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2009
Hoj
Suzuki GSX1300R Hayabusa 2001
DSC01454.jpg

Luleå idag 20 mars NEJ det blir ingen MC-tur idag!! :huvet

lukas85

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2008
Hoj
Speed Triple -09
Nu är våren verkligen här! Gick hur bra som helst att köra 2 timmar, trodde det skulle vara mycket kallare! Underbart att vara tillbaks på hojen igen!

Couraga

Optimistisk pessimist
Gick med
25 Jul 2008
Hoj
Honda CBR 600 -97
Cirkus 8 grader plus här hemma. Hur mycket bör man ta på sej för att slippa frysa?

Dröjer nog visserligen ett par veckor till innan jag ställer på hojen. Nått som klingar fel med att köra när det fortfarande är meterhöga snödrivor utmed vägarna :va

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Någon förutom jag som ska köra hoj idag?

Kom precis hem från premiärturen!

Jag och en kompis satt imorse och snackade om att vi borde ta en tur, ett par minuter senare så var vi iväg.

Gick såklart i lugnt tempo, men torrt å fint på de flesta av vägarna! Blev en hamburgare vid vegabaren där ytterligare en bekant hojfantast dök upp av en slump.

(Enda) fördelen med att ha åretruntförsäkring är att det bara är att ge sig iväg.. så det fick bli Horneten idag..

Grymt kul! och skönt att äntligen se ljuset i vintertunneln!

attack

Greve
Gick med
17 Feb 2007
Hoj
Suzuki GSX-R600 K1
Pffss 3cm!! Här kom det 3dm :huvet. Känns riktigt ruttet läsa vad alla skriver, om att dom ska ut och köra bla bla..tittar man ut genom fönstret här så ser man stora berg med snö..menar stoora!! Aldrig varit så mkt snö tidigare tror jag!

Ja, jag kan skatta mig "lycklig" i det avseendet :rolleyes: Allt är relativt, ungefär som Einsteins "vackra mö och varm spis-experimentet" :tummenupp

Jag är glad, nu har snön smält bort på vägarna igen! Nu ska det bara torka upp ordentligt, sen blir det första turen. Det är surt för jag hade planerat min första tripp igår, det hade passat perfekt. Jag hade nyss hämtat motorcykeln av försäljaren sedan åkte direkt till besiktningen och klarade det galant. MEN då var det nästan snöstorm.

Nu står motorcykeln tio mil bort igen, och jag får vänta till v. 14 för att få provköra den :(

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring