När kommer våren?

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
+6 och torrt på vägen idag, gav mig fan på att få ihop hojen så man kunde ta första repan. Självklart så lyckades jag slarva bort ena tätbrickan till banjobulten under tanken, och inte en bricka i rätt storlek så långt ögat kunde nå...
Imorgon pratas det på snö igen :mad:

Rotorp

Medlem
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
Yamaha fståss
Igår kom våren för då blev premiärsvängen. Flera hundra meter på grusvägen vid verkstan. Kul att gammelhojjen startade iaf.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Kör ni med vanliga handskarna fast ni är ute i flera timmar?:va Mina fingrar gjorde iaf jävligt ont när jag kom tillbaks efter ca 30 min. Handskarna är i och för sig i minsta laget. Hade 6grader enligt biltermometern.

Kör med mina allvädershandskar som jag köpt enkom för sådana här dagar... men så är min säsong drygt 7månader lång också.

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Men vad i helvete är det här!?..

..Snö?!
När jag vaknade i morse så tänkte jag: det ska vara lite kyligare idag, men jag kanske iaf kan sticka förbi polaren som bor i området och hälsa på. Men så öppnar jag ögonen och tittar ut genom fönstret.. HELVETE!:huvet

Är lagom trött på skiten.. jag är rätt bitter idag

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
..Snö?!
När jag vaknade i morse så tänkte jag: det ska vara lite kyligare idag, men jag kanske iaf kan sticka förbi polaren som bor i området och hälsa på. Men så öppnar jag ögonen och tittar ut genom fönstret.. HELVETE!:huvet

Du får helt enkelt ta dig till Skåne för att semestra lite! :D Det kan bli som en vår terapi!! :gnissla

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
..Snö?!

Går nog att ta en sväng i mitten på nästa vecka igen :)
tror det skulle bli runt 6 grader och växlande molnighet om dom har rätt.

Mooga

Oh snap!
Gick med
11 May 2009
Hoj
Kawasaki meanstreak 1670cc
saxxat från SMHI:
"18 mars 2010
Våren avancerar ytterligare
Igår hade flera andra mätstationer en dygnsmedeltemperatur över 0 grader för 7e dagen i rad. Den 12 mars kom våren därför till: nordkoster, Väderöarna, Måseskär, Vinga, Nidingen, Utklippan."............
Jo det märks ju, Är ju förfan snöstorm ute! :mad:

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Går nog att ta en sväng i mitten på nästa vecka igen :)
tror det skulle bli runt 6 grader och växlande molnighet om dom har rätt.

jag hoppas det du säger (som iaf ger lite tröst) är sant. Ska ju fan på smc-kursen den 17 april. Skulle ju vara surt om det blev ett försenat aprilskämt:tungan

Du får helt enkelt ta dig till Skåne för att semestra lite! :D Det kan bli som en vår terapi!! :gnissla

ja om jag och hojen kan få lifta med en lastbil från sthlm söderut mot skåne så skulle det fan inte vara helt fel!:D

Last edited:

Couraga

Optimistisk pessimist
Gick med
25 Jul 2008
Hoj
Honda CBR 600 -97
Premiärturen kan bli på fredag. Då ska det enligt SMHI vara 11 grader varmt och sol här hemma. :banana

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Våren är här!

Nu är det officiellt vår i Norrköping! Premiärtur körd igår. Kallt som fan och lite otäckt där vägen skuggas. Men lite bakhjulskörning hanns med ändå!

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Satte på S-däcken till bilen igår. Körde ner en R6a 07 från Brålanda till VBG idag, jävlar vad skönt det vart! Kallt som faan men! GÖÖTT Folk som vart på väg till skidresan måste ju trott att man vart DUM i huvudet!!! hehe :p Btw Någon som vill byta en gammal cbr mot en R6a ;) VILKET LJUD!!!

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Tog längre tid än jag trott att gräva ut framdrevet ur allt guck så jag och r33z missade den perfekta solen i middags.
Blev lite ljummet med sommarhandskarna, annars var det gött!
aou7p5.jpg

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...