När slutar hojsäsongen för er?

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Goddag!

Just som rubriken lyder så är jag lite intresserade av hur länge till ni alla tänkte köra i år innan ni ställer in?

Är ju första säsongen med mc för mig så jag vill ju göra som alla andra tuffingar...HEHE! :yoparty Hur tänker man i frågan? Är lite inne på att min får sussa nästa helg!

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
För mig slutar 2010 års mc-säsong ungefär 31 december. Är det bara rätt väglag så är det väl bara att åka!

jag har köpt en husaberg för att förlänga säsongen lite :D Tänkte testa köra lite på is och snö i vinter

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
Säsongen slutar aldrig, man sliter frambackarna på sommaren och bakbackarna justerar man ner på vintern.

Hahah! Jasså, då måste jag bli lite hårdare alltså:p.

Nej men problemet för mig är att jag inte kommer ha hojjen hemma så jag kan inte ta en sväng i december om vädret skulle tillåta:mad:
När jag ställer in så är det locket på tills nästa säsong typ.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Vädret styr, men vanligtvis blir den undanställd i mitten på oktober. Som längst har jag kört en vecka eller två in i november. Efter det brukar det vara för mycket is på vägarna.

Den är påställd året runt men hittills har jag inte tagit ut den igen när den väl parkerats.

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
Vädret styr, men vanligtvis blir den undanställd i mitten på oktober. Som längst har jag kört en vecka eller två in i november. Efter det brukar det vara för mycket is på vägarna.

Den är påställd året runt men hittills har jag inte tagit ut den igen när den väl parkerats.

Okej! Så det blir i princip en - två veckors körning till för din del då?

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Okej! Så det blir i princip en - två veckors körning till för din del då?
Hoppas på oktober ut i år. Hade ett par dagar med minus nattetid förra veckan men nu ser det bra ut igen. Mitt på dagen just nu är det ju 10-12 grader och fullt körbart. Problemet är att man jobbar hela dagarna så snart är det bara helgerna som man kan köra på om man inte vill mörkerköra och då gäller det ju att det inte är annat planerat eller att det inte ösregnar.

Bosse Pf

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
10 BMW K1300S
Tyvärr ser det ut att det snart är slut, :mad: räknar med en till 2 veckor kvar, nu börjar en massa löv vara i vägen också, vill för faan inte lägga ner den ny inköpta:gnissla

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag kör tills det blir halt. När det börjar bli mörka fuktiga fläckar som stannar hela dagen i kurvorna får man ta det lite easy.

Glädjen förtas dessutom lite av allt meck som föregår en hojkörning i kallväder. Det är en förbannad massa kläder och underställ som skall på för att man skall ha det varmt och gott.

Ofta blir det att jag tar C1:an istället för stormoppen. Man sitter mer skyddad för vädret där så man slipper klä på sig så förbannat.

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
Slutat köra för i år. Borta nu två veckor pga jobb och sen är det för kallt.
Hojen till salu också så vill inte skita ned den :D

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Glädjen förtas dessutom lite av allt meck som föregår en hojkörning i kallväder. Det är en förbannad massa kläder och underställ som skall på för att man skall ha det varmt och gott.

Håller med om det där att glädjen förtas.. hojåkning för mig är bara en hobby.. den lilla gatåkning jag ägnar mig åt nuförtiden ska va rolig, och det ska va skönt att köra och att sätta sig nånstans och ta en fika eller en glass i solen..

Att köra nu när det är typ 10 grader, blåsigt.. lite halvteksamt fäste.. nej tack, då tar jag hellre bilen och återkommer nästa säsong..

Årets sista bankörning för mig var 18/9, sen dess så är säsongen slut.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Att köra nu när det är typ 10 grader, blåsigt.. lite halvteksamt fäste.. nej tack, då tar jag hellre bilen och återkommer nästa säsong..
.

Nja... Ska man ut en HELDAG är det absolut värt att dra på sig hela konkarongen, men är det bara en kortare tur det är frågan om så ska det vara riktigt bra väder eller så tar jag C1:an istället.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Kan man inte köra som man brukar på grund av kylan kyler ner däcken så greppet blir till det sämre så är det inge kul att köra. ställt av helt för gatkörningen, men ska bli en bankörning nu i helgen som kommer sen är det finito för iår om man inte skaffar sig en ktm över 450 cc och leker på isen och liknande.

liggan

Ny medlem
Gick med
15 May 2009
Hoj
yamaha tzr 125*2 honda cbr 600f ,suzuki gs75x,yamaha rd125
Ställer av na när jag halkar omkull utanför dörren:tungan

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...