När slutar hojsäsongen för er?

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Riktiga MC killar kör året runt. Vintern är bäst.
 

MC Doktorn

Guest
Kommer köra året runt :arsele
 

Bifogat

  • 46295_436375293036_755088036_5306704_5169492_n.jpg
    46295_436375293036_755088036_5306704_5169492_n.jpg
    78.5 KB · Visningar: 81

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Min säsong är redan över, hojen är avställd och står i garaget. Hade jag faktiskt ägt lite skyddskläder kanske jag hade väntat, men i brist på detta och lite skral ekonomi gör att det blir bäst att ställa av. Det blev inte många turer själv i år, men nu ser man mycket fram emot nästa säsong, då jäklar ska det köras! :D

Skyddskläderna är lika viktiga oavsett om det är 5 eller 20 grader. Du bör nog ändå skaffa en uppsättning skyddskläder.

Själv kör jag så länge det är fint väder (över 5 grader och torrt)
 

Frizk

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Stockholm
Hoj
s1000rr
Sista veckan till jobbet på hojen nu, men på helgerna ska den ut och köras tills isfläckarna, salt/sandbilarna börjar dyka upp på gatorna.
 

die dulci fruere

no guts, no glory.
Gick med
12 Oct 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Honda NC750XD -14 , CB1000RA-12
blev stoppad av en polis när jag körde mc till jobbet i januari , han frågade "ska man köra mc på vintern?" jag förstod int frågan så han fortsatte "du kör ju så sakta i kurvorna" har de int några IQ-test för poliser? det var det han ville fråga visst. så nästa gång gasar jag fullt i kurvorna även när det är snö.

när de regnar skära grisar från himlen då ställer jag in mcn
 

creare

Guest
idag :död Fast det var nog lika bra. Ska ta mig en rejäll funderare nu över vintern och verkligen gå igenom hur jag egentligen kör (sen lagom till nästa säsong slänga mig ut på en smc och köra ännu mer crääzy:tummenupp).


:D
 

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Ort
Kalmar
Hoj
En sån där dödsmaskin
När det är halt ute. Jag ska minsann hinna med en åktur med skrothögen innan vintern kommer. Det lär tidigast bli i början av November, men det har väl inte hindrat?
 

Zeit

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki SV650S -06, Suzuki GSX 750 -03
Skyddskläderna är lika viktiga oavsett om det är 5 eller 20 grader. Du bör nog ändå skaffa en uppsättning skyddskläder.

Själv kör jag så länge det är fint väder (över 5 grader och torrt)
Självklart, jag håller helt med. :)
Det som inte framgick var att jag tog kortet för 3 veckor sedan och fick en bra deal på hoj en vecka senare, men hade tyvärr inte råd med kläder så det fick bli avställning till nästa säsong. :D
Visst tog man en kort tur runt kvarteret med det enda jag har, hjälm och ryggskydd, men längre än så känns som att ta en risk. :tummenupp
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Har inte varit mycket till mc-säsong detta år. Andra intressen har prioriterats. Kört 2- 3 bandagar tidigt på säsongen. Möjligt att jag tar ut Duccen och kör en runda om det blir en fin höstdag framöver för att runda av säsongen. Blir det inte av står den redan tvättad på depåstöd med ett mc-täcke över sig. Det enda som saknas är lite extra luft i framdäcket och att jag plockar av batteriet för underhållsladdning.
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Fick kortet förra veckan.

Hojen blir klar till våren.
Så den har väll precis börjat, och slutat. Har inte ens kör efter uppkörningen om man inte räknar med den milen hem till körskolan. :S
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Fick kortet förra veckan.

Hojen blir klar till våren.
Så den har väll precis börjat, och slutat. Har inte ens kör efter uppkörningen om man inte räknar med den milen hem till körskolan. :S

Grattis till körkortet! Håller du på att göra ordning en motorcykel eller kommer du att köpa en framåt vårkanten? Oavsett har du något att se fram emot!
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Grattis till körkortet! Håller du på att göra ordning en motorcykel eller kommer du att köpa en framåt vårkanten? Oavsett har du något att se fram emot!

Tack tack :tummenupp
Är i förstadiet till ett bygge just nu, tråden finns att beskåda nere i signaturen.
 

seizer

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2009
Ort
ja
Hoj
Triumph Daytona 955i//såld ktm exc 400
Säsongen slutar idag för mig. Tänker byta olja och kylarvätska idag och tvätta den.
Sen är det bara att ställa av den och vänta på nästa säsong. Är för kallt att åka nå mer.
 

Figge73

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2010
Ort
Göteborg - Önnered
Hoj
Honda Hornet 98
Tog kortet för lite mer än 1v sen, känns inget vidare att ställa undan redan, de kommer nog flera goa eftermiddagar så som igår.

Kommer köra tills det blir för kallt & halt, sen får det bli putsande & fejjande i garaget så den är redo för våren :banana
 

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Ort
Alingsås
Hoj
*såld*
>+5 grader och inte alltför våt vägbana, där är min gräns.

Då blir det naturligtvis kortare turer, men man blir av med värsta abstinensen i alla fall. 2008 körde jag 22 December, ganska kul med alla miner på folk som var ute och julstressade:tomten........
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Kör upp på torsdag så jag får väl ta ställning efter det. Testade mina äldre mc-brallor, helt plötsligt kändes hösten avlägsen ;)
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top