När slutar hojsäsongen för er?

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Jag har inte kört på över en månad, och fick körförbud 1 sept, så min säsong är redan slut. Inge roligt att sitta och frysa liksom. Tänkte dock åka och besiktiga den snart, så det bara är att sticka ut så fort det blir varmt om ett halvår, eller om jag kanske ska sälja den i vinter.
 

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000R
Igår. I samband med ett ofrivilligt oljeutsläpp. Nej, den är inte trasig, den har bara lite karaktär!
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Hojsäsongen började samtidigt som jag började övningsköra för några år sedan och har inte tagit slut sedan dess! :tummenupp
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Håller med om det där att glädjen förtas.. hojåkning för mig är bara en hobby.. den lilla gatåkning jag ägnar mig åt nuförtiden ska va rolig, och det ska va skönt att köra och att sätta sig nånstans och ta en fika eller en glass i solen..

Att köra nu när det är typ 10 grader, blåsigt.. lite halvteksamt fäste.. nej tack, då tar jag hellre bilen och återkommer nästa säsong..

Årets sista bankörning för mig var 18/9, sen dess så är säsongen slut.

:tummenupp Kan man inte njuta av en glass är det för kallt. Sålde båda hojjarna för 3v sen. Köra nu är inget nöje ju, brrrrr..... :gnissla

Bara ta fram skotran å smörja dragbanan istället :D
 

Jeensa

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha R6 2003
Jag fixade kortet i augusti så säsongen har ju precis börjat :p I söndags körde jag Nyköping-kolmården-linköping- åtvidaberg utan att frysa :D iof var det fint väder... men ändå!
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
I fjol körde vi den 7 december och sen fick de vila till den 1 april :)
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Har avställningsbar så vill jag köra ställer jag bara på igen. Knappt kört nåt iår pga husbygge och tror inte jag kommer köra mer i år när gatan blir så kall, inte kul när greppet sviktar i högre farter.
 

stroemberg

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Ort
Mas i Malmö
Hoj
Monster 900
Fick koppling och broms stulet för några veckor sedan så det vart slutet för min säsong, annars hade det nog blivit någon vecka till.
Vid 12+ går min smärtgräns, körde ner hojen i våras i 10+ ca 10mil och det var ingen höjdare, körde ner första hojen från Dalarna till Malmö med grader runt 11-15+ det var inte heller speciellt underhållande.

Som det ser ut nu är det 14+ ute så det är klart körbart, inga längre sträckor men rasta av sig lite går.
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Håller med om det där att glädjen förtas.. hojåkning för mig är bara en hobby.. den lilla gatåkning jag ägnar mig åt nuförtiden ska va rolig, och det ska va skönt att köra och att sätta sig nånstans och ta en fika eller en glass i solen..

Att köra nu när det är typ 10 grader, blåsigt.. lite halvteksamt fäste.. nej tack, då tar jag hellre bilen och återkommer nästa säsong..

Årets sista bankörning för mig var 18/9, sen dess så är säsongen slut.

Ta inte ifrån mig den sista glädjen det här året! :krama
 

timm

Medlem
Gick med
24 Oct 2005
Ort
Ja
Hoj
Skeppshult. En blå.
När saltbilen tittar fram åker hojen in. När första torra asfalten kommer fram åker hojen fram så smått igen, dvs den står i garaget mitten november - cirka februari (i år dock ända till april pga permafrost. :gnissla )

Så sent som idag hivade jag på kutsväskan, drog till Sia-glass i Slöinge efter jobbet och tjackade 12 liter glass från fabriksförsäljningen! :yoparty
 

lindman

Ajko for the sound
Gick med
25 May 2009
Ort
Solna
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
i år slutade med på oprationsbordet annars går de ju att köra året runt om man vill med min hoj spikdäck på is är skoj om man inte är så tjinkig för kylan men har en polare som kör sin xt660 året runt på vintern med dubbdäck
 

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Enköping
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Hehe! Kul att höra att alla resonerar så olika! Men jag resonerar väll som vissa här också gör. Det ska ju vara skönt att åka hoj. Man ska inte frysa eller vara rädd för att halka omkull! Det blir väll några turer till jobbet denna vecka så man kan köra av sig lite:yoparty.. Abstinensen inför nästa säsong kommer ju vara enorm... Man får börja köra snöskoter i värsta fall då kan man ju använda hjälmen iaf. HAHA!

Hehe! Kul att höra att alla resonerar så olika! Men jag resonerar väll som vissa här också gör. Det ska ju vara skönt att åka hoj. Man ska inte frysa eller vara rädd för att halka omkull! Det blir väll några turer till jobbet denna vecka så man kan köra av sig lite:yoparty:yoparty.. Abstinensen inför nästa säsong kommer ju vara enorm... Man får börja köra snöskoter i värsta fall då kan man ju använda hjälmen iaf. HAHA!
 
Last edited:

spixer

spiff
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Skåne
Hoj
yzf 1000R och FZR1000
När kåphojen spinner loss på tomgång utan växel i under varmkörningen, då är det för halt :D
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Min säsong tog slut när jag sålde åket till eisbaer. Nya åket kommer inte hinna bli lagligt innan det är för kallt.
 

Zeit

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki SV650S -06, Suzuki GSX 750 -03
Min säsong är redan över, hojen är avställd och står i garaget. Hade jag faktiskt ägt lite skyddskläder kanske jag hade väntat, men i brist på detta och lite skral ekonomi gör att det blir bäst att ställa av. Det blev inte många turer själv i år, men nu ser man mycket fram emot nästa säsong, då jäklar ska det köras! :D
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Slutade väl köra i början av september. Men har den fortfarande påställd.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top