När slutar ni köra?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
körde sist, bandagen på falken den 5:e augusti, har stått avställd sedan dess, har inte haft det där riktiga suget efter att köra hoj i år, har funderat mkt vad det kan bero på, men jag kan inte sätta fingret på varför, förhoppningsvis återkommer suget till nästa säsong annars säljs hojen, tråkigt men sant:huvet

Last edited:

m akeszon

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Hoj
KTM SD -09, Honda cbr 900 rr -98
November brukar jag sluta. Men tyvärr när jag skulle ut nu i veckan så hade mitt dåliga batteri gett upp helt. Palla inte fixa nytt nu innan vintern :(

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Kör året runt!

Ska ut nu, det är ju asvarmt! 12 grader! :yoparty

Slutar aldrig köra, några stolta dagar förra året samt i år med körtid är 15/12, 4/1 men sen bor jag ju i Göteborg med...

dubbla kalsonger så kan man ju köra vintertid med :D

körde sist, bandagen på falken den 5:e augusti, har stått avställd sedan dess, har inte haft det där riktiga suget efter att köra hoj i år, har funderat mkt vad det kan bero på, men jag kan inte sätta fingret på varför, förhoppningsvis återkommer suget till nästa säsong annars säljs hojen, tråkigt men sant:huvet

Kolla upp det där hos läkarn så fort som möjligt, låter inte bra alls det där! :)

Last edited:

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Ska ut nu en sväng. Solen skiner!

Be till gudarna att det håller i sig tills i eftemiddag när jag kan rymma från jobbet. Dags att sprätta grus! :)

Annars kan man ju förlita sig på det ofantligt irriterande talesättet:
"Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder".

Räsern står iofs inne och myser nu, men det finns ju en vintersäsong i naturen också :D.

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Tja. Det är en hoj för folk som vill köra MYCKET hoj. Vill man bara köra lite köper man en sportis :D

Haha helt sant :) Förstår att ni med sporthoj har slutat köra för det e ju så jävla dyrt sen har väl fjortisarna på ute serveringen på McDonalds flyttat in så där är det ju ingen ide å stå å frysa :arsele

Nee nu ska jag inte sitta här å jiddra Nu ska jag å "flexispy" fan ut å åka. Man lär ju inte se en ända sporthoj ute det kan man ju sätta pengar på :tummenupp

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag har åretruntförsäkring på min hoj, så avställning är ju inte direkt lönt. Är bågen besiktigad och det är bra väder så kör jag, oavsett årstid. Det kan ju komma soliga, torra (vägmässigt) och varma dagar tidigt i januari...:)

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Rullade hem hojen i slutet på augusti och det lär vara sista körningen för i år. I normala fall brukar det dock bli mitten på oktober, plus/minus någon vecka. Då är det för kallt i backen här för att det ska vara roligt att köra något mer.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Parkerade in den 22:a september i år men det var för att hojen ska byggas om. Annars hade jag nog kört oktober ut.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Tja. Det är en hoj för folk som vill köra MYCKET hoj. Vill man bara köra lite köper man en sportis :D
Fast, det finns ju undantag:
[YOUTUBE-ID]ThO-w9SCM8I[/YOUTUBE-ID]

Jag gillar framför allt bitarna mellan 1:30 och 2:40. Det var säkert precis så utvecklarna på Yamaha tänkte sig att R1'an skulle användas :D Runt 4:30 visar dom att det är lite sak samma med tvättplugg i dämparn också :D

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Ställer av till veckan innan nästa försäkringsmånad! Mina BT002 vill inte vara med och lira vid dom här temperaturerna!

Tunis

MNK är min gud.
Gick med
24 Apr 2007
Hoj
2002 års Buell
Har inte slutat att köra än. Men åkturen hem igår var inte nådigt kall. Vinterhoj-projektsugen som fan. Får hoppas på en bra lön så man har råd med en till hoj!

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
1982 Suzuki Katana
Jag håller med en av dom föregående.
Det riktiga suget finns inte. Ändå har jag två hojar som står färdiga i garaget påställda och 5 minuter till bulten.
För mig har det varit för mycket mekande under sommaren och jag känner att jag vill ha lite distans till dom helt enkelt..
Sälja.. Näe. Tror inte det. Det finns ingen som vill betala vad jag vill ha för dom.

Fördelen med färdigt och påställt att det är bara att rulla ut den ur garaget och ta en sväng om man vill...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln