När tappade du hakan senast?

Är mc-tillverkarna tillräckligt innovativa?

• Antal röstningar
    0

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Jag tappade hakan 2 gånger inom loppet av 30 minuter, Aje Philipsson är en rik affärman och han gillar fordon i alla dess former tydligen.

Haksläpp nr 1: Jag kliver i i en stor lada och där står det in BÅT ca, 15 meter lång,,, ett spjut till båt, jag vet inte om det kallas Racerbåt superdelux med dubbla helikoptermotorer.

Haksläpp nr 2: kliver in i näsat lada som är varmbonad 400 kvadratmeter stort ekparkett på golvet 4 kristallkronor i taket och där står det värstingar, Ferrari, Maserati, Bentley, RR, AstonMartin och dessa bilar är in gamla alls, ett gäng skyltdockor i smoking och balklänningar.

Sen var de dagen gjord. Tack.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
RR-området är nog ganska så välgenomtänkt, så att förändringar kanske bara skulle ge sämre prestanda.

Rakt i motsats till det du skriver tror jag att det finns väldigt mycket kvar att göra, framförallt inom motorutveckling. Att få en förbränningsmotor som funkar i en bruksmotorcykel att öka sin verkningsgrad till typ 75% måste vara en våt dröm för många motorkonstruktörer.

Den dagen ingenjörerna lägger pennan, lutar sig tillbaka och säger "nu går det inte att utveckla mer", då har vi ett allvarligt problem.

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Rakt i motsats till det du skriver tror jag att det finns väldigt mycket kvar att göra, framförallt inom motorutveckling. Att få en förbränningsmotor som funkar i en bruksmotorcykel att öka sin verkningsgrad till typ 75% måste vara en våt dröm för många motorkonstruktörer.

Den dagen ingenjörerna lägger pennan, lutar sig tillbaka och säger "nu går det inte att utveckla mer", då har vi ett allvarligt problem.

Jo, förvisso, men det var inte riktigt så jag menade, jag tolkade rubriken som att TS ville veta när man fått ett haksläpp vid endast anblicken. Men jag kanske tolkade lite fel. :D Och eftersom RR-hojar har fått relativt små förändringar genom åren (utseende), så kanske man kan anta att de är näst intill fulländade. :D

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...