När tappade du hakan senast?

Är mc-tillverkarna tillräckligt innovativa?

• Antal röstningar
    0

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Senast jag tappade hakan var det nog när RSV4 blev verklighet, jag trodde aldrig nån skulle våga satsa på det. Innan dess var det nog RC8 och Aprilia SXV som förslappade käkmusklerna. Annars tycker jag mest det är same old, same old.

Av hojarna i första inlägget är nog RGV 600 den som skriker mest åt mig. Och åt andra när jag får den. :banana

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Är man inte bäst på någonting så uppfinner man en egen klass/standard. (USA i ett nötskal)

Visst är Destroyern snabb, till och med snabbast, men motorn i sig är ju på inga sätt överlägsen konkurransen.

Skulle andra tillverkare börja stoppa sina motorer i dragrace chassin och dreva för acceleration så skulle den nog inte vara snabbast så länge.

Dom andra tillverkarna tycker att man ska kunna svänga också, så dom gör upp på krokig bana.

Bjäbbjäbbjäbbjäbb :D
Möjligtvis att Ducati har en fabrikstwin med det trycket :D

V-rod är väl ingen dragrace-klass? :va

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
V-rod är väl ingen dragrace-klass? :va

Klassen V-rodden tävlar i är ju en egen serie med reglementet skrivet efter V-roddens specifikationer.

Klassen är väl säkert öppen för alla med rätt cylindervolym, tvåcylindriga V motorer med rätt gradantal mellan cylindrarna tillverkade i Milawaukee efter ett visst datum, det förändrar ju inte att det är en klass för enbart V-rodar.....

Dr.Bike

Guest
Klassen V-rodden tävlar i är ju en egen serie med reglementet skrivet efter V-roddens specifikationer.

Klassen är väl säkert öppen för alla med rätt cylindervolym, tvåcylindriga V motorer med rätt gradantal mellan cylindrarna tillverkade i Milawaukee efter ett visst datum, det förändrar ju inte att det är en klass för enbart V-rodar.....

Du menar precist och exakt på samma sätt som i jänkarnas dirttrack-reglemente! :D

För ingen ska väl komma och tro att deras gammelgamla XR är överlägsen alla andra? När reglerna HELA TIDEN ändrats så att konkurrensen begrtänsats effektivt...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Du menar precist och exakt på samma sätt som i jänkarnas dirttrack-reglemente! :D

Eller som när dom själva blir världsmästare i "fotboll" år efter år, ni vet det där som spelas med händerna till största delen :hihi

När det redan fanns en annan sorts fotboll i resten av världen, samt rugby då om man nödvändigtvis vill springa omkring och bära på en boll.

Eller som när dom tycker att dom blir världsmästare i hockey, dock på pygmerink, när resten av världen gör upp på riktig rink.

Eller som....

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
När jag för första gången fick se Guzzis MGS-01 Corsa i verkligheten, var väl senast.

146_04_20zoom+2004_moto_guzzi_mgs_01_corsa+drawing.jpg

Dr.Bike

Guest
När jag för första gången fick se Guzzis MGS-01 Corsa i verkligheten, var väl senast.

146_04_20zoom+2004_moto_guzzi_mgs_01_corsa+drawing.jpg

Hurfan kunde jag ha glömt den!
Samma här: När jag såg den skrek jag bara: Tillverka den! Jag vill ha!
Dregglade länge över den då, på mc-mässan.

En HP2 utan hängpattar lixom... ;)

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Tja det var länge sedan!

Egentligen inte sedan den här presenterades.

Bifogat

• rod-sida-hub.jpg
    rod-sida-hub.jpg
    45.4 KB · Visningar: 59

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

Aha, nu är jag med, du menar AHDRA har en klass för just Destroyer om man vill köra med en sån i nära originalskick. Men det måste ju vara en rätt trälig klass. Alla hojar likadana :D
http://www.ahdra.com/rulesvrd.html

V-rod och destryer kan man ju köra med i flera klasser, Det beror ju lite på hur mycket man ändra på sin hoj. Men det är nog en hel tråd bara att reda ut alla olika dragraceklasser. I Sverige ha de ju dessutom TwinBike-klassen bytt namn. PTB heter väl dock fortfarande samma. Tror det är om man kör på över eller under 10 s som bestämmer klass där. Svår twin ->PTB.
I HD-dragraceirganisationen ADHRA kan mna ju säkert köra i supersport resp supergas-klassen. Beroende på om man klarar 10.30 eller 9.30.
http://www.ahdra.com/rules.html

Sedan kan man ju köra med V-rodden i tävlingar utanför AHDRA om man vill. Men jag är dåligt insatt i alla klasser som finns. Det brukar ju delas upp efter cylinderantal, volym, stötstänger eller ej osv.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC