Fast om man ska jämföra den med något från den här sidan sjön så ligger väl 1198R nära till hands, iaf i tänket från tillverkarn Och då har den 180hk och väger antagligen hälften ungefärNär HD släppte XR1200:an vart jag positivt överraskad. Sporster har ju, från att vara världens sportigaste och snabbaste gathoj när den kom på 50-talet, blivit alltmer timid för varje år. Så när sportster XR1200 kom 2008, med sprut, 90 hk, fet sving och gaffel, breda sporthojshjul osv, då vart jag glad. Visst, det är ju en hoj som inte är mer sportig än säg en ducati-monster. Men ändå. Dessutom rätt billig. Såg en ny 2008 utanför HD-butiken på sveavägen för 116 000:-
http://www.youtube.com/watch?v=Fqgwo_WdyRo
Italienarna kör ju redan bla en speciell banklass för dessa.
Fast om man ska jämföra den med något från den här sidan sjön så ligger väl 1198R nära till hands, iaf i tänket från tillverkarn Och då har den 180hk och väger antagligen hälften ungefär
1198 är en riktigt fin motor, har fått bygga avgassystem till en sådan i vinter. Imposant motor! Men hur går det nu när de satt nya regler i moto gp, med maximerat borr och max 1000cc. 1198.an var väl ett resultat av Ducatis påtryckningar att få köra 1200cc twin i denna klass. Eller har jag massuppfittat?
Nja, rätt, men fel klass.
Du menar troligen WSBK dvs World Superbike.
Där går gatsoffor. I Moto Gp består hela fältet av prototyper.
Give it to me. Skulle inte ens fråga tanten om lov innan jag beställde en.Eller kanske en ny RD 500 LC om det valet fanns?
Ok, så då får Ducati användning för sin 1200.a på banan iaf då?
Give it to me. Skulle inte ens fråga tanten om lov innan jag beställde en.
Absolut. Hon är inte hemma.Tuff nu!!!
Såja Jörgen, jag hade lite glimt i ögat där 1198 är ju Ducatis värsting, och det skulle väl XR1200 också vara? Dom har samma cylindervolym och bägge är twinnar, även om den ena är L-twin och den andra är en V-twin. Monster och Z750 är ju inget det tävlas med heller, väl?Nä det tycker jag inte, jag skulle snarare jämföra den med köpe-streetfighters som tex Ducce Monster eller Kawa Z750. HD.n är ju här ballare att lyssna och se på tycker jag. Och kanske tom billigare att köpa, äga, försäkra och med bättre andrahandsvärde.
1198 är en riktigt fin motor, har fått bygga avgassystem till en sådan i vinter. Imposant motor! Men hur går det nu när de satt nya regler i moto gp, med maximerat borr och max 1000cc. 1198.an var väl ett resultat av Ducatis påtryckningar att få köra 1200cc twin i denna klass. Eller har jag massuppfittat?
En annan ball luftkyld twin på lite samma heritage-tema som HD.s xr1200 tycker jag BMW.s HP2 Sport.
Eller kanske en ny RD 500 LC om det valet fanns?
Absolut. Hon är inte hemma.
Såja Jörgen, jag hade lite glimt i ögat där 1198 är ju Ducatis värsting, och det skulle väl XR1200 också vara? Dom har samma cylindervolym och bägge är twinnar, även om den ena är L-twin och den andra är en V-twin. Monster och Z750 är ju inget det tävlas med heller, väl?
Aha, jag trodde den fanns i en "race-version", lite som Destroyern, eller iaf att det fanns antydningar om att den var bra på det, lite som våra sporthojar? Men visst, nog är det två vitt skilda målgrupper som köper HD (oavsett modell) och Ducati (oavsett modell)HD har nog inte tänkt attrahera samma kundgrupp som går och funderar på 1198 menar jag. Man kan ju inte kategorisera hojar efter slagvolym. Ej heller hade nog HD trott att det skulle tävlas med hojen, med de är nog glada att det blivit så.
HD.s värsting är nog världens snabbast köpehoj på 402 meter: V-rod Destroyer. Men den ska man ju inte svänga med. Ånyo en annan kundgrupp
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |