Sjöborakan borde lämpa sig väl för dina behov. Revingerakan är förvisso rak och fin, men inte lika bred och vägen är i sämre skick. Men visst går det att köra fort på den också. Jag har aldrig varit så nära att bli av med körkortet som när jag och polaren fick låna hans fars Porsche 911 och försökte maxa den på revingerakan, när vi kört en repa åt ena hållet så vände vi, bytte förare och gjorde oss redo att försöka igen. Precis när rakan öppnar upp och jag just ska börja gasa på så rullar en polisbil ut från en av grusvägarna på heden och följer efter oss...
De hade antagligen varit alldeles i närheten (de övade tydligen eftersök med hund på revingehed på den tiden, och kanske än idag... Så det kan ju vara en anledning att hellre välja sjöborakan) och hört försök nummer ett, och hade de tagit lite längre tid på sig att åka ut och undersöka så hade de nog kommit alldeles perfekt i tid för att haffa mig under försök nr två
Jag har nog aldrig kört så lagligt som jag gjorde på vägen hem (utom möjligtvis på min uppkörning), polisbilen följde mig i hälarna hela vägen hem till lund