Nässjö (Höglandet)-Nytt

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Alles is Gut igen med hojen... Var en lös slang på en T koppling vid insuget som strulade... med facit i hand så var de en skit sak men tillräckligt irriterande igår.. :D

KGA

Spriten räddade mig från idrotten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Såld
Får hem nytt drivpaket nästa vecka plus att taket ska vara färdigt då :huvet ( satans skitväder ) har fått skjuta på det 2 gånger nu men på onsdag åker pannorna ner.

Sen kan det kanske bli lite åka för min del.

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Nån som är Game on på måndag dag?? Vädret ser ut och bli bra iaf så Wicknertz är på en rund iaf!! starttid runt säg..11-12??!!

Couraga

Optimistisk pessimist
Gick med
25 Jul 2008
Hoj
Honda CBR 600 -97
Jag tänkte ta en repa nu i eftermiddag upp mot tranås lekeryd Jönköping. Någon som är sugen?

Pelle81

Luktar smegma, mysk och svett
Gick med
22 May 2005
Hoj
Veteranare av olika slag
Blir det någon sväng idag eller vad tror ni? Vädret verkar ju minst sagt lovande.

Pelle81

Luktar smegma, mysk och svett
Gick med
22 May 2005
Hoj
Veteranare av olika slag
Intresset verkar ha svalnat något. Men jag har hela eftermiddagen ledig så jag kan vänta.

Couraga

Optimistisk pessimist
Gick med
25 Jul 2008
Hoj
Honda CBR 600 -97
Idag onsdag eller imorgon Torsdag ska det bli kanonväder hela dagarna. Jag jobbar men tänker åtminstone ge mig ut en gång för lite eftermiddag/kvälls-åkning i solen.

Ni som är intresserade kan väl hojta till här så står vi upp något! :tummenupp

hasspen

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Ingen
Kanske lite OT i en träff/samåkningstråd men är det någon som kan tipsa om vinterförvaring av MC i höglandsområdet?

Ni som inte har garage själva, hur löser ni pusslet med att bädda in hojen för vintern?

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Detta undrar jag också, finns det intresse så kanske jag kan hjälpa till att fixa något.

Säg till i sådant fall så ska jag kolla

Danne 08

Rastlös
Gick med
22 Jan 2005
Hoj
R1 -08
Ska till Mascot och serva hojen, så jag tänkte kolla med er om det finns några roliga vägar runt vetlanda, nässjö?
Tacksam för tips /Danne
(kan ta det via PM)

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Vad gäller vinterförvara mcn.... Det gör man i vardagsrummet! Danne 08 vilket håll kommer du "åker du" ifrån?

Danne 08

Rastlös
Gick med
22 Jan 2005
Hoj
R1 -08
Vad gäller vinterförvara mcn.... Det gör man i vardagsrummet! Danne 08 vilket håll kommer du "åker du" ifrån?

Från Oskarshamns hållet åker jag. Tittat på Eniro kartor men det är svårt att veta vilka vägar som är bra/roliga (utan grus).
Så från Nässjö mot kusten typ. Är inte rädd för några extra mil bakom styret :tummenupp

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Från Oskarshamns hållet åker jag. Tittat på Eniro kartor men det är svårt att veta vilka vägar som är bra/roliga (utan grus).
Så från Nässjö mot kusten typ. Är inte rädd för några extra mil bakom styret :tummenupp

Hallå!

Ja skulle ta iaf på tillbaka vägen först eksjö, sen mot österbymo/kisa..uppe i kisa tar du mot vimmerby ner till avfart mot Horn och sen är det i stort sett bara och följa mot kusten.. ganska underhållande vägar! =)

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
Kanske lite OT i en träff/samåkningstråd men är det någon som kan tipsa om vinterförvaring av MC i höglandsområdet?

Ni som inte har garage själva, hur löser ni pusslet med att bädda in hojen för vintern?

Är man sugen på vinterförvara hojen...

Stort dubbelgarage, uppvärmt under vintertid, securitaslarm...

Bara att dra ett PM om ni är sugna!:tummenupp

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...