Nästa hoj?

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Ja, jag körde (givetvis) med försäkring när jag övningskörde på egen hand.
Vet inte riktigt om du har något i den här tråden att göra?
Hade din försäkring gällt om du hade skapat kaOs?
Vem hade blivit återbetalningsskyldig?
Vem hade fått skuldsanering?

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Okej, fattar dedär med att om ja krockar osv men vad skulle ni rekommendera att ja ska köpa?

Jag rekommenderar att du köper en trampcykel.
Det är nog en lagom nivå för dig att börja på, du behöver inte bry dig om trafikförsäkringar eller kolvbyten och hela sporthoj.com kommer att jubla.

Varsågod.

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Vet inte riktigt om du har något i den här tråden att göra?
Hade din försäkring gällt om du hade skapat kaOs?
Vem hade blivit återbetalningsskyldig?
Vem hade fått skuldsanering?

Jag kan rekommendera dig att hålla dig OnTopic istället. Jag svarade på en fråga och det svaret krävde ingen motfråga. Den här tråden ska heller inte handla om min tid innan jag skaffade körkort.
Om du har problem med min rekommendation till TS så tycker jag att du ska skriva om det istället.

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Jag kan rekommendera dig att hålla dig OnTopic istället. Jag svarade på en fråga och det svaret krävde ingen motfråga. Den här tråden ska heller inte handla om min tid innan jag skaffade körkort.
Om du har problem med min rekommendation till TS så tycker jag att du ska skriva om det istället.

Jag har problem med dubbelmoral, det är allt.
Din rekommendation till TS kombinerat med din bakgrund är just precis det.:smasha

Off-topic slut, I'm out!

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Okej, fattar dedär med att om ja krockar osv men vad skulle ni rekommendera att ja ska köpa?

En kx500 har jag ju sagt! Fegis!

Ska du prompt fåna med en 2t 125cc cross så har du kolvbyte var 30:e timme som går på typ 1500-2000, oljebyte var 10:e som är desto billigare (typ 300 spänn), oljan går på typ 30 spänn per tank som kostar 150 spänn o räcker till kanske 1½ timma lugn körning, du kommer köra slut på ett däck för 1000-1500 på 3-4 timmar. Framdäcken håller mer än dubbelt så länge o kostar typ 700-1000 spänn. För att radda upp ett par av driftskostnaderna.
Det första du gör när du skaffat hojen är kolvbyte, eftersom alla som säger att de bytt kolv nyligen inte alltid gjort det. Hoppar du över det skjuter du troligtvis kolven, metallbitar rasar ner i vevhuset o ja, sen är det skitjobbigt. och dyrt.

Last edited:

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Jag har problem med dubbelmoral, det är allt.
Din rekommendation till TS kombinerat med din bakgrund är just precis det.:smasha

Off-topic slut, I'm out!

Så trevligt att du är emot dubbelmoral. Det är vi nog alla.
Tråkigt att du är trångsynt nog att du inte kan förstå att åsikter och beteenden går att ändra på.
Tråkigt att du tycker att jag inte får ge rimliga rekommendationer till folk eftersom jag gjorde något utanför lagens råmärken för flera år sedan.
Tråkigt att du tycker att jag måste säga till TS att han ska köpa en cross och köra olovligt.
Tråkigt att du vara så insnöad på dubbelmoral att du verkar sakna sunt förnuft.

Är du lika hård mot dig själv? När du hamnar över hastighetsgränsen med 1km/h, ringer du då bärgaren, säljer hojen och slutar köra för gott eftersom du har utfört ett trafikbrott alternativt att du hela tiden förespråkar fortkörning?

TS. Om du vill spara pengar så kan nog en Yamaha DT125 vara något. De ska vara relativt skottsäkra såvitt jag vet. Körningen blir ju alltid vad man gör den till så vill du ha roligt så kommer du kunna ha det.

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Är du lika hård mot dig själv? När du hamnar över hastighetsgränsen med 1km/h, ringer du då bärgaren, säljer hojen och slutar köra för gott eftersom du har utfört ett trafikbrott alternativt att du hela tiden förespråkar fortkörning?
Absolut inte.
Jag skulle aldrig köra för fort/extremt fort samtidigt som jag uppmanade andra människor att köra lagligt.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Trimmad moppe, helt normalt? En variatordriven pulka utan chassi eller bromsar som lätt gör 100+?
Finns inte heller en försäkring som täcker det som en sådan åstadkommer.
Sannolikt(av statistik att gå på) har en eller ett par av er i tråden endera trimmat sin egen och era egna ungars moppe.

Säger inte att grappen ska köra utan kort, men vett och sans kommer inte ur en lapp. Med de sagt får han ingen mer hjälp.

Eller jofan. Då CR500 inte växer på träd så kan en husaberg 650 motard va ett bra alternativ .
Det är ju lämpligt om den åtminstone har lampa och sånt som gör att den iaf ser laglig ut.
Att köra en vanlig cross på gatan, då blir det ett saa.. ringande hos frabbroblankaknapp. Ligg lågt, inte för mycket uppmärksamhet (håll igen våldsamma parkinsonryck i gasrullen, inga fräna brällällälllläll-brällällälllläll system) så kan det gå obemärkt förbi.

Last edited:
Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...