Den där länken är ett år gammal...
Bifogat
Last edited:
Den där länken är ett år gammal...
2016.Skumt. Skulle inte det vara obligatoriskt 2014?
2016.
”...studies caused the EU commission to initiate a legislative process in 2010 that was passed in 2012 and led to ABS for motorcycles above 125 cc becoming mandatory from 2016 onwards.”
http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-lock_braking_system_for_motorcycles#cite_note-12
Det är inte så att personerna som tar dem står en bra bit utanför området och har med sig sitt värsting-värsting-objektiv samt zoomar max med det?Det är väl märkligt att alltid när "spionbilder" dyker upp så är de tagna med någon form av första generationens mobilkameror med usel upplösning...
Jag tror det oftast är tillverkarnas egna kampanjer och att de grovkorniga bilderna alltså är helt medvetna.Det är väl märkligt att alltid när "spionbilder" dyker upp så är de tagna med någon form av första generationens mobilkameror med usel upplösning...
Dags att bumpa denna några år gamla tråd, för den som väntar på något gott från Yamaha får alltid vänta länge
Nu verkar det vara på gång i varje fall:
http://www.asphaltandrubber.com/bikes/2015-yamaha-yzf-r1-spy-photo/
View attachment 409064
Det är nog en lika djärv gissning som att nya R1 kommer ha två hjul. Avgasrör under sätet var modernt och annorlunda på Ducati 916 för tjugo år sedan. Japanerna hade det tio år senare och kommer väl om några år börja kopiera Ducati och KTM som nu låter hela avgassystemet, även mynningarna, ligga under motorn.Jag kan tänka mig att de släpper hela grejen med piporna under sadeln och drar ner dem för att få ner vikten och tyngdpunkten.
Det är nog en lika djärv gissning som att nya R1 kommer ha två hjul. Avgasrör under sätet var modernt och annorlunda på Ducati 916 för tjugo år sedan. Japanerna hade det tio år senare och kommer väl om några år börja kopiera Ducati och KTM som nu låter hela avgassystemet, även mynningarna, ligga under motorn.
Det är nog en lika djärv gissning som att nya R1 kommer ha två hjul. Avgasrör under sätet var modernt och annorlunda på Ducati 916 för tjugo år sedan. Japanerna hade det tio år senare och kommer väl om några år börja kopiera Ducati och KTM som nu låter hela avgassystemet, även mynningarna, ligga under motorn.
R6:an hade en liten auspuff -06. Rc8 kom väl 07-08 och panigalen långt senare. Fanns det en hoj innan r6:an som hade en liten/lågt placerad auspuff? Kommer inte på någon just nu..
Det här med att kopiera gjorde japaneserna för väldigt väldigt länge sen.. Nu är det den koreanska bilindustrin som kopierar
Det är nog en lika djärv gissning som att nya R1 kommer ha två hjul. Avgasrör under sätet var modernt och annorlunda på Ducati 916 för tjugo år sedan. Japanerna hade det tio år senare och kommer väl om några år börja kopiera Ducati och KTM som nu låter hela avgassystemet, även mynningarna, ligga under motorn.
Nja, jag beskrev inte kort ljuddämpare som sticker fram under fotpinnen och täcker halva svingen, som Yamaha R6, utan det som Ducati och KTM gör (och som Buell brukade göra): placera hela avgassystemet under motor och sving.R6:an hade en liten auspuff -06.
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |