Nästan av prejad av vägen Någon försökte stanna mig

Catway

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
GSX-R 1000 -05
SVart ninja på E6:an göteborg och kungälv

Satt och pilla lite med stereon i bilen på motorvägen. Det kommer en svart NInja och kör om lite lite halvt på insidan (ligger i vänster filen.) Velar som fan med stereon och har väl lite halv dålig koll bakåt... Det är lite små kö så farten pendlar väl mellan kanske 80 -120 ... ligger i vänster filen och har nu fått MC framför mig slutar mecka streo och håller ett betryggande avstånd. har även bliar på höger sidan.
Tittar i backspegeln och ser då en ljus V70 med spegel tonad ruta bak (lite ovanligt?). Han ligger 2 meter bakom mig. Tänker.. hmm skall jag ful bromsa lite nu tro=? njä jag ligger väl och kör som vanligt ingen ide att göra nått för han kommer liksom inte fortare fram för det.. då det är bilar över allt.

Det dröjer väl ca 30sek 1 minut så kör han om mig på insidan.. han ger mig en min typ som "vilken idiot jag är"...
Nu ligger han bakom motorcykeln och jag lägger mig ganksa nära honom bak för att visa lite hur han låg =) han tittar mycket i bakspegeln =) efter 1minut ser jag en fet lucka och bränner då om honom på insidan.. =) detta gillade han inte utan börjar gå ut lite i mitt fällt. men han hinner inte så långt typ..

Det som sedan hände är att jag ligger i höger filen.. han kommer upp jämsides (det är en invandare gubbe (runt 40år kanske och hans barn i framsätet 8år)

Han peckar på mig och gapar hej villt.. sedan börjar han sakta preja mig åt höger... Blir lite små rädd och tänker, bäst att DRa.. Så jag Drar full fart på vägrenen om bilen som ligger framför (insidan ja ja).. Dock drar han också fullt men på utsidan.. Han kommer upp jämsiden igen och ser riktigt hotfull ut... Jag bromsar då till .. han hinner inte riktigt med men börjar sedan också bromsa in... och svänger in framför mig.. Skönt tänker jag.. tills han börjar att bromsa neråt... shit han skall stanna mig mitt i motorvägen tänker jag... börjar känna lite panik nu.. (han verkar ju helt galen)

Det har nu blivit 3 filigt då det är en påfart... MAxar bilen på påfart sträckan till höger om honom.. han maxar också (har en mitsubishi carsima rätt slö) så han hänger på bra... vi närmar oss en slastbil och han har så fullt upp att titta på mig att när jag plötsligt nyper till bromsen så håller han nästan på att köra in i lastbilen, då han inte riktigt vet vad han skall ta sig till så kör han om lasbilen... jag lägger mig bakom lastiblen en stund och andas ut...

Inser så här i efterhand att jag inte borde fegat så jävla mycket Skulle kört åt sidan och stannat och frågat vad han vill, men kroppen kände för mycket rädsla typ så som det känns att bli jagad av snuten.. eller då man kör för fort och ser en snut...

Ingen som känner igen bilen? Lär ju inte vara så många bärsa v70 med spegeltonad bakruta... (tror han enbart hade tonat den.. )
 
Last edited:

Henken

Guest
Den där lät som 2 puckon inblandade i snoppmätartävling. Ja, han gjorde fel, du med!
 

Catway

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
GSX-R 1000 -05
Jo visst erkänner att jag gjorde fel =) men vad fan det var ju han som börja att köra om på insidan! Måste verkligen sätt ut som en snoppmätar tävning för övriga..

skulle vilja höra Ninjans verasion av det hela... tror han såg en hel del... :yoparty
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Catway skrev:
2306236 SVart ninja på E6:an göteborg och kungälv

Satt och pilla lite med stereon i bilen på motorvägen. Det kommer en svart NInja och kör om lite lite halvt på insidan (ligger i vänster filen.)blablabla
nämnde du ninjan för att kunna lägga tråden i MC-relaterat? :hihi
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Henken skrev:
2306259 Den där lät som 2 puckon inblandade i snoppmätartävling. Ja, han gjorde fel, du med!
WORD !!! :klappar

Tycker t.o.m. att trådskaparen gjorde mest fel.

Typiskt omoget beteende.
Visst, han hade bråttom å stressade om, men det var trådskaparen som började "leka polis" och skulle "läxa upp" den andra bilisten.

Säger inte att den andre gjorde rätt, men man känner till viss del igen det där.
Först är det en snigel som vägrar flytta på sig, sen när man väl tar sig förbi, först DÅ ökar han minsann farten och ska hålla på och "hämnas" å sånt skit.

Vaffan grabben.
Sluta lek polis och väx till dig istället.
Det du gjorde var enbart att skapa en massa livsfarliga situationer i trafiken, bara för att blidka ditt ego.
:fatta!

Edit: Tror nog Ninjaföraren (och alla andra trafikanter i närheten) hellre skulle uppskattat att du gav fan i att förvandla vägen till en gladiatorarena för omogna idioter.
 
Last edited:

Zindelin

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CBR1000rr -05
War-psycho skrev:
2306307 WORD !!! :klappar

Tycker t.o.m. att trådskaparen gjorde mest fel.

Typiskt omoget beteende.
Visst, han hade bråttom å stressade om, men det var trådskaparen som började "leka polis" och skulle "läxa upp" den andra bilisten.

Säger inte att den andre gjorde rätt, men man känner till viss del igen det där.
Först är det en snigel som vägrar flytta på sig, sen när man väl tar sig förbi, först DÅ ökar han minsann farten och ska hålla på och "hämnas" å sånt skit.

Vaffan grabben.
Sluta lek polis och väx till dig istället.
Det du gjorde var enbart att skapa en massa livsfarliga situationer i trafiken, bara för att blidka ditt ego.
:fatta!

Edit: Tror nog Ninjaföraren (och alla andra trafikanter i närheten) hellre skulle uppskattat att du gav fan i att förvandla vägen till en gladiatorarena för omogna idioter.


Exakt i samma stil vad jag tänkte skriva... Är där möjlighet så flytta på dig och låt killen köra om...
 

Catway

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
GSX-R 1000 -05
Jo men nu var det ju faktist som så här... 1: Jag hatar också sniglar som är ivägen! så jag har fullförståelse för att han körde om på insidan (störde mig mest bara på att han låg så när bakom innen) Sen att han gjorde det för att jag höll någerlunda avståd till bilen framför VA fan skall jag ligga och sniffa han i röven då för att inte vara snigel??

Sen så var det faktiskt så här att jag bara skojade lite när jag körde om han på insidan... jag låg ju kvar i innerfilen för att han skulle kunna köra vidare sen på väster sidan.... det var ju inte dirkt så att jag körde om och sen smet in framför.... Sen började han hålla på och prejas m.m. så jag fick gå ut i vägrenen kan väl inte jag hjälpa!

Det var ju för fan han som tvingade fram en farlig situation sen?? Så farligt kan det väl ändå inte vara att köra om någon på insidan? (snckar inte om vägrenen nu utan höger körfällt i sammband med små köer) #"%
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Catway skrev:
2306616 Det var ju för fan han som tvingade fram en farlig situation sen?? Så farligt kan det väl ändå inte vara att köra om någon på insidan? (snckar inte om vägrenen nu utan höger körfällt i sammband med små köer) #"%
Sluta skyll ifrån dig.

Du har lämnat en utförlig beskrivning av händelseförloppet.
Snubben betedde sig som en idiot, och du dubbelt så idiotiskt.

Catway skrev:
2306236...Han ligger 2 meter bakom mig. Tänker.. hmm skall jag ful bromsa lite nu tro=?...

...Nu ligger han bakom motorcykeln och jag lägger mig ganksa nära honom bak för att visa lite hur han låg =) han tittar mycket i bakspegeln =) efter 1minut ser jag en fet lucka och bränner då om honom på insidan.. =) detta gillade han inte utan börjar gå ut lite i mitt fällt. men han hinner inte så långt typ...

...Så jag Drar full fart på vägrenen om bilen som ligger framför (insidan ja ja)...

... MAxar bilen på påfart sträckan till höger om honom.. han maxar också (har en mitsubishi carsima rätt slö) så han hänger på bra... vi närmar oss en slastbil och han har så fullt upp att titta på mig att när jag plötsligt nyper till bromsen så håller han nästan på att köra in i lastbilen...

...Inser så här i efterhand att jag inte borde fegat så jävla mycket...
Detta är vad DU gjorde. :fakta

Hade du gett fan i att "jävlas tillbaka" med snubben, så hade inte alla de efterföljande livsfarliga situationerna uppstått.

Sen har du mage att tro att Ninjaföraren (och vi) skulle stå på din sida, när du förvandlat motorvägen till en livsfarlig lekstuga, där andras liv stod på spel.

Att du sen inte inser din egen skuld i "dramat" visar bara på en otroligt omogen attityd som du borde ha vuxit ifrån nu, vid 24 års ålder. Såna som du ska fanimej inte finnas på vägarna.

Vi vet alla att det finns gott om idioter på vägarna.
Det enda du har visat här är att du är en av dom.
 
Last edited:

BeaverMan

greve
Gick med
7 May 2006
Ort
Kingriver
Hoj
R1 -02
Catway skrev:
2306236 Han ligger 2 meter bakom mig.
Jag hade ställt mig på bromspellen så han hade fått smaka dragkrok m.m.
Hade blivit fly förbannad om detta hänt mig, stannat gått ut slitit ut gubbjäveln å gett han en dansk rätt över kranen :huvet
 

goodspeed

I've seen your daughter, man she's cute.
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Landet
Hoj
Yamaha R1 -05
Låter inget vidare det där du.

Har en släkting (vi kan kalla honom Bosse) som råkade ut för något liknande på väg hem från stan.
Bosse blir omkörd av en bil som kommer i ca 150 på 90 sträckningen, bilen svänger snävt in framför honom. Straxt efter kommer det en bil till som kör upp och lägger sig jämsides med honom. Bosse börjar ana oråd när båda bilarna börjar sänka hastigheten så vid nästa korsning de passerar så ställer han sig på bromsen och svänger av, de andra bilarna hinner inte med att bromsa ned i tid utan fortsätter rakt fram förbi korsningen. Kan väl nämnas att det sedan blev det åka av på min släkting.

Ush för vägpirater. :mad:
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
goodspeed skrev:
2306705 Låter inget vidare det där du.

Har en släkting (vi kan kalla honom Bosse) som råkade ut för något liknande på väg hem från stan.
Bosse blir omkörd av en bil som kommer i ca 150 på 90 sträckningen, bilen svänger snävt in framför honom. Straxt efter kommer det en bil till som kör upp och lägger sig jämsides med honom. Bosse börjar ana oråd när båda bilarna börjar sänka hastigheten så vid nästa korsning de passerar så ställer han sig på bromsen och svänger av, de andra bilarna hinner inte med att bromsa ned i tid utan fortsätter rakt fram förbi korsningen. Kan väl nämnas att det sedan blev det åka av på min släkting.

Ush för vägpirater. :mad:
Otäckt :(
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
aa inte fan skulle jag stanna och kliva ur bilen om någon försökte preja mig och visade otrevliga tecken. Man vet aldrig va fan det är för folk :näsblod

Gött det inte hände nått!
 

"Rask"

Guest
War-psycho skrev:
2306666 Sluta skyll ifrån dig.

Du har lämnat en utförlig beskrivning av händelseförloppet.
Snubben betedde sig som en idiot, och du dubbelt så idiotiskt.

Detta är vad DU gjorde. :fakta

Hade du gett fan i att "jävlas tillbaka" med snubben, så hade inte alla de efterföljande livsfarliga situationerna uppstått.

Sen har du mage att tro att Ninjaföraren (och vi) skulle stå på din sida, när du förvandlat motorvägen till en livsfarlig lekstuga, där andras liv stod på spel.

Att du sen inte inser din egen skuld i "dramat" visar bara på en otroligt omogen attityd som du borde ha vuxit ifrån nu, vid 24 års ålder. Såna som du ska fanimej inte finnas på vägarna.

Vi vet alla att det finns gott om idioter på vägarna.
Det enda du har visat här är att du är en av dom.


Haft en usel vecka eller e det lingonperioden som nalkas?

Svensson vågar bara hävda sig på ett ställe o det är bakom ratten. Endast då kan man se dem arga, annars knyter de handen i fickan o muttrlar lite...
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Rask skrev:
2306757 Haft en usel vecka eller e det lingonperioden som nalkas?

Svensson vågar bara hävda sig på ett ställe o det är bakom ratten. Endast då kan man se dem arga, annars knyter de handen i fickan o muttrlar lite...
Vet inte riktigt vad du vill ha sagt.

Jag ogillar bara folk som förvandlar våra vägar till demolition derbys, bara för man inte kan tygla sina känslor bakom ratten.
Hålla på att utsätta oskyldiga människor för fara genom vansinneskörning, bara för man ska sätta nån annan på plats i trafiken.

Tycker inte man ska sitta å hurra för sånt beteende, och samtidigt som man gnäller på "idiotbilister" som har ihjäl motorcyklister i andra trådar.
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Jag hade stannat, hade han börjat bråka så hade jag tagit fram Mr 21" asp :martialar
 

"Rask"

Guest
War-psycho skrev:
2306762 Vet inte riktigt vad du vill ha sagt.

Jag ogillar bara folk som förvandlar våra vägar till demolition derbys, bara för man inte kan tygla sina känslor bakom ratten.
Hålla på att utsätta oskyldiga människor för fara genom vansinneskörning, bara för man ska sätta nån annan på plats i trafiken.

Tycker inte man ska sitta å hurra för sånt beteende, och samtidigt som man gnäller på "idiotbilister" som har ihjäl motorcyklister i andra trådar.


Tycker inte senariot låter så farligt men alla upplever vi saker olika. Med ditt resonemang hoppas jag du aldrig kör för fort oavsett vilket fordon du framför, nån kan ju bli stressad :3freak Det mest pinsamma e ju att trådskaparen sen fega ur och försökte köra ifrån vederbörande. Han i volvon visade väl störst tecken på brister i trafiken. Preja av nån från vägen för att han tappa humöret :va
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top